Kopier/fakes på Finn.no

Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

52_-1099180789.jpg


http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14219952&sid=xz4cab90WIg923959&pos=null&tot=null

Hadde man nå enda fått en Breiling Tourbillon til 6000 ;)
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Sorry, ikke AP ekspert. Men teksten sier at det er en "hommage", men da burde det ikke stått den ekte logoen på skiva. Den er altså "for lik".
Dersom den ble presentert som en ekte AP hadde jeg ikke klart å si noe ut ifra dette bildet. Jeg har bedre peil på Rolex, etter å ha pløyd gjennom endel bøker og nett-ressurser. Men fy søren så lett det er å bli lurt uansett :(
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Anders skrev:
Sorry, ikke AP ekspert. Men teksten sier at det er en "hommage", men da burde det ikke stått den ekte logoen på skiva. Den er altså "for lik".
Dersom den ble presentert som en ekta AP hadde jeg ikke klart å si noe ut ifra dette bildet. Jeg har bedre peil på Rolex, etter å ha pløyd gjennom endel bøker og nett-ressurser. Men fy søren så lett det er å bli lurt uansett :(

Uten tvil lett og bli lurt derfor er det bra med slike tråder som dette.

Jeg selv har hatt en APROO og denne faken ser meget bra ut, tacy skriften er eneste jeg kan se som er feil.

Pris fra Kina på denne faken er 3000nok så han tjener ganske godt viss han får solgt dem..

Finn.no er det så mye møkka klokker legger man opp og betaler en god slump penger tar det ca 6timer så er klokken din 3 sider tilbake blant 1000 quartz klokker som ser ut som noe jeg lagde av duplo når jeg var 2år gammel.
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

BullR skrev:
Finn.no er det så mye møkka klokker legger man opp og betaler en god slump penger tar det ca 6timer så er klokken din 3 sider tilbake blant 1000 quartz klokker som ser ut som noe jeg lagde av duplo når jeg var 2år gammel.

Jepp, kjedelig for de seriøse som selger. Jeg regner dog med at de fleste leser Finn som meg, bokmerkede linker til søk på merker og pris. Da er det ikke så ille.
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Erik N skrev:
Noen som tar saken i egene hender...

HUSK!!! DET ER EN FAKE ;)

http://www.youtube.com/watch?v=GdvYg_u1 ... re=related

For en teit video.

Kjenner flere som har replica klokker men som også har en collection med ekte klokker som ville ta pusten fra de fleste.

Saken er at Kina fakes som de fleste kjenner til er historie, nå om dagen får du klokker som er 98%like med en meget høy kvalitet finnes panerai replica klokker der urverket er det samme som i de ekte utgavene som eks eta 2893..

Uansett er vel saken at man ikke skal dømme andre for dems valg er ikke alle som vil bruke 25-30k på en klokke med et urverk som koster 1000nok max å lage ref til video ;)
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

BullR skrev:
Uansett er vel saken at man ikke skal dømme andre for dems valg er ikke alle som vil bruke 25-30k på en klokke med et urverk som koster 1000nok max å lage ref til video ;)

Kanskje ikke dømme, men helt greit å le av :mrgreen:

Bryr meg ikke filla om ektheten av det mannen i gata har på håndleddet, men det irriterer meg grønn når det stjeler plass på presumtivt seriøse handleplasser som Finn. Samt at jeg synes det er veldig trist hver gang noen går på en smell og kjøper en fake de tror er ekte.
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Anders skrev:
:D

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14444743&sid=xz4cbaVEQzS790535&pos=null&tot=null

Denne faken er forresten en fin illustrasjon av hvordan subdials-tykkelse og caseback på Daytona ikke skal se ut. I tillegg til 2 kg strass altså ...

43_-137370895.jpg


43_1609362483.jpg
ser ofte folk på min alder med slike bling klokker, sikklig tacky.

Greit at ikke alle vil kjøpe klokker til 25-100+k men finnes da utrolig mye stillig til under 5k.

Hvorfor gå rundt og se ut som en klovn med en slik klokke når man kan ha noe stillig ekte til samme pris.
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

BullR skrev:
Anders skrev:
"Hommage" til AP Offshore ...

Ser ut som en vanlig simpel fake spør du meg, men AP-logo og alt.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14243793&sid=xz1cabGwXzT951136&WT.svl=Link

93_331410896.jpg

En interessant fake AP.. Den er modifisert med subregister for løpende sekunder@12.. Ikke som de "vanlige" 7750 baserte fakene med sekundregister@9. Skummelt.. :? Vel, selgeren er i alle fall ærlig til å si hva det er.. Tviler sterkt på at det er en "RP" som selgeren sier.. Av det lille en kan se av logo på skive, klaspe og baklokk ser det ut til å stå AP.. En småfrekk måte å selge en fake på. Fikk solgt den også, gitt!

Ikke min smak likevel..

Denne selgeren er nok en annen luring:
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14362457&sid=xz10cban6qAu210686&WT.svl=Link

Legg merke til bildene av AP Royal Oak Offshore, Big Bang'en og Paneraien. Han passer på å skjule logo bak viserene eller reflekser i glasset. Han forteller på en diskre måte at han kan skaffe piratkopier.. Ikke bare "Homage"..

Husker "gode gamle dager" for to-tre år siden da QXL svømte over av piratkopiklokker. :D Faktisk litt artig. Må innrømme at jeg solgte noen der da. Dessverre kom jeg med i gamet litt seint, noen måneder senere var det innskjerpet.
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Ikke bra! Men prisen er jo topp da! 30 000 for en Daytona! Jeg leiter jo etter en daytona til klokkeboksen min....
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Hvis det er en Daytona du er ute etter til boksen din Hauk, så kan jeg lage en til deg. Du skal få den for 25 000 :p
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

Anders skrev:
Fake Daytona: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14612219&sid=xz3cabRLF0c112472&pos=null&tot=null

viewimage


viewimage


Husk at ingen ekta Daytona har denne inngraveringen bakpå, samt tykkelsen på ringene rundt subdials er altfor stor. Fake, fake, fake. Fake pris og ;)

Slik annonser gjør meg nesten sint.. og " Kun seriøse henvendelser!!!". Kan ikke fatte at Finn.no lar slikt passere.. Når jeg annonserer en klokke må jeg alltid presisere 110% at det er ekte vare.

"Winner Daytona 24 " har en historie.. Den var gravert inn på baklokket til klokker som ble gitt til vinneren av Daytona 24-timers i 1994. Aner ikke hvorfor fake-makerne kopierer den.. Sannsynligvis fordi det ser tøft ut! :/
 
Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

chrgod skrev:
"Winner Daytona 24 " har en historie.. Den var gravert inn på baklokket til klokker som ble gitt til vinneren av Daytona 24-timers i 1994. Aner ikke hvorfor fake-makerne kopierer den.. Sannsynligvis fordi det ser tøft ut! :/

Indeed. Har dog aldri sett bilde av en slik ekte inngravering, har du?