Kopier/fakes på Finn.no

Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

J.CAT skrev:
BTW er det noe spesiellt med M-serien daytona?

M-serien er den nyeste serien, fra slutten av 2007 (selv om Z og M visstnok overlapper litt). Noen Z-serie Daytonaer har ikke 'ROLEXROLEXROLEX...'-inngraveringen på innsiden av ringen, mens alle M-serier så vidt jeg vet skal ha denne. Ellers kommer vel M-serien (som min Z-serie) uten hologram på baklokket og med plastkort-garantibevis. Noen tidlige Z-serie kommer med klistremerke og papirbevis.

Når du går tilbake til eldre serier av moderne Daytonaer, F-serie (2003) osv, så er det forskjeller i viserne også.

Her er noen artikler:

Fat hands vs skinny hands Daytona

The Evolution of the Modern Era Rolex Daytona

Rolex Daytona

Rolex serial numbers (Denne er grei å konsultere, dersom selgers opplysninger om alder og serienummer ikke matcher ...)
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Anders skrev:
J.CAT skrev:
BTW er det noe spesiellt med M-serien daytona?

M-serien er den nyeste serien, fra slutten av 2007 (selv om Z og M visstnok overlapper litt). Noen Z-serie Daytonaer har ikke 'ROLEXROLEXROLEX...'-inngraveringen på innsiden av ringen, mens alle M-serier så vidt jeg vet skal ha denne. Ellers kommer vel M-serien (som min Z-serie) uten hologram på baklokket og med plastkort-garantibevis. Noen tidlige Z-serie kommer med klistremerke og papirbevis.

Når du går tilbake til eldre serier av moderne Daytonaer, F-serie (2003) osv, så er det forskjeller i viserne også.

Her er noen artikler:

Fat hands vs skinny hands Daytona

The Evolution of the Modern Era Rolex Daytona

Rolex Daytona

Rolex serial numbers (Denne er grei å konsultere, dersom selgers opplysninger om alder og serienummer ikke matcher ...)

Hey dette var mye bra info:)!!!
Var borte i en selger som markedsførte:much coveted M-series...
Holder på å lese "best of time" the history of Rolex av Dowling og Hess
men de tar mye for seg eldre modeller, da type vintage
Takk skal du ha Anders.

Vh
J.Cat
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Bare hyggelig! Den boka har jeg ikke lest, er den å anbefale? Hvor kjøpte du den, Amazon?

Andre bøker å anbefale?

Jeg bruker stort sett kun nettet som kilde, men er ikke fremmed for å bestille meg noen bøker dersom de innholder god info som ikke er tilgjengelig andre steder :)
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Anders skrev:
Bare hyggelig! Den boka har jeg ikke lest, er den å anbefale? Hvor kjøpte du den, Amazon?

Andre bøker å anbefale?

Jeg bruker stort sett kun nettet som kilde, men er ikke fremmed for å bestille meg noen bøker dersom de innholder god info som ikke er tilgjengelig andre steder :)
Hei:)

Ja den boka jeg nevnte er en kjempebok! i dobbelt forstand,
Den er stor og tykk også

Veldig bra skrevet av to som virkelig har peiling J.Dowling er moderator på Timezone.
,bak i boka er det mange lister med case nr.
tentative priser etc.bare litt svak på de aller nyeste modeller.
En bok jeg er glad jeg har kjøpt. finnes på amazon.
litt dyr men man slipper jo #¤%/moms på bøker;)

Vh
J.Cat
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Hei

Det er jo trist å høre at finn.no ikke tar tips alvorlig. Greitt nok at de ikke har kunnskap på området men de burde jo "lytte til erfarne fjellfolk". Det er veldig, veldig trist dersom noen går på dette og kjøper en fake klokke til den prisen.
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Sendte inn en klage for noen dager siden, og dette resulterte i at annonsen ble fjernet.

Hei og takk for tilbakemeldingen!

Annonsen er tatt av nettet og annonsør er informert.




Ha en videre fin(n) dag!
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

J.CAT skrev:
Ja den boka jeg nevnte er en kjempebok! i dobbelt forstand,
Den er stor og tykk også

Veldig bra skrevet av to som virkelig har peiling J.Dowling er moderator på Timezone.
,bak i boka er det mange lister med case nr.
tentative priser etc.bare litt svak på de aller nyeste modeller.
En bok jeg er glad jeg har kjøpt. finnes på amazon.
litt dyr men man slipper jo #¤%/moms på bøker;)

Når man først besøker Amazon.com er det sjelden man nøyer seg med én bok! Fikk et tips av Frik om en bok også, og så var det en tredje som på merkelig vis ble med i kurven :)

Følgende er bestilt:

519E3YQC4GL._SL500_AA240_.jpg

Rolex Wristwatches: An Unauthorized History (Schiffer Book for Collectors)

51q6SFCIBvL._SL500_AA240_.jpg

Vintage Rolex Sports Models: A Complete Visual Reference & Unauthorized History (Denne kommer i ny utgave i august, så jeg la inn en pre-order.)

51XK509P1KL._SL500_AA240_.jpg

The Rolex Report: An Unauthorized Reference Book For The Rolex Enthusiast
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Juice skrev:
Sendte inn en klage for noen dager siden, og dette resulterte i at annonsen ble fjernet.

Hvilken var det?

De gjør fra min erfaring dette når det står i annonsen at det er en fake eller det på annen måte er åpenbart, men når uret presenteres som ekte med en reell pris er de ikke så behjelpelige.
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Dette dreide seg om karen som prøvde å selge fake Daytona, Breitling etc.
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Juice skrev:
Dette dreide seg om karen som prøvde å selge fake Daytona, Breitling etc.

Bra! Jeg fikk bare svar om at jeg måtte kontakte merkevareeier, de hadde ikke anledning til å verifisere at det dreide seg om en kopi osv ... :evil:
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Dagens funn, 15.07.2008:

Finn kode: 14141492
92_-1040260861.jpg


:eek:

Jeg kommer fra nå av til å forsøke å dokumentere alle fake ur jeg kommer over på Finn i denne tråden. Hjelp gjerne til :mrgreen:

Jeg lar med vilje være å dokumentere personalia på selgerne, selv om det kan være fristende. Så slipper vi tull med Datatilsynet og slikt.
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Anders skrev:
Finn kode: 14141492

Og der var den borte. 1-0 til Tidssonen 8)

Edit: Det vil si, jeg fikk mail fra Finn om at den var borte. Ligger der fortsatt ser jeg :roll:
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Ja, de Montres Allison klokkene er litt leie, Juice. Ser ut som noe ganske mye finere enn det det egentlig er. Ligger dessuten langt under denne prisen på Ebay, og selv den summen er jo en scam i seg selv.

Det kan være vanskelig for uerfarne folk å skille skitt og kanel på Finn. Men det er jo ikke akkurat en ulovlig vare, selv med en så uærlig markedsføring.

Her er forresten en god link om klokkene fra Rip Off Report.
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Spennende å se hva de gjør ;) Hvis jeg hadde drevet en slik salgskanal hadde jeg nok ønsket å holde kvaliteten høy og støynivået lavt, men Finn virker som om de har en helt annen businessmodell. Det er antall solgte annonser som teller. Synes alle de kjipe urene fra forhandlere gjør Ur-kategorien på Finn til et vanskelig navigerbart sted. Har selvsagt satt opp søk på pris og merker for å få lettere oversikt, men det er fortsatt mye støy.
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Helt enig, Finn.no er ikke ideelt dersom man kun er interessert i ur av en litt fornuftig(?) kaliber ;)


Et skikkelig kjøp og salg-system er forøvrig svært interessant for Tidssonen om vi klarer å vokse litt til..
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Jeg hadde det "motsatte" problemet med Finn.no.. De refuserte annonsen min to ganger før de var fornøyde.. Det var ikke nok at jeg skrev "ekte" og "autentisk" i annonsen..

Til sist måtte jeg skrive noe slikt som " Garantert ekte og autentisk i henhold til regler for kjøp og salg på Finn.no. Ikke piratkopi, men 100% autentisk original Rolex".... Herregud!

Ser ut som de har blitt litt slappere nå..

Å forsøke å selge et totalt ukjent dill-dall merke til meget drøy overpris ser jeg få problemer med, så lenge han får den varen som er avbildet... Det får være opp til kjøper å sjekke hva han kjøper på forhånd... "A fool and his money are soon parted.."