Kryptovalutatråden

Denne tråden forstår jeg ikke en dritt av, men det er sikkert for at jeg er for gammel og vant til dagens valutta. Hvis ikke det hele er et gigantisk pyramidespill, da er jeg med .. :confused:
 
Om du tenkte å sitte langsiktig med investeringen uten å følge med så ville jeg heller ha spredd pengene på 5-6 ulike coins. Bitcoin kan dobles, triples, vi kan se tigangeren - eller den kan falle i grus. Litt som i aksjemarkedet, går du all-in i ett selskap så tar du en mye høyere risiko enn om du kjøper flere. Nå dukker det forsåvidt opp hedge- og indeksfond knyttet til krypto, da blir risikoreduksjonen betraktelig bedre og man vil (antakelig) forholde seg til myndighetsregulerte investeringer.
 
Takk for tips tidligere i tråden. Kjøpte meg inn for en seamaster på 0.60$ :cool:

Kult, seamasteren din har steget til en sub allerede. Velger å tro at dette bare er begynnelsen for Ethos, de har vel strengt tatt ikke kommet med noe produkt enda. Blir spennende fremover.
 
Noen galnere enn andre her merker jeg! ;)
Om du ønsker å investere i minere til en ok pris annbefaler jeg å sjekke ut www.bitmain.com eller www.genesis-mining.com

Alt etter om dere ønsker å ha stående 60 db hjemme eller ønsker cloudmining.
Noe forskjell i pris her og der.
Jeg personlig synes 37.000,- for en miner og utvinnet pr. dags dato 1.46BTC (vannskelighets graden stiger hele tiden) minus 30% av utvinnet valuta er ekstremt dyrt.
Men jeg driver ikke med mining.

Bitquence/Ethos som jeg nevnte her for en god stund siden håper jeg flere av dere handlet.
Disse folka vet hva de driver med!
Her kommer det en Universal Wallet som ordner ALT som er vanskelig og dyrt i dag.

Om dere ønsker å kjøpe/selge eller bare Swappe valuta gir ETHOS deg muligheten i walleten.
Riktig nok er ikke denne kommet ut enda, men den er like rundt hjørne.
Den kommer til å ta over Coinbase, Ledger Nano S, Tresor og alt det andre med walleter som eksisterer i dag.
Jeg har kontrollert opptil 6 wallets på det meste for å holde forskjellige coins.
Ethos gjør det mulig å holde ALLE typer coins.

www.ethos.io

Kjøp på www.binance.com
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: MrT og Frost
Noen galnere enn andre her merker jeg! ;)
Om du ønsker å investere i minere til en ok pris annbefaler jeg å sjekke ut www.bitmain.com eller www.genesis-mining.com

Alt etter om dere ønsker å ha stående 60 db hjemme eller ønsker cloudmining.
Noe forskjell i pris her og der.
Jeg personlig synes 37.000,- for en miner og utvinnet pr. dags dato 1.46BTC (vannskelighets graden stiger hele tiden) minus 30% av utvinnet valuta er ekstremt dyrt.
Men jeg driver ikke med mining.

Bitquence/Ethos som jeg nevnte her for en god stund siden håper jeg flere av dere handlet.
Disse folka vet hva de driver med!
Her kommer det en Universal Wallet som ordner ALT som er vanskelig og dyrt i dag.

Om dere ønsker å kjøpe/selge eller bare Swappe valuta gir ETHOS deg muligheten i walleten.
Riktig nok er ikke denne kommet ut enda, men den er like rundt hjørne.
Den kommer til å ta over Coinbase, Ledger Nano S, Tresor og alt det andre med walleter som eksisterer i dag.
Jeg har kontrollert opptil 6 wallets på det meste for å holde forskjellige coins.
Ethos gjør det mulig å holde ALLE typer coins.

www.ethos.com

Kjøp på www.binance.com

Enig, men du mener vel www.ethos.io
2018 blir et spennende år.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hagen90
10.000 kr i kryptovaluta. Ikke interessert i å trade på kortsiktig basis. Hvor og hva?
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Synes det virker spennende med noen av coinsene, og kunne tenkt meg et lite lodd. Men gud hvor mye styr det er for å få kjøpt. Kan noen forklare meg lettfattelig hvordan man får handlet noen ethos feks? Finnes det ikke en one-stop-shop? Hvor man betaler med paypal el?
 
10.000 kr i kryptovaluta. Ikke interessert i å trade på kortsiktig basis. Hvor og hva?

Jeg liker ikke å gi økonomiske råd, men skulle jeg investert 10000,- så hadde jeg handlet BitCoin for hele beløpet. Dette hadde jeg kjøpt hos Sturle via www.localbitcoins.com hadde også kjøpt meg en Ledger Nano S for sikker oppbevaring av spenna. Andre har vel andre tips å komme med tenker jeg. Selv så har jeg Bitcoin, Ethereum og Ethos.

Synes det virker spennende med noen av coinsene, og kunne tenkt meg et lite lodd. Men gud hvor mye styr det er for å få kjøpt. Kan noen forklare meg lettfattelig hvordan man får handlet noen ethos feks? Finnes det ikke en one-stop-shop? Hvor man betaler med paypal el?

Jeg vekslet bare BTC i Ethos, dette kan gjøres hos en exchange. Enig i at dette er knotete, men er ikke så alt for mye jobb heller. Tenker at dette blir lettere neste år, som sagt tidligere i tråden så jobber Ethos med å gjøre dette enklere med den universelle walleten sin, som fremdeles ikke er ferdig.
Bruker www.binance.com for veksling.
 
Synes det virker spennende med noen av coinsene, og kunne tenkt meg et lite lodd. Men gud hvor mye styr det er for å få kjøpt. Kan noen forklare meg lettfattelig hvordan man får handlet noen ethos feks? Finnes det ikke en one-stop-shop? Hvor man betaler med paypal el?

Du kan kjøpe feks BTC eller ETH hos Coinbase og betale med VISA. Det er veldig enkelt. Som nevnt tidligere i denne tråden krever Coinbase ID verifisering (bilde av førerkort / pass). Det er også en standard ukentlig begrensning på €325 i kjøp (kan selvfølgelig økes).

Registrer deg så hos en Exchange som trader flere coins (feks Binance). Send BTC eller ETH fra Coinbase til Binance og du kan nå veksle BTC eller ETH mot den coin du måtte ønske.

Mulig det finnes enklere måte å gjøre det på, men det var slik jeg startet.
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Noen galnere enn andre her merker jeg! ;)
Om du ønsker å investere i minere til en ok pris annbefaler jeg å sjekke ut www.bitmain.com eller www.genesis-mining.com

Alt etter om dere ønsker å ha stående 60 db hjemme eller ønsker cloudmining.
Noe forskjell i pris her og der.
Jeg personlig synes 37.000,- for en miner og utvinnet pr. dags dato 1.46BTC (vannskelighets graden stiger hele tiden) minus 30% av utvinnet valuta er ekstremt dyrt.
Men jeg driver ikke med mining.

Bitquence/Ethos som jeg nevnte her for en god stund siden håper jeg flere av dere handlet.
Disse folka vet hva de driver med!
Her kommer det en Universal Wallet som ordner ALT som er vanskelig og dyrt i dag.

Om dere ønsker å kjøpe/selge eller bare Swappe valuta gir ETHOS deg muligheten i walleten.
Riktig nok er ikke denne kommet ut enda, men den er like rundt hjørne.
Den kommer til å ta over Coinbase, Ledger Nano S, Tresor og alt det andre med walleter som eksisterer i dag.
Jeg har kontrollert opptil 6 wallets på det meste for å holde forskjellige coins.
Ethos gjør det mulig å holde ALLE typer coins.

www.ethos.io

Kjøp på www.binance.com

Hvilken wallet bruker du til Ethos nå?
 
10.000 kr i kryptovaluta. Ikke interessert i å trade på kortsiktig basis. Hvor og hva?

...folk sier...
Kun en av mange kryoptovalutaer vil gå eksponensielt. kjøp derfor litt av mange tidlig. den du treffer på blir verdt mer enn summen av hva du taper på de som går dukken.