Lag dine egne reimer ...

Jeg så det var liv i denne tråden igjen så da hev jeg meg rundt å laget en semsked rem nå i kveld. Ble ikke så verst:)
bilde-26_zpsc0903f99.jpg
bilde-27_zpsd2b3fbd9.jpg
 
Her er et par reimer jeg har laget de siste dagene. En til meg og en til fruen. Legger ut bilder av reimer jeg lager oftere på Instagram. Hvis noen vil kikke innom er det bare å søke opp #strapsbyruus
bilde-30_zpsddb95a91.jpg
bilde-29_zps711f68e1.jpg
 
@Olando Det må jeg si! Dette er jo blitt skikkelig stell på nå, og intet annet enn impressive:0)

Hva er det du har brukt som "innlegg" på den remmen til fruen da? Ser jo ut som den har ett innlegg som skaper en høyere profil midt på iallefall. Og hvor har du kjøpt tråden du bruker?
Veldig veldig fint;)
 
Redigert av en moderator:
Takker, ja etter mye prøving å ikke minst feiling, begynner det å sitte. Bruker biter av lær som jeg filer i kontur for å lage "paddingen" før jeg legger på et tynnere lær på innsiden. Tar litt tid men blir veldig tøft. Tråden er handlet på ebay og så voksbehandlet av meg etterpå. Finnes mye vokset tråd der uten men jeg syns ofte de er for stive og for lite vokset. Kommer snart noen nye reimer av ammotaske og mer uvanlige lærtyper. Er morro men sliter med lite søvn siden man gjerne blir sittende våken utover natte for å bli ferdig:)
 
Takker, ja etter mye prøving å ikke minst feiling, begynner det å sitte. Bruker biter av lær som jeg filer i kontur for å lage "paddingen" før jeg legger på et tynnere lær på innsiden. Tar litt tid men blir veldig tøft. Tråden er handlet på ebay og så voksbehandlet av meg etterpå. Finnes mye vokset tråd der uten men jeg syns ofte de er for stive og for lite vokset. Kommer snart noen nye reimer av ammotaske og mer uvanlige lærtyper. Er morro men sliter med lite søvn siden man gjerne blir sittende våken utover natte for å bli ferdig:)

olando, du må jo få deg en sånn her

gentlemans-apron-xl.jpg
 
Blir vel som når jeg startet med reimer fordi jeg tenkte at "det der må man vel kunne fikse selv" så snart lager jeg forklær:)
 
Ble en tur innom C Hemsen i dag og la igjen litt vel mye penger i diverse lær, men resultatet ble ikke sånn halv-gæli synes jeg selv i allefall. Blir nok klemt ut en del reimer i påsken regner jeg med:eek:

Denne laget jeg som dere ser til Steelfishen, og den har opphøyet senter, samt er 22mm ved lugsene og 20mm ved spennen.
Lager noen flere lignende i bla 20mm også som jeg tenker legge ut til salgs om noen kunne tenkt seg en.
Men blir nok bittelitt dyrere enn vanlig, da det er langt dyrere lær samt tar myyye lengre tid:0)
20130326_222012_zps10cb5354.jpg


20130326_222036_zps297c2f6f.jpg


20130326_222356_zps4f68d3a6.jpg


20130326_222444_zpsbfa6c538.jpg


20130326_222305_zps095a19ef.jpg
 
Redigert:
Jepp, gamle(ev. nye) belter er helt klart det jeg liker best å jobbe med. passe tjukt og et belte gir 2-3 reimer. Vurderer å kjøpe meg en gammel "ludvik" sekk og lage noen canvas reimer. Noen som har prøvd å lage canvas remer?

@Olando Jeg har en sånn sekk jeg gjerne donerer til "forskning" Send meg en PM hvis dette er interessant.
@FnuSnu99 De siste remmene så veldig proffe ut. Hva bruker du som padding?
 
Redigert av en moderator:
Jeg har en sekk og driver å eksperimenterer litt as we speak:) Lær er en enklere elskerinne for å si det sånn. Skal poste når/hvis jeg får til noe som er verdt et innlegg! Jeg har brukt en lærbit jeg høvler ned (1 til hver del av reima) og limer den på innsiden før jeg legger et mykere skinn på innsiden for komfort. Fnusnu99 sine så veldig proffe ut så vet ikke hva han har gjort.
 
@MINUTE_REPEATER, Takk skal du ha:0) Brukte et ganske tykkt lær som jeg skar ned og tilpasset. Viktig å få limt hele stykket fast, og kle det øvre læret over, så det ikke blir hulrom. Skal eksperimentere litt nå i påsken, bla med to smalere lærstykker, og da få to opphøyinger. Har en gammel kjøpt reim som er sånn, og liker utseendet. Får se hva jeg får til;)
kjøpte nettopp en ny "skjærende" syl også, og ikke rund-syl som jeg tidligere har brukt, og det ble litt bedre resultat (jevnere) på syingen.
 
Redigert av en moderator:
kjøpte nettopp en ny "skjærende" syl også, og ikke rund-syl som jeg tidligere har brukt, og det ble litt bedre resultat (jevnere) på syingen.[/QUOTE] Hehe, denne forsto jeg ikke. Kjøpt på nett? Link?
 
Sverd-syl:
Large-Diamond-Awl-Blade-3319-07.jpg-400x


Selv syr jeg penere med rund syl, men alfa og omega er å være nøye med hullmarkøren:

craftool-spacer-overstitch-set-8091-00.jpg-600x