Kryptovalutatråden

Bitcoin suser oppover. Rett under 74k kr nå.

Tenker på å kjøpe litt når boblen sprekker. Om boblen sprekker. Dersom det er en boble.
 
Kanskje på tide å hoppe på dette toget....
Vurderte Bitcoin til for dyr når den var på $800. Lett å være etterpåklok. (Litt det samme som jeg droppet å kjøpe en strøken '79 911 for 180.000 en del år tilbake...)

Det som slår meg her er at det er unødvendig komplisert å komme igang.
Tenkte sette noen småpenger i Ethos, ettersom den er lavt priset ennå, og flere anbefaler den, men så må jeg på en annen side og kjøpe BTC først? Og så må jeg ha en wallet fra et tredje sted? Styr.
I tillegg kan jeg ikke på binance.com se Ethos opp mot USD, men bare opp mot BTC, som da sier meg nada.

Og hva gjør de med avgiftene om Ethos eventuelt stiger til $10k Regner med de ikke tar 1, eller 2 coins for å løse de ut da?

Noen god nybegynnerguide noe sted?
 
Kanskje på tide å hoppe på dette toget....
Vurderte Bitcoin til for dyr når den var på $800. Lett å være etterpåklok. (Litt det samme som jeg droppet å kjøpe en strøken '79 911 for 180.000 en del år tilbake...)

Det som slår meg her er at det er unødvendig komplisert å komme igang.
Tenkte sette noen småpenger i Ethos, ettersom den er lavt priset ennå, og flere anbefaler den, men så må jeg på en annen side og kjøpe BTC først? Og så må jeg ha en wallet fra et tredje sted? Styr.
I tillegg kan jeg ikke på binance.com se Ethos opp mot USD, men bare opp mot BTC, som da sier meg nada.

Og hva gjør de med avgiftene om Ethos eventuelt stiger til $10k Regner med de ikke tar 1, eller 2 coins for å løse de ut da?

Noen god nybegynnerguide noe sted?

Her må du nok ta tak i en del ting for å komme i gang, noe som kan være litt tungvint i dag.
Du kan ikke se USD pris på alle exchangene, men greit å bruke www.coinmarketcap.com, der har du oversikt over alle kryptovalutaer.

Jeg annbefaler å følge en enkel rekkefølge:


1) - Først og fremst må du nok åpne en Coinbase account på www.coinbase.com (legge inn alle personalia og ta bilde av pass/førerkort)
2) - Her har du 2 alternativer, kjøpe med en gang der du har en ukentlig limit på 500Euro eller bruke SEPA payment som tar opptil 3-4 dager, men tror ikke det er noe limit her. (har ikke prøvd denne)
3) - Da kan du åpne en exchange å lage bruker. (annbefaler www.binance.com)
4) - Herfra sender du BTC - Bitcoins fra Coinbase til binance ved å bruke en adresse som du kopierer fra Withdraw knappen på Binance og limer inn i SEND på coinbase.
5) - Opprette en wallet er ganske enkelt, du kan bruke www.myetherwallet.com som er en nettbasert wallet for å holde ERC20 token noe som ETHOS er, eller du kan bruke en mobile wallet som IMtoken.

Om ikke så lenge kommer Ethos med en universal wallet som holder ALLE typer token og coins!

Noen enklere forklaring klarer jeg ikke her, men bruk youtube for alt den er verdt ;)
 
Jeg er ultranoob på dette med kryptovaluta, men har handlet bitcoins via Coinbase. Jeg har lest endel om den norskutviklede(?) valutaen IOTA og ser at denne får mye positiv omtale rundt omkring.

Hva er deres mening om IOTA?
Denne er jo ganske billig, så spørsmålet mitt til dere eksperter er om denne burde "satses" på, og hvilken platfrom det er enklest å bruke for å få kjøpt IOTA?
 
Da er alt klart, utover at bitcoins er utilgjengelig på coinbase.

Det er jo rimelig shady. Når blir det tilgjengelig igjen? Og hvorfor er det utilgjengelig nå?
 
Da er alt klart, utover at bitcoins er utilgjengelig på coinbase.

Det er jo rimelig shady. Når blir det tilgjengelig igjen? Og hvorfor er det utilgjengelig nå?

Fungerer nå. Coinbase er seriøse.

De måtte oppdatere siden pga. den gikk tregt av alle de nye brukerne. Mange som ville være med da Bitcoin gikk over $10k USD.
 
Og i mellomtiden steg den med 10% igjen. Noe irriterende... Men kjøper uansett bare for litt småpenger nå for å teste ut hvordan alt fungerer.
 
Noen som har tips til hvilken wallet som er fin til å bruke for å holde styr på BTC i tillegg til mindre cryptovalutaer som IOTA, STC?
 
Fikk et tips av en kamerat som nå er noen 100k i pluss. Han bruker Jaxx.

Har maxet limiten på coinbase denne uka, så får vi se hvor det bærer. :D
 
For dere som ikke har tradet i ALTcoins enda!!

Det svarer seg å ha litt venner i kryptoverden så bruk denne linken på Binance https://www.binance.com/?ref=10065151
Da blir vi venner og dere får rewards for trades.
Det blir slik at Binance er vel den eneste exchangen som ikke tar fees i den coinen dere handler, men BNB som er Binance egen coin for å betale transaksjon og handel.
 
Korreksjoen har begynnt!! det varsles at denne kan gå fra 20%-80% på alle Coins!!
sikkre vedier i Tether

Kilde?

Uansett ser det ikke ut til å påvirke alle cryptoer... +60 % siste døgn.
bilde.png
 
Så de som synes det var dyrt på 0,01-1-10-100-1000 dollar går inn i markedet nå? Jeg skal ikke påstå at Bitcoin ikke går til 100 millioner, men er dessverre skeptisk. I det minste kunne en plante tulipanløkene sine og selge blomstene i etterkant. Det er vanskelig å si hva en god beholdning Bitcoins kan brukes til om markedet svikter.

1500577728_goudatulip.JPG