Lag dine egne reimer ...

Jepp, gamle(ev. nye) belter er helt klart det jeg liker best å jobbe med. passe tjukt og et belte gir 2-3 reimer. Vurderer å kjøpe meg en gammel "ludvik" sekk og lage noen canvas reimer. Noen som har prøvd å lage canvas remer?
 
Sliter med det selv, for stort sett det meste diverse buntmakere har er alt for tykt. Men som har vært nevnt av Orlando her tidligere, så er det mye gamle belter osv på fretex som egner seg. Ikke prøvd den løsningen selv, men burde funke det. Men finner du et sted med utsalg av riktig type skinn, så si for all del fra:D så gjør jeg det samme

Det har vi helt klart en gentlemans agreement på:)
 
20130113_030328.jpg


20130113_025904.jpg
 
Jepp, gamle(ev. nye) belter er helt klart det jeg liker best å jobbe med. passe tjukt og et belte gir 2-3 reimer. Vurderer å kjøpe meg en gammel "ludvik" sekk og lage noen canvas reimer. Noen som har prøvd å lage canvas remer?

Jeg stiller med sekken hvis du syr:cool:
 
Gått litt tregt i det siste grunnet MYE jobb, men her er noe av det som jobbes med i allefall ...(den siste til høyre der er vist lagt ut alt ser jeg;0)
20130214_200358_zpsd1f4f6fd.jpg
 
Kanskje jeg skal legge inn en bestilling her snart;)
Frister veldig, må bare bestemme meg for hva jeg ønsker først...
 
Og der fant jeg en ny grunn til at jeg skal lage meg et lite verksted på soverommet. :D Ulempen med å bo i liten leilighet, men den er allerede fylt opp med en gammel radio som skal pimpes og diverse annet. Har tenkt å lære meg leather-carving for å gjøre noe kult med en eldre olajakke til sommeren, men kan jo tenke meg at det går ann å lære seg å lage skinnreimer selv i samme slengen. :)

I'm off to buy tools...
 
Har heller ikke noe plass til egen arbeidskrok, så jobber på spisestuebordet og rydder sammen for hver gang. Har alt verktøyet osv i en stor verktøyskoffert i plast. Funker helt greit det