Kryptovalutatråden

Enig med deg @Hagen90 . Selv om hele crypto-markedet går på huet, så har jeg veldig tro på teknologien. Public/Private blockchain, smart-kontrakter etc.

Slår også et slag for myetherwallet.com.


Svogeren min investerte 50' i ETH i 2015, som den gang tilsvarte rund 700 ETH. Til tross for svingninger i markedet, så har han hatt en ganske "grei" avkastning. Problemet er at mange andre ser for seg et lignende eventyr, så ICO for tiden er jo helt Texas og mange av coinene er jo søppel.

Desverre. Mange tror at crypto er gratis penger. For hver suksesshistorie er det en del tapere.

En bekjent er inne med godt over 100k og er ned 30% eller noe i den dur. Han driver med day trading
 
Så akkurat en screenshot fra noen år tilbake der en hadde kjøpt en dominos pizza for 10k bitcoins. (tilsvarte ca $41)

I ettertid kanskje tidenes dyreste pizza :D
 
  • Liker
Reaksjoner: bjorngb
Svaret på krypto boonansa nå vil jeg påstå!
hvis man skal tolke markedet slik det var i August/September når Bitcoin gikk over all time high var total maketcap 180MM$, i motsettning til denne gangen når en fork kommer opp i slutten av denne måneden.
Bitcoin går over all time high atter en gang men total marketcap er 160MM$, alle Alts går ned.

Svaret ligger nok i mye spekulasjon rundt forken, men markedet har også en økning på 20MM$ ila 48timer.
Jeg holder mine altcoins for å ikke selge med "tap" selvom jeg er opp 20X på totalen.

Om jeg skulle annbefale en coin som jeg har veldig troen på så er det BQX (Bitquence).
www.bitquence.com

Pris i dag: 0.60$

baseres på en solid platform (ETH), men denne gjør det mulig å switche mellom hvilken som helst coin for å ikke måtte selge gjennom en annen exchange. Pr. dags dato er det ingen andre som har denne muligheten.
kommer en BETA versjon ila oktober, men 2018 er det spekulert i en verdi på 100$ pr coin.
 
  • Liker
Reaksjoner: bjorngb og Jensen92
Er det noen som har synspunkt på hva det er som driver den ene Alt’en opp vs andre? Uten å ha så mye erfaring fra markedet, ville jeg tro at eks bitcoin står veldig sterkt som de de facto standard. Det må være begrensning på hvor mange Alts det kan være plass til. Det å mine ut en god del coins på en helt ny Alt for så å forvente at verdien stiger inn i himmelen er litt som å tro på julenissen. Enjin og BQX - hva må de gjøre for å konkurrere mot bitcoin, eth og andre etablerte Alts? Jeg kan ikke se at det er annet enn at noen Alts overlever, og veldig mange forsvinner etterhvert.
 
Denne saken dukket opp på YouTube i går, visstnok verdens første Lamborghini kjøpt for Bitcoin. Det hjelper selvsagt at mannen kjøpte BTC i 2011, så dette er utbyttet av 115$ investert.. :)

 
Noen fra Stavanger området som ønsker litt mer info om Bitcoin?

Digital Gruveindustri kjører Bitcoin kvelder (først i morgen tirsdag 17 oktober)


https://www.facebook.com/digitalgruveindustri/?fref=ts

I Fargegaten er det ventet at lederen av NBBF Norges Bitcoin Blockchain Forening kommer.

https://www.facebook.com/events/710210279187125/?acontext={"ref":"22","feed_story_type":"22","action_history":"null"}&pnref=story


Å til slutt er det også en STOR konferanse i Oslo Ballroom denne uken!
Der ser dere at noen av verdens største krypto grüdere kommer.


LINK: Cryptofinance
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Svaret på krypto boonansa nå vil jeg påstå!
hvis man skal tolke markedet slik det var i August/September når Bitcoin gikk over all time high var total maketcap 180MM$, i motsettning til denne gangen når en fork kommer opp i slutten av denne måneden.
Bitcoin går over all time high atter en gang men total marketcap er 160MM$, alle Alts går ned.

Svaret ligger nok i mye spekulasjon rundt forken, men markedet har også en økning på 20MM$ ila 48timer.
Jeg holder mine altcoins for å ikke selge med "tap" selvom jeg er opp 20X på totalen.

Om jeg skulle annbefale en coin som jeg har veldig troen på så er det BQX (Bitquence).
www.bitquence.com

Pris i dag: 0.60$

baseres på en solid platform (ETH), men denne gjør det mulig å switche mellom hvilken som helst coin for å ikke måtte selge gjennom en annen exchange. Pr. dags dato er det ingen andre som har denne muligheten.
kommer en BETA versjon ila oktober, men 2018 er det spekulert i en verdi på 100$ pr coin.

Spennende. Får legge noen hundrelapper (0.2 ETH foreløpig) i dette og ser hvor det bærer.
 
Jeg har gått inn med en sub i BTC, ETH og LTC i løpet av uken. Har ikke vært bra magefølelse i det siste. Men prøver å holde hodet kaldt.
 

Der er alt forklart...
"– Volatiliteten i verdipapirer er på historisk lave nivåer – overalt, bortsett fra kryptovalutaer."

Og spesielt siden statsobligasjonene faller mer og mer i unåde.
Før i tiden, når tilliten til statene startet å falle, investerte folk i gull eller sølv. Men nå tenker folk at det er mer penger å hente på kryptovaluta spekulering.
Siden disse opplever mye mer volatilitet enn edelmetall, vil de skape større og farligere bobler.
Boblene skal starte å poppe når statene føler seg dypt truet av kryptovalutaene: det allerede startet i Kina et stund siden og nå kommer dette.
"Forrige måned forbød den kinesiske sentralbanken finansiering gjennom digitale myntemisjoner som mener de har forstyrret den økonomiske og finansielle orden i landet."

Siden statene faller sammen, må vi forvente mer skattekrig og begrensing mot kryptovalutaene i en nær fremtid.
Den neste krigen skjer i cyberspace.
 
Chronoswiss annonserte idag at de vil la kunder betale i Bitcoin og en rekke altcoins. Omtalt i Hodinkee. Blir interessant å se om a) noen slår til, og b) noen andre merker følger etter :)

Chronoswiss-Sirius-Flying-Regulator-aBlogtoWatch-2.jpg
 
Hei!
Det er et par grunner til at jeg ikke har kjøpt bitcoin. Én av de er spørsmål rundt likviditeten. Vil man ved salg få vekslet til USD/NOK/EUR? Går det automatikk i dette eller må walleten kobles opp mot en børs som veksler i tradisjonell valuta?
Dersom sistnevnte stemmer vil man kunne koble opp walleten sin mot hvilken som helst Exchange til ethvert tidspunkt eller er man stuck med få handlingsalternativer?
 
@2JHead, der har vært mykje diskusjon rundt dette indet siste då fleire meiner at en bruker /eller gruppe av brukere på Bitfinex taktisk legger inn ordrer for å bremse prisvekst eller øke den. Fortrinnsvis mest den siste

 
Redigert:
Investeringsbankene har sikkert kjempelyst for en gigantisk Bitcoin boble tenker jeg.
Kanskje de jobber på akkurat dette: i tillegg kan de lage big buks ..."Sell the high and let it crash"
For når boblen skulle poppe, kunne de komme med sin egen blockchain og si noe som...
.."you can trust our blockchain better than this BT speculative shit"...
De som er bak IMF jobber nok på en digital verdensvaluta som skal ta over den SDR når Dollaren slutter å bli den dominerende valutaen i "basket currency".