Lenge å vente til MC-sesongen!

@Koffen har ikke du en BMW?
Kanskje du kan hjelpe @Thomas84 ?

Stemmer det @Jone. Jeg gikk for en F650GS. Sitter en nedtrimmet versjon av F800GS-moteren med 73 hk. Det jeg erfarte da jeg var i markedet for sykkel, var at BMW:
+ Holder seg godt i pris.
+ Lav forsikringspremie (tror jeg betaler omtrent 3000 i året med full kasko, 70% bonus - fører under 30 år).
+ Høy nyttelast på 140-ish kg.
+ Bra utstyrt. Har blitt veldig glad i kjørecomputeren, som blant annet har girindikator, luftmassemåler, snittforbruk, rekkevidde. Varmeholkene er også veldig behagelige i disse tider.
+ Bra kjørekomfort, og gjerrig på forbruket. Har kjørt Oslo-Bergen uten stans, ikke en gang stopp for påfyll av bensin.

Nå er jeg ikke kjent med F800R-versjonen, @Thomas84, men regner med at du kan forvente mye av det samme. Tror du får bestilt lav sal om det skulle være en issue.

Har vært utrolig fornøyd med min. Ikke den kjappeste i gata, men absolutt en fin-fin startsykkel som har gitt mye glede. Drømmer nå om en R1200GS, men det får bli om noen år :D

R1200GS-2013-002.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84 og Jone
Stemmer det @Jone. Jeg gikk for en F650GS. Sitter en nedtrimmet versjon av F800GS-moteren med 73 hk. Det jeg erfarte da jeg var i markedet for sykkel, var at BMW:
+ Holder seg godt i pris.
+ Lav forsikringspremie (tror jeg betaler omtrent 3000 i året med full kasko, 70% bonus - fører under 30 år).
+ Høy nyttelast på 140-ish kg.
+ Bra utstyrt. Har blitt veldig glad i kjørecomputeren, som blant annet har girindikator, luftmassemåler, snittforbruk, rekkevidde. Varmeholkene er også veldig behagelige i disse tider.
+ Bra kjørekomfort, og gjerrig på forbruket. Har kjørt Oslo-Bergen uten stans, ikke en gang stopp for påfyll av bensin.

Nå er jeg ikke kjent med F800R-versjonen, @Thomas84, men regner med at du kan forvente mye av det samme. Tror du får bestilt lav sal om det skulle være en issue.

Har vært utrolig fornøyd med min. Ikke den kjappeste i gata, men absolutt en fin-fin startsykkel som har gitt mye glede. Drømmer nå om en R1200GS, men det får bli om noen år :D

R1200GS-2013-002.jpg
Fattern hadde en GS1200, den var flott den, men tre cm for høy for meg. Måtte hjelpes av sidestøtta etter en uheldig parkering i motbakke.. Hehe:) Men med midtstøtte var det jo aldri noe problem. GS er muligens billigere å forsikre, og mer brukervennlig mtp norsk veistandard. Har en kollega som kjører en gammel 650, og den har vært trofast i mange år! Skal ta meg en tur til byen jeg, og spørre om et par prøveturer.
 
  • Liker
Reaksjoner: RELOX
Var å så på den nye Husqvarna 701 i dag, fikk en veldig må-ha følelse av den. Har lest litt reviews i kveld, og det virker som et fornuftig valg (så fornuftig som en MC, nærmere bestemt supermotard kan bli).

Kom også over et nytt konsept fra Husqvarna. Hvitpilen og svarpilen. Svartpilen kunne nok vært noe for deg @Nessuno79
 
  • Liker
Reaksjoner: bjojo og Nessuno79
Var å så på den nye Husqvarna 701 i dag, fikk en veldig må-ha følelse av den. Har lest litt reviews i kveld, og det virker som et fornuftig valg (så fornuftig som en MC, nærmere bestemt supermotard kan bli).

Kom også over et nytt konsept fra Husqvarna. Hvitpilen og svarpilen. Svartpilen kunne nok vært noe for deg @Nessuno79

Sweet, ser veldig fin ut på bilder. Ser ut som en sykkel som spiser førerkort :)
 
  • Liker
Reaksjoner: bjojo
Var å så på den nye Husqvarna 701 i dag, fikk en veldig må-ha følelse av den. Har lest litt reviews i kveld, og det virker som et fornuftig valg (så fornuftig som en MC, nærmere bestemt supermotard kan bli).

Kom også over et nytt konsept fra Husqvarna. Hvitpilen og svarpilen. Svartpilen kunne nok vært noe for deg @Nessuno79

Saft suse! Den var RÅ!!! Ikke helt den stilen jeg før har tenkt meg (mer tradisjonell/Classic) Men dette var jo noe litt annet, og ufattelig kult! :) Hmmm, ikke uaktuelt det nei. Dog noe mer utfordrende mtp deltingang å endre/customize litt vil jeg tro
 
  • Liker
Reaksjoner: bjojo
@Jone Pr d.d. ikke noe handle her, og dette var for egen del tenkt være et prosjekt jeg skal se på som litt langsiktig (Har feks ikke lappen enda ;) ) Og for tiden er jeg knapt nok hjemme, noe som vil vedvare helt frem til sommeren. Så, må nok bare smøre meg med tolmodighet, og ta alt til sin tid:D

Mao, det blir uansett ikke noe for 2016-sesongen er jeg redd
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Jone
Noen vil kanskje være litt skeptisk til den motoren i en sånn sykkel, men endunkerlyden er jo helt perverst rå i mine øyne iallefall.

@Mathfjeld Lappen sitter nok løst med en sånn, men får prøve så godt det går å ligge på den trygge siden. Har vurdert en sånn dersom det blir litt ekstra skolegang til høsten, deilig å slippe rushtidsavgift med MC.
 
Redigert:
Sitter og ser snø utenfor kontoret og mimrer. Allerede uker siden første tur til jobb på mc......

mc_zpsw0a4ugbq.jpg


Så ikke ut etter en lang vinter i garasjen men skal snart få litt tlc :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Jone
Så var vi der.....langt ut i sesongen, en sesong som på ingen måte har blitt det jeg så for meg.
Vi nærmer oss August med stormskritt og jeg finner ut at sykkelen har blitt brukt totalt 2 timer i 2017....

finn.no ble løsningen, 2000 visninger (og en haug med skambud) senere så sitter jeg her uten MC for første gang på 5-6 år....



Nå var planen å sitte stille i båten og avvente situasjonen i hvert fall frem til våren, MEN det var helt til jeg kom over denne saken fra Triumph som ikke bare er en helt sprell ny modell med klassisk utseende, den er også fullspekket med moderne saker som ABS, Traction Control, slipper clutch +++

Nå frister det plutselig med nytt :p

1018x636.png
 
Nydelig Triumph, @Jone!

Selv er jeg i motsatt ende av skalaen.
Med fersk MC-lapp har jeg allerede kjørt over 1300 KM. Det har ikke blitt noen lange turer, men småturer rundt her.
Her et bilde fra Tryvann.
WP_20170719_16_51_32_Rich.jpg


Drømmer om "neste MC" er allerede i gang. En Triumph står høyt på listen.

8
 
Denne Triumph Street Cup'en gir vanvittig mye for pengene, helt ny for 130'

Jeg klør i kjøpefingrene :p

IMG_6190.JPG


Nydelig Triumph, @Jone!

Selv er jeg i motsatt ende av skalaen.
Med fersk MC-lapp har jeg allerede kjørt over 1300 KM. Det har ikke blitt noen lange turer, men småturer rundt her.
Her et bilde fra Tryvann.
Vis vedlegg 51185

Drømmer om "neste MC" er allerede i gang. En Triumph står høyt på listen.

8
 
Huff.... Vinterlagring bestilt. Trist, men også hyggelig!

Jeg tviholder på sesongen enda noen dager....
Det blir godt å vite at min kjære XJ får god behandling i vinter.
Ikke minst er det hyggelig å kunne se tilbake på en fantastisk sommer! Min første MC-sesong!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone