Lenge å vente til MC-sesongen!

Råfet Honda @Flippin ! :)
Hadde en lengre snakk med min far i dag, som har drevet med customizing av sykler professionelt i mange år (for en del år siden vel og merke, og BARE HD som gjaldt. Han måtte svelge et par ganger før han gikk med på at Triumphene og var fete) Han var veldig på at vi skulle begynne prosjektet med en Yamaha motor, da "det er japansk, og bare fungerer ..." Synes dog estetikken rundt Triumph går de fleste japanere en høy gang, og må da bare leve med kommentarere som "ja ja, de gjør jo mye rart disse engelskmennene da ..." og "skulle nok brukt noe annet en britisk her ja ..." mens det bygges sykkel.
han var ikke så alt for imponert over at ikke det var et must at på død og liv ALT måtte lages selv, eller at diverse custom deler kunne bestilles, pakkes opp og monteres uten særlig triksing og modifisering.

Skal leve med kommentarene greit, særlig iom han stiller med ekspertise, ALT som kan tenkes av verktøy og maskineringsutstyr samt ikke minst varm stor garasje:)

Det sagt, så er jo ikke akkurat disse feil ...Pretty far from it
Vis vedlegg 2428 Vis vedlegg 2429 Vis vedlegg 2430

@Nessuno79 Dette var et særdeles vakkert skue! Råflott sykkel!!

Jobben skal flytte innafor bomringen, og det er verdens beste unnskyldning til å kjøre MC (hvertfall fire mnd i året). Har tittet litt på BMW F 800 R. Noen som har noen formening om det er en grei "startsykkel"? Jeg kjørte lettsykkel fra 16-18, og tok lappen på mellomklasse ved fylte 18. Har kjørt en del R-sykkel, og det har vært moro nok det. Men nå har jeg bikka tredve, fått ei datter, og blitt voksen nok til å tenke på konsekvenser. Jeg får horn i panna av ren R-sykkel, så det utgår med høye kneløft. Samtidig ønsker jeg kjøreegenskaper som gjør at man kan ha det litt moro når anledningen byr seg. Sykkelen bør også være lettkjørt, da jeg føler jeg starter på scratch igjen, da jeg har kjørt lite de siste årene. 0-200 er ikke lenger like viktig, så 90hk holder nok plenty. Har F 800 R noen konkurrenter jeg bør sjekke ut?

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Da er jomfruturen unnagjort i år. Det ble for vanskelig å la være i går ettermiddag, så det ble en liten tur på butikken. Det åpnet sesongen, for jeg var en liten tur hjemme i lunsjen i dag og det ble nok en gang for fristende. Sitter nå på kontoret og ser sykkelen bade i sola ute :) Bare så synd at sola ikke varmer noe enda for med ca 6 grader måtte jeg nesten bruke brekkjern for å få fingrene løs fra styret :confused: Men det er definitivt verd det :D

• Liker
Reaksjoner: Preacher
F800R er en utrolig lettkjørt og morsom sykkel (blir vel også brukt til stuntsykkel i enkelte kretser??)
Hadde ikke vært redd for å gå for en slik, men som med alt annet: prøv den først, se om den er passende for deg.....Vet ingenting om høyden din etc. ;)

Jobben skal flytte innafor bomringen, og det er verdens beste unnskyldning til å kjøre MC (hvertfall fire mnd i året). Har tittet litt på BMW F 800 R. Noen som har noen formening om det er en grei "startsykkel"? Jeg kjørte lettsykkel fra 16-18, og tok lappen på mellomklasse ved fylte 18. Har kjørt en del R-sykkel, og det har vært moro nok det. Men nå har jeg bikka tredve, fått ei datter, og blitt voksen nok til å tenke på konsekvenser. Jeg får horn i panna av ren R-sykkel, så det utgår med høye kneløft. Samtidig ønsker jeg kjøreegenskaper som gjør at man kan ha det litt moro når anledningen byr seg. Sykkelen bør også være lettkjørt, da jeg føler jeg starter på scratch igjen, da jeg har kjørt lite de siste årene. 0-200 er ikke lenger like viktig, så 90hk holder nok plenty. Har F 800 R noen konkurrenter jeg bør sjekke ut?

Sesongen er offisielt i gang, fikk nye sykkelen levert i går :)
Utrolig hvor gøy det går an å ha det på en sykkel, foreløpig lite som gjør at jeg savner R-sykkel....

@Thomas84 Kanskje ikke en direkte utfordrer til F 800 R, men stiller i samme klassen ;)
849ccm, 132hk sparker godt nok ifra til å være nakensykkel :)

IMG_2928.JPG

Redigert:
@Koffen har ikke du en BMW?
Kanskje du kan hjelpe @Thomas84 ?

Stemmer det @Jone. Jeg gikk for en F650GS. Sitter en nedtrimmet versjon av F800GS-moteren med 73 hk. Det jeg erfarte da jeg var i markedet for sykkel, var at BMW:
+ Holder seg godt i pris.
+ Lav forsikringspremie (tror jeg betaler omtrent 3000 i året med full kasko, 70% bonus - fører under 30 år).
+ Høy nyttelast på 140-ish kg.
+ Bra utstyrt. Har blitt veldig glad i kjørecomputeren, som blant annet har girindikator, luftmassemåler, snittforbruk, rekkevidde. Varmeholkene er også veldig behagelige i disse tider.
+ Bra kjørekomfort, og gjerrig på forbruket. Har kjørt Oslo-Bergen uten stans, ikke en gang stopp for påfyll av bensin.

Nå er jeg ikke kjent med F800R-versjonen, @Thomas84, men regner med at du kan forvente mye av det samme. Tror du får bestilt lav sal om det skulle være en issue.

Har vært utrolig fornøyd med min. Ikke den kjappeste i gata, men absolutt en fin-fin startsykkel som har gitt mye glede. Drømmer nå om en R1200GS, men det får bli om noen år :D

R1200GS-2013-002.jpg

• Liker
Reaksjoner: Thomas84 og Jone
Stemmer det @Jone. Jeg gikk for en F650GS. Sitter en nedtrimmet versjon av F800GS-moteren med 73 hk. Det jeg erfarte da jeg var i markedet for sykkel, var at BMW:
+ Holder seg godt i pris.
+ Lav forsikringspremie (tror jeg betaler omtrent 3000 i året med full kasko, 70% bonus - fører under 30 år).
+ Høy nyttelast på 140-ish kg.
+ Bra utstyrt. Har blitt veldig glad i kjørecomputeren, som blant annet har girindikator, luftmassemåler, snittforbruk, rekkevidde. Varmeholkene er også veldig behagelige i disse tider.
+ Bra kjørekomfort, og gjerrig på forbruket. Har kjørt Oslo-Bergen uten stans, ikke en gang stopp for påfyll av bensin.

Nå er jeg ikke kjent med F800R-versjonen, @Thomas84, men regner med at du kan forvente mye av det samme. Tror du får bestilt lav sal om det skulle være en issue.

Har vært utrolig fornøyd med min. Ikke den kjappeste i gata, men absolutt en fin-fin startsykkel som har gitt mye glede. Drømmer nå om en R1200GS, men det får bli om noen år :D

R1200GS-2013-002.jpg
Fattern hadde en GS1200, den var flott den, men tre cm for høy for meg. Måtte hjelpes av sidestøtta etter en uheldig parkering i motbakke.. Hehe:) Men med midtstøtte var det jo aldri noe problem. GS er muligens billigere å forsikre, og mer brukervennlig mtp norsk veistandard. Har en kollega som kjører en gammel 650, og den har vært trofast i mange år! Skal ta meg en tur til byen jeg, og spørre om et par prøveturer.

• Liker
Reaksjoner: RELOX
Var å så på den nye Husqvarna 701 i dag, fikk en veldig må-ha følelse av den. Har lest litt reviews i kveld, og det virker som et fornuftig valg (så fornuftig som en MC, nærmere bestemt supermotard kan bli).

Kom også over et nytt konsept fra Husqvarna. Hvitpilen og svarpilen. Svartpilen kunne nok vært noe for deg @Nessuno79

• Liker
Reaksjoner: bjojo og Nessuno79
Var å så på den nye Husqvarna 701 i dag, fikk en veldig må-ha følelse av den. Har lest litt reviews i kveld, og det virker som et fornuftig valg (så fornuftig som en MC, nærmere bestemt supermotard kan bli).

Kom også over et nytt konsept fra Husqvarna. Hvitpilen og svarpilen. Svartpilen kunne nok vært noe for deg @Nessuno79

Sweet, ser veldig fin ut på bilder. Ser ut som en sykkel som spiser førerkort :)

• Liker
Reaksjoner: bjojo

Saft suse! Den var RÅ!!! Ikke helt den stilen jeg før har tenkt meg (mer tradisjonell/Classic) Men dette var jo noe litt annet, og ufattelig kult! :) Hmmm, ikke uaktuelt det nei. Dog noe mer utfordrende mtp deltingang å endre/customize litt vil jeg tro

• Liker
Reaksjoner: bjojo