Knivtråden

Takk for gode tips @Zawatch . Er på utkikk etter en Mnandi og de ser ut til å være utsolgt hvor enn jeg titter.. Har ploget gjennom AD liste til Chris reeve og ikke kommet over noen som har en uten carbon og/eller damascus på lager. Oppgitt hos CR for å bestille direkte er "Mnandi 12-16 months". Ikke uten grunn at Chris Reeve er knivenes Rolex, si ;)

Mulig ebay er veien, men er litt skeptisk for vet det lages alt for bra fakes...
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
You could try this company in Finland
Screenshot_20210525-164549.jpg
 
Takk for gode tips @Zawatch . Er på utkikk etter en Mnandi og de ser ut til å være utsolgt hvor enn jeg titter.. Har ploget gjennom AD liste til Chris reeve og ikke kommet over noen som har en uten carbon og/eller damascus på lager. Oppgitt hos CR for å bestille direkte er "Mnandi 12-16 months". Ikke uten grunn at Chris Reeve er knivenes Rolex, si ;)

Mulig ebay er veien, men er litt skeptisk for vet det lages alt for bra fakes...

 
Er det noen som har tips eller erfaringer med hvor man kan handle Chris Reeve? Ser det er ymse nettbutikker hos tilstøtende naboland hvor det kan bestilles med 5-6 månneders levering og andre som bare sier at de ikke har på lager. Usikker på om normen er å vente til de er på lager eller gå for bestilling med ventetid. Alle tips og erfaringer med handle av Chris Reeve mottas med den største takk!
Jeg handlet hos Lamnia.com. Rask levering.
 
  • Liker
Reaksjoner: SimSVa
Jeg er litt uvitende, men hva gjør Chris Reeve så attraktivt?
Ingen ekspert, men har oppfattet det som knivenes Rolex;
Super design, ingeniørkunst/teknikk, kvalitet og finish.
Det finnes kanskje andre merker som gir mer valuta for penga.
Men man får igjen pengene mer eller mindre ved videresalg.
Noe begrenset opplag og popularitet (selv om det finnes andre merker som er betydelig mer beregnsede produksjonstall).
Det finnes andre som er hakket bedre ift. finish/håndtverk - men igjen så blir det kanskje særere/dyrere, eller andre kompromisser..
Det finnes kanskje andre som er hakket råere på utvikling/teknologi. (men hvor kompliserte/fancy løsninger trengs i en foldekniv?)
 
Har en jobb som krever mye åpning av esker og plastbeholdere av ymse slag. Så har alltid kniv på jobben, men den må ikke se for "taktisk" ut da det fort kan være noen som ikke syns det er like hyggelig. Har funnet ut at Opinel sine ser så uskyldig ut at ingen frykter for livet om de ser den. Bruker en No. 6 tid daglig. Koster +- kr 200,- og har ingenting å utsette på kvaliteten. Tynt blad, så lett å få skarp.

8731462_max.jpg
 
Den der ser fryktelig så hendig og fin ut! Hvordan er dine erfaringer med Mnandi?
Jeg er storfornøyd. Kjøpte den for ca. et år siden. Du ser og kjenner at det er god kvalitet. Bladet holder seg skarpt lenge, og den ligger godt i hånda. Veldig fin størrelse. Jeg har den alltid i lomma og bruker den hver dag til alt mellom himmel og jord.
 
Er det noen som har tips eller erfaringer med hvor man kan handle Chris Reeve? [...] Usikker på om normen er å vente til de er på lager eller gå for bestilling med ventetid.

Vet at Knivesshipfree.com er vant til å operere med spesialbestillinger. Litt tåpelig navn på en butikk, kanskje, men en liten butikk med bra folk og OK priser. Ser at de bare har damascus m/ bog oak inne, men jeg ville kontaktet dem og spurt om bestilling/ venteliste.
 
  • Liker
Reaksjoner: SimSVa
Har slått til å bestilt meg en sebenza 31small:)
men, hvordan er lovverket egentlig, er det lovlig med en slik i lomma overalt?
 
Har slått til å bestilt meg en sebenza 31small:)
men, hvordan er lovverket egentlig, er det lovlig med en slik i lomma overalt?
Nei, det er ikke lov uten aktverdig grunn.
«Etter straffeloven § 189 er det straffbart å bære kniv på et offentlig sted med mindre det skjer i forbindelse med «arbeid, friluftsliv eller et annet aktverdig formål». I tillegg er det etter våpenforskriften § 9 forbudt å erverve, eie eller inneha visse knivtyper.»
 
  • Liker
Reaksjoner: HorrorMirror og allak
Jeg har så godt som aldri gått med lommekniv, men det skulle brått endre seg da jeg kjøpte The Elko fra James. Knøttliten, enkel og robust. Akkurat det jeg var på jakt etter.

Fotor_162896157993974.jpg