Kunsttråden

det gjorde seg ordentlig bra -
og at du også har katalogen med maleriet på framsiden er en suveren bonus. imidlertid er jeg nysgjerrig på hvordan du kom fram til høydeplasseringen over sofaen? :)

Takk!
Helt overlykkelig. Har dessverre ikke så mange vegger som egner seg til et så stort maleri. I tillegg så krever den litt naturlig lys.

Ren skjær flaks. Brukte den kroken som Håkon Bleken hang på tidligere :cool:

Skal se om jeg finner noe mer litteratur om "Blått Tre". Bildet er omtalt flere steder, og ansees som et av de viktigere bildene til Weidemann.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Et annet verk som jeg liker godt er Åse Frøyshov sitt bilde: declaration of love fra 1993.
Serien Themes of Love har vært stil ut i blant annet hos New York i Gallery Art 54.

Bildet er strategisk plassert i gangen til soverommene, nærmest barnerommene.
69.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Alinoe og Preacher
Ny dag nytt bilde opp på veggen.
Bildet er ikke nytt. Men på denne veggen er den ny.

Litografiet "Sommerrose" er laget av Dronning Margrethe II, 1994.
Bildet ser ut som er laget av en unge med dilla på fettstifter. Men det er kanskje også derfor jeg liker det så godt.
IMG_0428.JPG

IMG_0429.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: olejoh
Ny dag, nytt bilde.
Har hatt maler på besøk nå for tredje dag. Tror rommet skal bli bra, selv om enkelte @The Player og @Entropy mobber meg fordi malermesteren bruker feil type maling.
Uansett skal ett nytt bilde opp på veggen, og dette bildet passer spesielt bra inn på et soverrom.
Bildet fra 1987 er laget av Knut Steen (født 19. november 1924 i Oslo, død 22. september 2011[1]) var en norsk skulptør, utdannet ved Statens kunstakademi under Per Palle Storm og Stinius Fredriksen. Han var bosatt i Carrara i Italia fra 1976.
Bildet er hentet/kjøpt fra hans private samling. Derfor er det også merket med P.A, som er merket for "Epreuve d'artiste" eller "Artist's Proof" som i dette tilfelle.

Bildet skal få nytt glass, siden jeg klarte å få en skade i venstre hjørnet da jeg fraktet det med hjem.
01.JPG
02.JPG
03.JPG
04.JPG
05.JPG
 
Redigert:
Jeg har et par nye ting inne, og en på vei. Tilskuddene som har kommet inn:

Push - People. Ett av de tre virkelige flotte bildene av de nye, sammen med At Sea og Manhattan:

FB9F5F12-9D30-4905-9159-1703D5464A5E_zpscnftbtr1.jpg


Icy & Sot - Molotov:

FEB959BF-FA41-4AC6-8F0B-5DA8705BE59E_zpsnq4r6wv6.jpeg
 
Denne tråden har gått meg hus forbi. 2016 viste seg å bli året der jeg har etter for street art-hypen. Har lenge gått med tanken om å kjøpe en "Evolution" av Dolk, da jeg synes den er grisetøff, og etter mye om og men kom den omsider i hus. Har ikke angret et sekund! :D

IMG_2009.jpg


Evolution og Dolk ga absolutt mersmak, og jeg startet jakten på min andre favoritt fra Dolk; "Idea Painter". Det skulle vise seg at det ikke var så lett å oppdrive, selv med et opplag på 300 eks. I mellomtiden røk jeg på denne klassikeren:

IMG_2007.jpg


Omsider fikk jeg los på en Idea Painter, og rett før jul var den ferdig hos rammemakeren. Meget fornøyd!
IMG_2006.jpg



Denne "klovnen" henger også i stua. Hatet av noen, elsket av meg.
IMG_2010.jpg


I desperasjonen etter å få tak i en IP, klarte jeg å forplikte meg til to handler. Men hey, hva er vel bedre enn å våkne til favoritttrykket sitt? :rolleyes:
IMG_2013.jpg
 
olje eller vannbasert, eller:
  • 05 Helmatt
  • 06 - 10 matt
  • 11 - 30 halvmatt
  • 31 - 60 halvblank
  • 61 - 90 blank
  • 90 - 100 helblank

Har ikke peiling. Er fargen NSC:S1500. Han som maler malermester. Så jeg stoler på han. Brukt rundt 12 timer fordelt på tre arbeidsdager. Må vist tørke litt mellom sparkel, og malingsstrøkene.
photo_2017-01-19_17-17-05.jpg
 
Ny dag nytt bilde.
Dette bildet, og kunstneren er i grunn noe som ikke er typisk for meg. Men siden jeg fikk muligheten til å overta det, og at plasseringen er så innertier, kunne jeg ikke si nei. Bildet har også "dypere" betydning enn bare det visuelle. Men det får jeg komme tilbake til ved en annen anledning.

Bildet heter: Høst ved innsjøen, og er laget av Eva Langaas.
Eva Langaas (1940 - 2016) var en kunstner med internasjonal appell og med grafikk som kjennetegnes av sensuelle former i frodig fargespill. Langaas var opprinnelig utdannet tekstilkunstner, men mange år med tungt fysisk arbeid innen tekstilfaget bidro til at hun begynte å arbeide med grafikk og malerier. Hennes litografier bærer likevel spor av en tekstilkunstner.
01.JPG

02.JPG

10.JPG



Perfekt solnedgang til opphenging av bildet
05.JPG
 
IMG_0056.JPG
Da har jeg (ikke direkte ufrivillig, men under streng oppfordring) tatt mitt første steg inn i street art. Bildet er Canevils "stormtrooper" og vil få sin naturlige plass over paraplystativet i gangen.

Prosjektet på sikt må vel bli Dolk - Shrink, da samboeren føler en yrkesmessig tilknytning til motivet og jeg synes en banan i en stol er rasende festlig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla