Knivtråden

Nesten sommer

Vedlegg

• IMG_1891.JPG
    IMG_1891.JPG
    171,8 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: JD83
Hva bruker dere til å slipe opp knivene deres? Har noen tur- og kjøkkenkniver som burde vedlikeholdt bedre.
Er dette bra? https://www.xxl.no/lansky-lansky-standard-deluxe-system-multi/p/1136316_1_style
Hei, for min del bruker jeg wicked edge. Har skrevet litt tidligere i denne tråden.
Finnes mye reviews av lansky på nett og youtube, mener å huske at lansky er ok.

EDIT: klikk på linken til mitt innlegg over, så kommer det innlegg/sitat fra andre som sier at Lansky kanskje ikke er der helt store...

Et alternativ er å levere de til noen som har utstyr og erfaring. Kommer litt ann på hvor mye tid og penger man vil legge i det, sliping kan bli enn hobby i seg selv, hehe.. :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: KennyBenya
Eg går alltid med kniv på jobb, og dei siste månadane har eg hatt mykje nytte av denne, men det er alltid kjekt å sette sitt eget preg på ting. :)

Av med den tynne, grønne paracorden og på med sjølvlysande paracord som matchar lumen på jobbklokka. Herlig nerdete! :cool:

20170623_064121.jpg

Fint med ei titaniumperle også, men må lage ein finare slutt på surringa ein dag. :)
20170623_064200.jpg

Bumper tråden med en liten invitasjon.
Vi er et par stykker som snakket om å lage en liten kniv-passaround.
Bare å rope ut hvis noen andre her kan være interessert?

Ser for oss en folder, Emerson er foreslått, med et budsjett på rundt 2000 nok fordelt på rundt åtte mann.
Bare å pinge i tråden her eller sende PM for detaljer hvis det er av interesse,
tenker på samme opplegg som for tilsvarende klokke-passaround - alle bruker den forsiktig en uke og sender videre til neste mann på lista så loddes den ut når den gått hele runden.

Litet forbehold om at da vi er i åpent forum at jeg må be å få ta friheten å prioritere good guys / gamle kjenninger av naturlige årsaker.

Spottet en Karambit i nyeste episode av Shooter. Trodde først det var Emerson sin. Men såg senere at det måtte være Fox Knives sin.

IMG_1786.JPG
IMG_1791.JPG
IMG_1795.JPG

• Liker
Reaksjoner: Sjø
Kniver må slipes, og for oss som ikke har et eksepsjonelt håndlag med brynestein, så må knivslipemaskin brukes. Kjøpte en Worksharp i dag FOR en maskin! For moro skyld kjørte jeg hardt på en fruktkniv til en tier. Nå er den skarp som en skalpell. Magisk maskin!

• Liker
Reaksjoner: adamskater
Kniver må slipes, og for oss som ikke har et eksepsjonelt håndlag med brynestein, så må knivslipemaskin brukes. Kjøpte en Worksharp i dag FOR en maskin! For moro skyld kjørte jeg hardt på en fruktkniv til en tier. Nå er den skarp som en skalpell. Magisk maskin!

Hvilken maskin kjøpte du? Worksharp har en rekke forskjellige utgaver.
Jeg får heller ikke til jevn vinkel med håndsliping og ser etter et system eller maskin.

Jeg kikker etter en Chris Reeves Sebenza og finner noen brukte på nett som får noen varsellamper til å gå av.
Er det noen typiske tegn å se etter for å avsløre kopivarer?