Kopier/fakes på Finn.no

Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Juice skrev:
Dette dreide seg om karen som prøvde å selge fake Daytona, Breitling etc.

Bra! Jeg fikk bare svar om at jeg måtte kontakte merkevareeier, de hadde ikke anledning til å verifisere at det dreide seg om en kopi osv ... :evil:

Dagens funn, 15.07.2008:

Finn kode: 14141492
92_-1040260861.jpg

:eek:

Jeg kommer fra nå av til å forsøke å dokumentere alle fake ur jeg kommer over på Finn i denne tråden. Hjelp gjerne til :mrgreen:

Jeg lar med vilje være å dokumentere personalia på selgerne, selv om det kan være fristende. Så slipper vi tull med Datatilsynet og slikt.

Anders skrev:
Finn kode: 14141492

Og der var den borte. 1-0 til Tidssonen 8)

Edit: Det vil si, jeg fikk mail fra Finn om at den var borte. Ligger der fortsatt ser jeg :roll:

Ja, de Montres Allison klokkene er litt leie, Juice. Ser ut som noe ganske mye finere enn det det egentlig er. Ligger dessuten langt under denne prisen på Ebay, og selv den summen er jo en scam i seg selv.

Det kan være vanskelig for uerfarne folk å skille skitt og kanel på Finn. Men det er jo ikke akkurat en ulovlig vare, selv med en så uærlig markedsføring.

Her er forresten en god link om klokkene fra Rip Off Report.

Spennende å se hva de gjør ;) Hvis jeg hadde drevet en slik salgskanal hadde jeg nok ønsket å holde kvaliteten høy og støynivået lavt, men Finn virker som om de har en helt annen businessmodell. Det er antall solgte annonser som teller. Synes alle de kjipe urene fra forhandlere gjør Ur-kategorien på Finn til et vanskelig navigerbart sted. Har selvsagt satt opp søk på pris og merker for å få lettere oversikt, men det er fortsatt mye støy.

Helt enig, Finn.no er ikke ideelt dersom man kun er interessert i ur av en litt fornuftig(?) kaliber ;)

Et skikkelig kjøp og salg-system er forøvrig svært interessant for Tidssonen om vi klarer å vokse litt til..

Jeg hadde det "motsatte" problemet med Finn.no.. De refuserte annonsen min to ganger før de var fornøyde.. Det var ikke nok at jeg skrev "ekte" og "autentisk" i annonsen..

Til sist måtte jeg skrive noe slikt som " Garantert ekte og autentisk i henhold til regler for kjøp og salg på Finn.no. Ikke piratkopi, men 100% autentisk original Rolex".... Herregud!

Ser ut som de har blitt litt slappere nå..

Å forsøke å selge et totalt ukjent dill-dall merke til meget drøy overpris ser jeg få problemer med, så lenge han får den varen som er avbildet... Det får være opp til kjøper å sjekke hva han kjøper på forhånd... "A fool and his money are soon parted.."

Sorry, ikke AP ekspert. Men teksten sier at det er en "hommage", men da burde det ikke stått den ekte logoen på skiva. Den er altså "for lik".
Dersom den ble presentert som en ekte AP hadde jeg ikke klart å si noe ut ifra dette bildet. Jeg har bedre peil på Rolex, etter å ha pløyd gjennom endel bøker og nett-ressurser. Men fy søren så lett det er å bli lurt uansett :(