Lenge å vente til MC-sesongen!

Etter unboxing tidligere i uken får jeg da poste bilde av "unboxingen" av sykkelen etter lette mods i vinter. Nedboxet for vinteren nå og videre upgrades:)
IMG_0793.JPG
 
Som fersk MC-fører er det direkte ille å se at det kommer sne!
Jeg vil kjøre MC og er ikke spesielt glad for at det blir mange måneder til jeg kan hente MC'en min ut fra vinteropplag!

Hva er det Folket bruker som gode MC-blader og web-sider for MC nyheter "through these dark times"?

8
 
Den er kjekk å kjøre, massevis av dreiemoment så må nesten ikke gire, perfekt i byen, men dekkene gir litt vibrasjoner over 80-90kmt. Lyden ble ordentlig kjekk etter at strupingen ble fjernet:)

Struping? Hadde du den som A2 først?

8

Edit: Utrolig lekker!!!
 
Arrow sportseksosen hadde baffel i seg for å tilpasse lyden så en gjeng eu byråkrater skulle bli lykkelige, nå derimot flommer det godlyd og buldring fra den søte V-motoren:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Arrow sportseksosen hadde baffel i seg for å tilpasse lyden så en gjeng eu byråkrater skulle bli lykkelige, nå derimot flommer det godlyd og buldring fra den søte V-motoren:)

Godt valg. Det t viktigere at du får gleden enn en gjeng som ikke forstår noen ting!

Høres herlig ut!

8
 
I bokhyllen fant jeg en brosjyre fra NMCU....
Godt se at det ikke bare er meg som nyter tidlige sommermorgener!
fotor_19-11-2017 nmcu brosjyre .jpg


8
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Det går langsomt mot vår. Dette er jo min første vinter som "SesongMC-enke", eller hva det nå heter. Triste greier....

Situasjonen ble ikke bedre da jeg måtte(?) sette sykkelen på lagring. Det er ingen sykkel som jeg kan gå ut å klappe på for å drømme.

Grunnet mangel på "fin garage" så er det heller ikke noe alternativ å ha en hobbysykkel å skru på i den mørke årstid. Selvfølgelig kunne man hatt et byggesett av en sykkel å bygget, men slikt tar plass i et lite rekkehus.

Nå trenger ikke modellsykler ta så stor plass, men de samler støv når de blir ferdige. Det er jo heller ikke så artig, spesielt for Fruen.

Men hvordan kan man omgå det?

Jo! Det oppdaget jeg. Hvorfor ikke bygge en MC og putte den i en flaske? En flaske-MC! Litt artigere enn flaskebåt?
Jeg begynte tidlig i vinter, etter at jeg fikk tak i en flaske lønnesirup.
WP_20171204_19_42_17_Rich.jpg


Den to-sylindrede V-motoren er øverst.

Det begynte å ta litt form etter hvert.
WP_20180106_23_09_48_Rich.jpg


Et litt tøft høyt styre hører med.

Her har den blitt rød. Eksosrør er ikke laget enda, men det vil bli to ut på høyre siden.

WP_20180201_21_50_12_Pro.jpg


Side vesker og sete er selvfølgelig i skinn. Her kan man ikke gå for billige løsninger.
Hjulene er "alternative deler" fra et gammelt byggesett.

Håper å bli ferdig før våren...

8
 
Det går langsomt mot vår. Dette er jo min første vinter som "SesongMC-enke", eller hva det nå heter. Triste greier....

Situasjonen ble ikke bedre da jeg måtte(?) sette sykkelen på lagring. Det er ingen sykkel som jeg kan gå ut å klappe på for å drømme.

Grunnet mangel på "fin garage" så er det heller ikke noe alternativ å ha en hobbysykkel å skru på i den mørke årstid. Selvfølgelig kunne man hatt et byggesett av en sykkel å bygget, men slikt tar plass i et lite rekkehus.

Nå trenger ikke modellsykler ta så stor plass, men de samler støv når de blir ferdige. Det er jo heller ikke så artig, spesielt for Fruen.

Men hvordan kan man omgå det?

Jo! Det oppdaget jeg. Hvorfor ikke bygge en MC og putte den i en flaske? En flaske-MC! Litt artigere enn flaskebåt?
Jeg begynte tidlig i vinter, etter at jeg fikk tak i en flaske lønnesirup.

8

Imponerende! Artig prosjekt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Nå er påsken her. Det er kaldt, men MC'ens står nå og venter i garagen.
FlaskeMC'en min har blitt ferdig.
Siste hånd på verket blir å lage en tyrkerknop til å dekke over korken.

Jeg ble fornøyd med resultatet.
Den lille jenten holder en is i hånden. Det skal være et lite grøss for MC-eiere at barn med klissete hender nærmere seg sykkelen for å sette flekker. Hennes opprinnelige planlagte plassering var ved den lille lim-stripen like nede ved motoren. Det viste seg at høyre armen hennes kom i veien og at det ble for smalt. Hun sto fint på en linen plate med gress. Denne måtte jeg derfor ta bort. Det var litt deprimerende å ikke ha jenten inne i flasken, så hun måtte inn igjen. Det ble til slutt fint å ha henne foran sykkelen. Selv om hun står der uten gresset sitt.

WP_20180329_09_26_27_Rich.jpg



WP_20180329_09_25_27_Rich.jpg


Et lite avstandsbilde.

Snart blir det full-size MC.

8