Kunsttråden

jeg vet ikke hvor du har idéen fra om at et 'oljemalt bilde' er en slags definisjon på kunst; ditt egenmalte og deprimerende bilde med skitne farger vitner iallefall om at du burde ha fortsatt og utviklet din kunstkarriere. noen ganger er det bedre med ingenting på veggen :D

Ingen planer til kunstkarriere.
Kunst er som baken. Dine ord like så. Uten store forbokstaver i setninger er mer deprimerende. :)

Det er vel mer korrekt å si at ikke alle oljemalerier er kunst kun i kraft av å være oljemalerier. Det er ikke bare enkelt å definere kunst, men det er ikke "som baken". Noen forsøk på drøftelser kan finnes her eller her, men det er vel ganske innenfor å si at man ikke selv kan definere om noe man lager er kunst eller ikke.

At man ikke liker enkelte uttrykksformer betyr ikke at man kan definere det ut av begrepet kunst. Subjektiv smak er ikke objektiv sannhet.

• Liker
Reaksjoner: holmby og Swearengen
Forrige ukes samling av Dolk sine verker gikk ikke upåaktet hen, og en drøy uke senere kom denne opp på veggen:

IMG_5582.JPG

Fikk også denne i dag. Et lokalt motiv fra nabolaget som jeg synes er utrolig kult! :D

IMG_5581.JPG

Mye av både bullshit og snobberi på kunstfeltet. Har heller ikke sansen for plakatkunst, de kan være spennende å se på en gang eller to som en kommentar til samfunnet vi lever i, men ville aldri hatt det på veggen hjemme. Hadde gått fort lei. Selv liker jeg også best maleriet.

• Liker
Reaksjoner: Chalshus
Dæven! Det der var kult! Hvordan kom du over det, og hvor mye kosta herligheten?
Takker, veldig fornøyd!
Fant den på eBay. Han forlangte $1750 men jeg fikk pruter det godt ned.
Det hang oppe under det offisielle programmet under NY Fashion Week, noe jeg også synes er litt kult:)

• Liker
Reaksjoner: BigT
Takker, veldig fornøyd!
Fant den på eBay. Han forlangte $1750 men jeg fikk pruter det godt ned.
Det hang oppe under det offisielle programmet under NY Fashion Week, noe jeg også synes er litt kult:)
Veldig kult! Prisen virker nå rimelig akseptabel. Tross alt et håndverk!

• Liker
Reaksjoner: Kaysky
Jeg var innom en utstilling i Ålesund og så Ørnulf Opdahl sine malerier. Wow! Jeg har ikke betydelig kunnskap eller særlig til overs for landskapsmalerier men hans malerier var fantastisk flotte. Er det noen her inne som har litografier eller etsninger?

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen