Lampetråden

Mye fint innen lamper, som denne tråden viser - men også mye pretensiøst. Mye designfokus og pris. Hvorfor ikke lage / leke mer med design av lamper selv fremfor å betale overpris for et design alle har.

Hum... Føler at man bedriver å kaster litt sten i glasshus her.
Bytt ut lamper med Rolex.. så har du denne tråden: https://www.tidssonen.no/forum/threads/rolex-submariner-appreciation-tråd.9770/

61C9C194-9BD1-49B7-BCAB-A1AF934FD972.jpeg
 
Jeg får bidra til å holde liv i denne tråden jeg også.

I mitt hodet er valg av lamper estetisk vel så viktig som resten av møblementet i et rom - det er lampene som gir "prikken over i-en"

Her kommer et utvalg av hva vi har i kåken - det vil si det som er fint å se på.. Har i tillegg noen Flos Globall og Foscarini Gregg - som lyser bra, men som er relativt anonyme utseendemessig..

Enjoy!

Panthella - Har både nye og gamle versjoner (de med bryter i foten)


PH80 - Den orange toppskjermen gir en fin varme i lampen


ARCO - Må jo være en av de kuleste lampene som er laget? Massiv marmorsokkel


PH Kongle i kobber - 48cm


PH 3,5/2,5 pendel - Jubileumsutgave fra 2014


Mer kobber - PH 3,5/2,5 bordlampe - Var for salg 3 måneder i 2015


Enda mer kobber - PH Kongle i kobber - 60cm


Flos Skygarden i gullfarge - 60cm


Fantastiske detaljer åpenbarer seg når man kikker opp i denne


Toio - Samme designer som Arco


PH 2/1


Foscarini Cabouche


Denne går vel ikke under noen "designkategori" men er glad i denne store lysekronen..


Panthella bord - gamle "store" modellen med bryter i foten
Fy flate du har mange flotte lamper
 
Er på jakt etter en leselampe til å ha ved siden av sofa. Hadde egentlig tenkt å gå for en LP AJ gulvlampe i mørkegrått siden vi har en grå LP PH 5 over salongbordet, men nå har jeg kommet over en Cone gulvlampe med et lite bord, og jeg ble sjarmert i senk. Blir nok en sånn heller.
AJ-lampe.JPG
Cone-lampe.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Alpha Biscotti