Gått med min Bear Gryll Gerber i lomma et halvt år snart og tiden var mogen for oppdatering (takk skal dere fankern meg ha)
Min første tanke med BG var at den var for liten og at serrated blade var tøys.
(Dette var før jeg fikk inn min Eka Swede 10 som er en mer årntli solid kniv)
BG egnet seg svært dårlig til skogsbruk men jeg skjønte etterhvert, empirisk og etymologisk, hva som ligger i en EDC (Every Day Cutter)
Sagt og gjort, når jeg fant denne snadderbisken på bukta til under mva-grensen med frakt var saken biff.
Sett noen større modeller fra denne leverandør unboxet og laste kjapp review at denne var grei
Men først litt drikke:
Valget falt alltså på en flipper fra Kershaw med akkurat samme egenskaper som jeg trodde at jeg ikke likte hos Gerbern.
Flippern var morsom overraskelse men linerlock liker jeg foreløpig dårligere enn baksidelås (fagterm mottages med takk)
Byggekvaliteten er så langt mil over plastgerbern.
Min første tanke med BG var at den var for liten og at serrated blade var tøys.
(Dette var før jeg fikk inn min Eka Swede 10 som er en mer årntli solid kniv)
BG egnet seg svært dårlig til skogsbruk men jeg skjønte etterhvert, empirisk og etymologisk, hva som ligger i en EDC (Every Day Cutter)
Sagt og gjort, når jeg fant denne snadderbisken på bukta til under mva-grensen med frakt var saken biff.
Sett noen større modeller fra denne leverandør unboxet og laste kjapp review at denne var grei
Men først litt drikke:
Valget falt alltså på en flipper fra Kershaw med akkurat samme egenskaper som jeg trodde at jeg ikke likte hos Gerbern.
Flippern var morsom overraskelse men linerlock liker jeg foreløpig dårligere enn baksidelås (fagterm mottages med takk)
Byggekvaliteten er så langt mil over plastgerbern.