Ooops, nettopp bestilt 5 kg lær, jeg.
Nå gjenstår bare å bestille lakk?![]()
Har jeg ikke lest et sted at lakk og lær er det som skal til, for at det blir god stemning?
Ooops, nettopp bestilt 5 kg lær, jeg.
Nå gjenstår bare å bestille lakk?![]()
Har du bestilt hos J. Jensen?
Jeg ble frarådet av ham å bestille restelær (hvis det er det du har bestilt da...), for det er relativt lite av det som egner seg til annet enn reparasjoner. Går for en kvf natur, en kvf brun og en kvf sort i første omgang jeg- litt å "knote" med![]()
Blir så gira av denne tråden!! En herlig syssel i den kalde årstid for en som ånder for det som gror opp av jorda ellers i året.
Takk igjen FnuSnu!
Bruker du hulltang for å lage hull til stingene?
Anbefaler å prøve syl i stedet. Syl lager mye mindre hull som lukker seg rundt stingene og som dermed gir sterkere søm - og jevnere sting.
Her er mitt første spede forsøk på å lage en vintage klokkerem. Laget den fra bunnen av og fant ut at skrafekniven jeg kjøpte fra skinnlaaven var skrot! Ut på jakt etter skrefer igjen. Ser trådstarter har samme/Liknende skrafer som meg, hvordan fungerer det for deg? Ellers vil jeg si at å handle fra skinnlaaven er rimelig dyrt, bare frakt for en liten pakke for meg kom på 180kr! Bukta fra nå da
![]()
![]()