Lampetråden

heracleum_mooi.jpg


Ikke det beste bildet, men vi er godt fornøyde med vår Heracleum fra Moooi. Litt bedre bilde under.

hercaleum_nickel_on.jpg
 
Rålekker lampe @torode Har ikke sett den irl, men kan tenke meg at den gir et deilig opplyst rom.
 
De fleste PH lampene jeg har sett, eller eid har enten stempel, eller klistremerke med kode som kan datere lampen.
 
Mottok en Semi Pendel laget av Fog & Mørup(produseres av Gubi i dag) i messing fra et auksjonshus i Danmark for litt siden. På grunn av prokrastinering ble den ikke hengt opp før i dag.
20161013_212723.jpg

Disse ble tegnet av arkitektstudentene
Claus Bonderup og Torsten Thorup i 1968. Jeg er selv arkitektstudent, og derfor er det ekstra artig å ha slik inspirasjon hengende i taket.

Jeg synes disse pendlene oppleves som lette i profil, men større sett fra undersiden. Lyset har god spredning. Anbefales på sterkeste!
 
Mottok en Semi Pendel laget av Fog & Mørup(produseres av Gubi i dag) i messing fra et auksjonshus i Danmark for litt siden. På grunn av prokrastinering ble den ikke hengt opp før i dag.
Vis vedlegg 15438
Disse ble tegnet av arkitektstudentene
Claus Bonderup og Torsten Thorup i 1968. Jeg er selv arkitektstudent, og derfor er det ekstra artig å ha slik inspirasjon hengende i taket.

Jeg synes disse pendlene oppleves som lette i profil, men større sett fra undersiden. Lyset har god spredning. Anbefales på sterkeste!

- men sykkelen hadde du tid til å henge opp!

Spøk til alvor: Gratulerer med et designikon. Det kom mye fint fra Danmark på sekstitallet :)
 
Angående lamper og lys, så er jeg på jakt etter noe plante-lys!

Jeg har noen planter som sliter nå når høsten og vinteren kommer. Nå har jeg forsøkt i "alle butikker" og lett på nettet etter lamper som kan simulere sollys til plantene mine. Hvor kan jeg få tak i dette? (Helst litt fort også!!!)

8
 
Angående lamper og lys, så er jeg på jakt etter noe plante-lys!

Jeg har noen planter som sliter nå når høsten og vinteren kommer. Nå har jeg forsøkt i "alle butikker" og lett på nettet etter lamper som kan simulere sollys til plantene mine. Hvor kan jeg få tak i dette? (Helst litt fort også!!!)

8
Mulig jeg har lampen for deg :p
 

Vedlegg

  • DSC_0027.JPG
    DSC_0027.JPG
    75,8 KB · Visninger: 0
  • DSC_0028.JPG
    DSC_0028.JPG
    90 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Disse lampene så jo meget effektive ut, men det er kanskje ikke samme plantene du har :D

Vis vedlegg 16505

Det er ikke fult så frodig her...
Det er noe mindre, men;
Vi var på Gran Canaria, og ved hotellet var det noen trær som hadde noen bueformede og harde "fukter"/frø. Det så ut som "tre-bananer". Inne i "bananene" var det frø. Jeg tok med en slik "banan" og glemte den hjemme i en del år. I våres fant jeg igjen "bananen" i en skuff og plantet noen av frøene. To spiret og dette bildet er fra midten av september!
(De har vokst bra!!)
WP_20160903_13_46_30_Rich.jpg

Jeg har funnet ut at dette er "Johannes brød frukt-tre". Derfor er det bilde av Johannes og Johanne over!
Dette er ganske "grisete" planter. Plantene røyter så bladene faller av ganske hyppig, men så vokser den fort også. Bladene er tøffe og vrir seg ettersom solen flytter på seg! Tøft!
Det er denne vridningen som har gjort at Johannes (til venstre) har en liten knekk. Jeg var ikke oppmerksom nok og roterte han rundt om kvelden. Derfor bøyde stammen seg mot solen og ble stående i den vinklen!

Men nå når høsten har kommet så trenger de noe lys.
Og det er jammen ikke lett å finne slikt blomsterlys!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: DJM
Det er ikke fult så frodig her...
Det er noe mindre, men;
Vi var på Gran Canaria, og ved hotellet var det noen trær som hadde noen bueformede og harde "fukter"/frø. Det så ut som "tre-bananer". Inne i "bananene" var det frø. Jeg tok med en slik "banan" og glemte den hjemme i en del år. I våres fant jeg igjen "bananen" i en skuff og plantet noen av frøene. To spiret og dette bildet er fra midten av september!
(De har vokst bra!!)
Vis vedlegg 16515
Jeg har funnet ut at dette er "Johannes brød frukt-tre". Derfor er det bilde av Johannes og Johanne over!
Dette er ganske "grisete" planter. Plantene røyter så bladene faller av ganske hyppig, men så vokser den fort også. Bladene er tøffe og vrir seg ettersom solen flytter på seg! Tøft!
Det er denne vridningen som har gjort at Johannes (til venstre) har en liten knekk. Jeg var ikke oppmerksom nok og roterte han rundt om kvelden. Derfor bøyde stammen seg mot solen og ble stående i den vinklen!

Men nå når høsten har kommet så trenger de noe lys.
Og det er jammen ikke lett å finne slikt blomsterlys!

8
Good shit, @Tom Henriksen eller fake?
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Ikke noe fake, @Rød! Rene og ekte planter. Ikke spiselige eller røybare. (Jeg er kjedelig sånn). Rene artige prydplanter, som min bedre halvdel syntes røyter og drysser...

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Var innom Plantasjen. Der hadde de noe som het "vekstlys". Jeg som hele tiden hadde sett etter "plantelys", "lys til planter" og slikt. Vel, dette ble kjøpt over disk. Dum som jeg er så googlet jeg "vekstlys" i ettertid....

Uansett så har Johanne og Johannes fått sitt lys, og går (forhåpentligvis) en trygg vinter i møte.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai