Kryptovalutatråden

Der er alt forklart...
"– Volatiliteten i verdipapirer er på historisk lave nivåer – overalt, bortsett fra kryptovalutaer."

Og spesielt siden statsobligasjonene faller mer og mer i unåde.
Før i tiden, når tilliten til statene startet å falle, investerte folk i gull eller sølv. Men nå tenker folk at det er mer penger å hente på kryptovaluta spekulering.
Siden disse opplever mye mer volatilitet enn edelmetall, vil de skape større og farligere bobler.
Boblene skal starte å poppe når statene føler seg dypt truet av kryptovalutaene: det allerede startet i Kina et stund siden og nå kommer dette.
"Forrige måned forbød den kinesiske sentralbanken finansiering gjennom digitale myntemisjoner som mener de har forstyrret den økonomiske og finansielle orden i landet."

Siden statene faller sammen, må vi forvente mer skattekrig og begrensing mot kryptovalutaene i en nær fremtid.
Den neste krigen skjer i cyberspace.

Chronoswiss annonserte idag at de vil la kunder betale i Bitcoin og en rekke altcoins. Omtalt i Hodinkee. Blir interessant å se om a) noen slår til, og b) noen andre merker følger etter :)

Chronoswiss-Sirius-Flying-Regulator-aBlogtoWatch-2.jpg

Hei!
Det er et par grunner til at jeg ikke har kjøpt bitcoin. Én av de er spørsmål rundt likviditeten. Vil man ved salg få vekslet til USD/NOK/EUR? Går det automatikk i dette eller må walleten kobles opp mot en børs som veksler i tradisjonell valuta?
Dersom sistnevnte stemmer vil man kunne koble opp walleten sin mot hvilken som helst Exchange til ethvert tidspunkt eller er man stuck med få handlingsalternativer?

@2JHead, der har vært mykje diskusjon rundt dette indet siste då fleire meiner at en bruker /eller gruppe av brukere på Bitfinex taktisk legger inn ordrer for å bremse prisvekst eller øke den. Fortrinnsvis mest den siste

Redigert:
Investeringsbankene har sikkert kjempelyst for en gigantisk Bitcoin boble tenker jeg.
Kanskje de jobber på akkurat dette: i tillegg kan de lage big buks ..."Sell the high and let it crash"
For når boblen skulle poppe, kunne de komme med sin egen blockchain og si noe som...
.."you can trust our blockchain better than this BT speculative shit"...
De som er bak IMF jobber nok på en digital verdensvaluta som skal ta over den SDR når Dollaren slutter å bli den dominerende valutaen i "basket currency".

@Hammerfjord. Vel, ja det er sjølvsagt ikkje utenkelig og en ser jo også at uttalelser som feks fra Jpmorgan ceo får kursen til å svinge, samtidig som selskapet hans driver handel i Bitcoin. vanlige valutaer har en viss stabilitet i tilhørigheten til landets finansielle situasjon der verdien har støtte gjennom bankvesen i henhold til vekslingskurs. Gull har en verdi som produkt og etterspørsel/tilgang vil styre prisen. Bitcoin har ingen støtte for verdien og vil derfor kun være verdt det noken er villige til å betale for den. Nedsiden er bortimot 0 og oppsiden er det ingen som veit. Om no noken av dei virkelig store begynte å dumpe bitcoins no, ville då mange ha fulgt på?

@Hammerfjord. Vel, ja det er sjølvsagt ikkje utenkelig og en ser jo også at uttalelser som feks fra Jpmorgan ceo får kursen til å svinge, samtidig som selskapet hans driver handel i Bitcoin. vanlige valutaer har en viss stabilitet i tilhørigheten til landets finansielle situasjon der verdien har støtte gjennom bankvesen i henhold til vekslingskurs. Gull har en verdi som produkt og etterspørsel/tilgang vil styre prisen. Bitcoin har ingen støtte for verdien og vil derfor kun være verdt det noken er villige til å betale for den. Nedsiden er bortimot 0 og oppsiden er det ingen som veit. Om no noken av dei virkelig store begynte å dumpe bitcoins no, ville då mange ha fulgt på?

Ja, det er det jeg tenker på: en liten "spiral panic" effekt som blir startet av en massiv dumping fra bankene og andre allierte. Ja, en del kan følge.
Det betyr ikke at de skal krasje BT til bunen: det tror jeg ikke.
Men de kan skape en betydelig tap som kan få vekk en del tillit eller "frenzy" fra markedet.
Det er en teori.
Det jeg liker ikke er at imens bankene kaster mye skitt på BT, kjøper de en god del i smug...
En god analyse av en full "spiral panic" der.

Om gull og sølv har vi sett en del manipulering på markedet : ikke alt er styrt av -etterspørsel/tilgang-

@Hammerfjord @Blodstrupmoen noen av dere som har svar på spørsmålet mitt? Virker som dere har litt kunnskap på tema

Beklager men der må jeg melde meg ut: jeg har aldri kjøp BT og vet lite om disse type vekslinger.
Der spekulerte jeg bare på en agenda jeg mistenker.
En ting er sikkert: et digitalt verdens valuta prosjekt er i gang gjennom IMF og det lukter undetrykkelse med et verdens skattesystem.

Blockchaintek vil gjøre underverker for skattesystemet. Se for deg MVAoppgjør, instant mellom norske og internasjonale bedrifter og stat. Jeg har en fundamental positiv tro på potensialet i teknologien, men kjenner konspirasjonsgnisten ved agendaen til JPmorgan etc. og er enig i at man ikke skal undervurdere deres evne til å manipulere både markeder direkte og folk via media for å legge opp til fremtidig profitt.

Men la oss ikke få en opprørsk 70talls-holdning til IMF, stat og The Big Man:D

• Liker
Reaksjoner: Frost