Lampetråden

Foscarini Yoko er stilig

yoko-table.jpg

Og når jeg først har henledet oppmerksomheten her inne på Ingo Maurer, her er hans utrolige pendel «Porca Miseria!»

Porca miseria er et alminnelig italiensk uttrykk som direkte oversatt pussig nok betyr noe sånt som purke-elendighet, men i dagligtale brukes det når noe ikke gikk etter planen, som «Svarte!», «For pokker!», eller noe i den retning. Lampen er å få kjøpt, men jeg tror man må reise til Maurers showroom i München for å få tak i den, og prisen får nok kongleprisen til å blekne. Men morsom er den; zoom inn og studér detaljene.
09-Ingo-Maurer-Porca-Miseria-1994.jpg

Og når jeg først har henledet oppmerksomheten her inne på Ingo Maurer, her er hans utrolige pendel «Porca Miseria!»

Porca miseria er et alminnelig italiensk uttrykk som direkte oversatt pussig nok betyr noe sånt som purke-elendighet, men i dagligtale brukes det når noe ikke gikk etter planen, som «Svarte!», «For pokker!», eller noe i den retning. Lampen er å få kjøpt, men jeg tror man må reise til Maurers showroom i München for å få tak i den, og prisen får nok kongleprisen til å blekne. Men morsom er den; zoom inn og studér detaljene.
09-Ingo-Maurer-Porca-Miseria-1994.jpg

Denne fortjener å bli studert i detalje. Takk som deler @aek

Nok én ny lampe har fått plass hos oss.
Denne gangen en riktig go´bit: AJ bordlampe av Arne Jacobsen produsert av Louis Poulsen. Tegnet i 1960 til SAS Royal Hotel i København. Lampen var en del av totalkonseptet som Arne Jacobsen designet for hotellet.

01.JPG
02.JPG

Noen nye i det siste som er verdt å dele for inspirasjon. Ikke egne bilder, da mobilbilder av lamper blir meh.

illusionamb-large-210011382-1.jpg

Luceplan illusion. Endrer veldig utseende etter betraktningsvinkel og ser mye dypere ut enn den er. Ganske artig sak.

costanzina_tav_giallo.jpg

Luceplan constanzine med tre forskjellige lampeskjermer.

3838-6614445.jpg

Modular buzze ute/inne-lampe med dimming.

PH tett oppunder taket?

Har noen erfaringer med "kort" kabel/pendel på en av PH-lampene?

Kjøkken hvor man går under lampen, normal takhøyde.

Er litt redd det blir rart.