Lampetråden

Mange fine lamper her :) Visste ikke at jeg hadde en greie for lamper før jeg og samboern starta å titte på lamper til nye leiligheten vi har kjøpt. Herre så mye fint som fins der ute.
Flos, Foscarini og Louis Poulsen er desidert våre favoritter sålangt.

Har handla inn denne nå til stuen: http://www.flos.com/flosipartner/Materials/Flos/DECORATIVE/02_FLOOR/ARCO/CS_Arco_03.jpg?width=540

og vurdert denne over spisebordet http://www.flos.com/flosipartner/Ma...NSION/SKYGARDEN/CS_Skygarden_01.jpg?width=540

Dog litt usikker på hvordan den der blir i en leilighet med 240 i høyde og Arco ikke så langt unna den.
 
  • Liker
Reaksjoner: ebrygfjeld
Ny AJ lampe til madamen
photo_2017-09-04_20-46-29.jpg
 
Nytt inn på studenthybelen. Denne gangen en Flos Parentesi. Lampen er tegnet av Achille Castiglioni og Pio Manzu i 1971, og vant Compasso d'Oro (som f.eks. vår egen Daniel Rybakken har mottatt) i 1979. IMHO et godt stykke industridesign, for en rimelig penge!
20170929_185317.jpg
 
Jeg trenger en ny skrivebordslampe.
Eller er vel "kona" som trenger en.
Hennes skrivebord står i stua så lampen må se bra ut.
Hun bruker idag en slik lampe som dette:
andTradition-MILK-NA1-Table-Lamp.jpg

Men dem gir dessverre uegnet lys som skrivebordslampe.

Har lampe folket noen forslag? Gjerne under 3000.
 
Jeg trenger en ny skrivebordslampe.
Eller er vel "kona" som trenger en.
Hennes skrivebord står i stua så lampen må se bra ut.
Hun bruker idag en slik lampe som dette:
Vis vedlegg 60218
Men dem gir dessverre uegnet lys som skrivebordslampe.

Har lampe folket noen forslag? Gjerne under 3000.

Kjøpt en pent brukt AJ lampe.
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Mye coolt der ute. Blitt litt hektet på lamper siste årene jeg også, selv om jeg ikke er helt på retro reisen, så liker jeg å blande litt gammel og nytt. Du kan aldri gå feil med klassikere:

205%20BL-Blue_1.jpg
5703411206102_F.jpg


louis-poulsen-aj-svart-skrivebordslampe.jpg



Eller du kan gå for en nykommer fra Loius P:

Louis_Poulsen_NJP_bordlampe_sort_5.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Finns det noe kult i 2000,- klassen til å ha over et spisebord? Skulle gjerne puttet i mer men oppussingsbudsjettet er sprengt. Bordet er 200x90 så bør ha litt størrelse uten å bli "shabby chic"
 
  • Liker
Reaksjoner: ebrygfjeld og Olando
Er det noe "fake"market på disse eller bare å kjøre på?

Finnes fakes av disse også dessverre.
Men bare spør selger om hvem som har produsert lampen så går det nok bra. Er vel helst storebror Konglen som folk kjøper kopi av.
 
  • Liker
Reaksjoner: Olando
Mye kult også å finne på dba.dk, det danske motstykke til finn.no om man kan få fraktet hjem.
 
  • Liker
Reaksjoner: Olando