Klokkespotting

Så en offiser på basen idag med det som så ut som en Rolex Daytona i hvit gull type denne

31_-1711216114.jpg


fikk desverre ikke tatt en nærmere titt
 
Mon tro hva denne viseguvenøren i Kongo har rundt armen. PP kansje?

http://www.dagbladet.no/2009/08/21/nyhe ... o/7756195/

For meg ser den litt for stor ut til PP å være. Jeg tenkte først Breitling Navitimer, men kan ikke se trykk-knappene til kronografen. Så nå er jeg blank :)
 
Tror ikke det er en Panerai.

Hornene ser ikke ut til å passe med noen Panerai-modell.
 
Ops..flaut, var helt overbevist om at det var en Panerai...ikke bra...eller dvs. egentlig bra at han ikke har en egentlig...

Jaja, bedre lykke neste gang. Takk for korreksjonen.
 
Synes jo uansett som en ganske stilren klokke.. og den har jo noen likhetstrekk med Panerai, det kan man ikke legge skjul på :)
 
Den var jo lett; På solbergs labb er det en chopard mille miglia XL 44mm, med gummirem. :mrgreen: .
 
Gikk forbi Frode(eks. landslagskeeper)Grodås i dag på Karl johan. Han hadde på seg en Rolex GMT master (coke).

Rett etter så jeg for første gang (in the wild) en kar med en deep sea på armen. Fra avstand så bezel og glass utrolig skinnende fint ut, men lenken gir som mange sier en litt merkelig look i forhold til kassen. Tenkte ikke så mye over det da jeg så den i butikken en gang, men i dag når jeg så den på armen til noen ser den litt liten i forhold til den store kassen.
 
Spottet en two-tone Daytona på bussen, men ved en nærmere kikk (hvordan gjør man dette diskret?) beveget chronograf-sekundviseren seg smooth mens alle subdial-sekundviseren stod bom stille, som om den skulle være limt på :) Så da var det en fake likevel. Synd, det kunne ha vært en ung WIS :)

Ellers kikker jeg litt rundt på kollegaer/kunder og har talt to Seamastere, én Speedmaster, én ukjent Breitling chrono på rem og én Sub Date. Ingen entusiaster, men fine klokker :D
 
Så X- factor på tv2 i kveld og spottet noe jeg synest var en pen klokke på armen til Jan-Fredrik, hva var dette, en sub?

Ellers så så jeg i forelesningen i dag 2 stk rolex sub, 1 stk daytona og 1 stk panerai ( er ikke så oppdatert på modeller) og en rekke seiko og nixon klokker
 
Ganske sikker på det er en sub han har på TV om dagen. (JFK altså)

Den går det en del av, blandt annet han på "Sommertid" på TV2. Han kokken der har forresten en Tag Heuer Chronograph. Eller så står det et stykke eks antall kjendiser som bruker Rolex i Se&Hør Weekend. (Dama som kjøper)

Så også en IWC Portugese på banen i dag, men den begynner jo å bli mer og mer vanlig faktisk.