Klokkespotting

Mulig vi har diskutert dette før (i så fall en glimrende anledning til å gi meg påpakning for å ikke søke ;) ), men Kong Harald bærer visst en Rolex. Noen som har gode bilder av denne, og vet hvilken modell? Datejust formodentlig? Det har jo forøvrig blitt poppis i kongehuset å bære klokken på høyre hånd ...

Scale

1172064064266_585.jpg

Mulig vi har diskutert dette før (i så fall en glimrende anledning til å gi meg påpakning for å ikke søke ;) ), men Kong Harald bærer visst en Rolex. Noen som har gode bilder av denne, og vet hvilken modell? Datejust formodentlig? Det har jo forøvrig blitt poppis i kongehuset å bære klokken på høyre hånd ...
Vi diskuterte faktisk dette i denne tråden, for bare noen sider siden :p Her har VG omtalt kongen og høyrehåndsbæring.

Kong Harald har en Rolex GMT 1675 Pepsi. Det har jeg flere klare bilder av i en biografi om Kongen. Om han har flere Rolexer vet jeg ikke.

Kong Harald har en Rolex GMT 1675 Pepsi. Det har jeg flere klare bilder av i en biografi om Kongen. Om han har flere Rolexer vet jeg ikke.
Jeg føler at det påtrengende spørsmålet er hvorfor i alle dager du har en biografi om kongen? Så lite tid, så mange bøker, så velger man en bok om en dyslektikter som tilfeldigvis er født inn i en seremoniell tullestilling?

Jeg føler at det påtrengende spørsmålet er hvorfor i alle dager du har en biografi om kongen? Så lite tid, så mange bøker, så velger man en bok om en dyslektikter som tilfeldigvis er født inn i en seremoniell tullestilling?

Hmmm.....
Let's stick to the watches, please.....

Ikke kødd med Kongen :evil:

Mulig han har en 1675, men jeg har lest at han også eier en Explorer II. Kan jo muligens være denne:

harald680_731159i.jpg

Ja Anders, et søk er kanskje det beste stedet å begynne!! :p :mad: :cool:

Nå må det ikke bli fullstendig RTFM/søk/google-is-your-friend-stemning her :p

Takk for linken krille. DN omtalte også kongefamiliens høyreermede praksis nylig på 3. siste side.

krille: Henrik har selvsalgt trålet byens loppemarkeder og antikvariater på søken etter denne kongebiografien, kun for å kunne drive utstrakt RESEARCH om kongens URVALG! ;)

krille: Henrik har selvsalgt trålet byens loppemarkeder og antikvariater på søken etter denne kongebiografien, kun for å kunne drive utstrakt RESEARCH om kongens URVALG! ;)

Å neida. Hadde det enda vært så vel. Jeg har for øvrig også Jo Benkows biografi om Kong Olav, den er egentlig bedre enn Haralds. Min interesse for armbåndsur er vel å merke større enn interessen for norske konger.

Min interesse for armbåndsur er vel å merke større enn interessen for norske konger.
Godt å høre :)

Ellers håper jeg ingen tok anstøt av mine kommentarer vs det norske kongehuset. De var absolutt ment å leses litt tongue-in-cheek, og ikke ment fornærmende om noen her skulle være rojalistisk anlagt...