Lenge å vente til MC-sesongen!

Jeg tok MC lappen for 2 år siden. Da betalte jeg rett over 20 k, så det tror jeg du må regne med. Bare de obligatoriske kursene mener jeg å huske kom på rundt 18 k for min del.
 
Jeg har begynt å tenke mer og mer på å ta sykkel-lappen. Nå har jeg aldri kjørt (mye) på to hjul. Det begynte først i fjor da jeg fikk min bror sin moped på veien. Det var første gang jeg har færdes på "to hjuling". Da ser jeg bort i fra "å prøve kammeratens moped" da vi var i 16-17 års alderen.

Selv et så lite kjøretøy har gitt mersmak.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Fikk "lappen" i posten når jeg var 17 og kjøpte meg Yamaha DT175LC...... Kostet prisen av frimerke, kunne kjøre inntil 350cc med den.

Oppkjøring til tung MC rundt 1985 husker jeg kostet meg £17, husker det fordi det var uke lønn som lærling på 2 år.

Dagens beist: 03 Kawasaki ZRX1200
IMG_0356_2.jpg


IMG_0124.jpg


Opp-Ned Gaffler fra ZX9 med Ohlins innemat, Service-gjennbygging av gafflene tatt av Kais suspension i England. Resten av tilpassninger er hjemmebygget.
IMG_0412.jpg
 
Redigert:
2016 modell, triple black.. 'Limited', men BMW kjører normalt Triple blackene i ca 2 år... Ellers har de mye rare farger..
 
  • Liker
Reaksjoner: yachtmaster
Er rimelig klar for å komme meg på veien igjen. 1300 kubikk som venter på å skryve fremover. Blir forsåvidt forbikjørt i Oslotrafikken av sivile motorsykler hver dag nå, det er litt for ekstremt for meg.

FJR1300A-STUDIO%20PS03.jpg
 
Tok lappen sommeren 2015. Fantastisk moro! :)
Er på jakt etter en mellomtung sykkel (klasse A2), i prisklassen mot 40k. Noen som vet om noe?
 
Har i det siste merket at jeg googler mindre og mindre klokker, og mer og mer diverse obskure nettsider som har customdeler til Triumph ...Har varlset fruen om at nok en altoppslukendehobby er på vei inn (som jeg sa til henne, hadde ikke het 40-årskrise om du hadde syntes at det var "helt topp!" ) Ble ikke møtt med applaus for snappy comeback på noe som helst vis.
Har nå kommet meg såppas godt ned i materien, at jeg står mellom enten å gå for en Triumph Truxton eller en Bonneville T100, og starte modde-hæl#$% derfra (les: morroa;) ). Alt avhenger av hvilken av de to utgangspunktene jeg føler jeg sitter mest komfortablet på (tidligere vurdert Scrambler også, da det er mer likt det jeg til slutt vil at den skal ende opp som (kanskje). Men det er et par ting som ikke helt klaffer med den modellen kan det se ut som, og da heller gå mot mer street-cafe racer looken) Er og verdt å neven at noe av det jeg gleder meg ALLER mest til ...er å drive endeløse nettsøk etter "den neste delen jeg skal montere vinter, før sesongen starter igjen" Alltid likt å skru, og det har jeg forstått er en dyd av nødvendighet her.
Alt dette, vel og merke sagt av en som enda ikke har MC lappen, og ikke har kjørt stort på to hjul siden 90-tallet ...men det stopper meg jo selvsagt ikke fra å ha drømmer, dog og noe urealistiske (som at fruen skal juble enda mer når jeg planlegger å parkere/mekke/vinterlagre sykkelen der hun nå har laget en eller annen `utstilling av shabby chick møbler og diverse isenkrams (som er "gammelt og pent") på plattingen under tak. MC-lappen taes til høsten, er planen. (dvs inngått avtale med fruen er at jeg skal bli ferdig med et altoppslukene studie jeg tar ved siden av jobb ...FØR jeg begynner med noe som i det hele tatt lukter bensin ...vi får se;) )

Gått såppas langt i prosessen her, at jeg har innfunnet meg med at det må selges et par klokker (bare ikke helt tatt det vanskelige valget enda ...besluttningsvegring kan man kalle det)
Og så må lappen jo taes (og da før jeg i det hele tatt får testet hvilken sykkel som er "for meg". Fordelen med dette, er at jeg, når jeg først skal finne ut av hva jeg skal gå for, kommer til å være på godt wis-nivå på sykkelfronten.
Har begynt så smått med å bestille meg en Bell Bulllit :) (litt som å kjøpe skistativ uten å ha bil, men dog)
Revival-Cycles-Bell-Helmets-Bullitt-RSD-Viva003_large.jpg

Og her er hva som gir meg salige smil om munnen ...tidvis og litt sikling må påregnes
dime_city_herms_triumph_thruxton_09.jpg
Dutchs-Triumph-3.jpg
triumph-thruxton-cafe-racer-1.jpg
 
@Nessuno79: Fantastisk valg å komme seg på to hjul, de nevnte syklene er kosesykler hvor du slenger på deg en vintage skinnjakke, jeans og noen fete skinnboots å cruiser ned til nærmeste (ikke nødvendigvis ordrett nærmeste ;)) møteplass å bare koser deg.

Min personlige favoritt (off the shelf, pre mod) er Triumph Thruxton, har selv sikla på disse ved mer enn en anledning.
Jeg må bare bli ferdig med min periode som wannabe racing fører med full skinndress å masse lette karbondeler på sykkelen :p

Men Bonneville er en skikkelig klassiker som ved mods som vist ovenfor og i Beckham dokumentaren tar seg meget godt ut (kanskje spesielt med en litt vintage prega brun skinnsal)

Lykke til med jakten og lappen, å husk at off-season er nesten like gøy som sesongen selv når du driver med mods i stor skala ;)
 
@Jone ganske right on the money for hva jeg tenker selv dette:) Gleder meg som en unge, og hver gang jeg lar tankene fly i den rettningen, så smiler jeg (tror fruen misstenker at det er noe HELT annet jeg tenker på ...)

Og sett meg ut to-tre alternativer for å ha vinterlagring varmt, og da kunne stå å skru. Blir bra det her;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
I påvente av sesongen så kom denne i posten. Har lenge sett på kevlar jeans og valget falt til slutt på denne fra RHOK. Ser for meg at det er mer praktisk med dette og en tekstiljakke (som jeg handla i høst) når man bare skal ut på småturer enn full skinndress.

Ellers er det litt nyheter på MC-fronten for de som ikke enda har førerkortet. Modellen med to-delt førerprøve som ble innført i 2015 er nå fjernet igjen. Litt snodig at de har snudd så raskt, ser ikke for meg at de har fått samlet noe særlig med data å analysere bare på en sesong, men det er vel mange som jubler for dette. Jeg for min del syntes det eneste negative med den to-delte modellen var at det er mer kostbart ettersom man må leie sykkel to ganger og det blir to gebyr til staten.

rhok_zpsuqoqfla4.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79
Jeg skriver sjelden her på tidssonen, men dette er en tråd som fenger :) Her i Arendal har vi hatt et par fine dager og jeg tar meg selv i å få lyst til å ta ut sykkelen. Det frister med sol, blå himmel og tørre veier,....... helt til jeg ser -2 på gradestokken og fornuften tar tak i meg. Jeg har siden 1996 vært innom Racing, sportstourer, gateracer, offroader og custom. Sitter nå godt plassert på en Kawa 800 drifter. Passer meg perfekt. Litt dårlig rygg, og da er det greit med et skikkelig polstret sete ;)
Det er bare å se på kalendere og glede seg til varmen kommer tilbake :) Den som venter på noe godt ......;)
 
Enig @bjojo er rett og slett helt rått! Og med et litt bredere styre er det nok enklere å styre den også. Men man forsaker jo en del kjøreegenskaper for look her, utvilsomt.
Tiden da jeg ville a R-sykkel er for lengst forbi, og det er helt andre ting som appelerer nå om dagen;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og bjojo