Klokkeplaner for 2015?

Går inn i året med en særdeles internasjonal samling av en japaner (Seiko Pogue), en diaspora-japaner fra Singapore (hvit "K"-Stargate), en brite (Smiths W10 reissue), en sovjetrusser (Raketa Big Zero), en tysker (Kemmner Tonneau), en kineser (som blir utbokset "snart", en inder hvis postvesenet står meg bi, et par G-shocks og to quartz-sveitsere, en Tag Heuer Formula 1 og en Tissot. Så da mangler vel en auto-sveitser, da? Sikter på en LLD, en blå Tudor BB eller en Speedy, tenker jeg, avhengig av hva lommeboka sier. Fruen har dog gitt klarsignal for at jeg kan belønne meg selv for uttallige nedlagte overtidstimer i høst... :D

Men det går vel neppe slik, tenker jeg...

Det blir en dressklokke i rosegull iløpet av 2015. Har flere kandidater så jeg vil ikke gå så altfor mye i detalj, men det er nok en fare for at det blir en aldri så liten
grail dersom godfølelsen kommer når jeg får den på armen ;)

Ellers har jeg innsett at jeg har en klokke (eller to) som jeg nok kan vurdere å selge. Så planen er å selge dersom jeg klarer å svelge noen kameler.

Ellers så tar jeg året som det kommer. Så lenge jeg får inn dressklokken er jeg fornøyd :)

Jeg har ingen planer for 2015, litt deilig. Bare nyte det jeg har, tror jeg.
Jeg blir vel kanskje å kjøpe en sommerklokke rundt 10-15k som selges igjen til høsten.
Får nesten ta det litt som det kommer, orker ikke jage etter noe nytt når jeg ikke trenger det, ser ikke poenget med å ha masse klokker jeg ikke får brukt, får holde med tre stykker.

Da jeg ikke fant den riktige Heueren eller gamle Seamasteren i år, håper jeg å finne ihvertfall én av de i 2015.
Ellers kunne jeg tenkt meg å prøve en eldre Sub eller GMT. Men den nye Seamasteren er jo farlig fin og.. :)

En Rolex Batman!:D Litt utenom det vanlige uten å skape oppstandelse. Perfekte hverdagsklokken=)

For min del går sjelden ting som planlagt.
16610, 321 Seamaster og Grand Seiko 6145-8000 er for øyeblikket øverst på ønskelista, men kjenner jeg meg selv rett dukker det opp noe annet snodig :confused: Blir nok ikke noen Calatrava 5227 i 2015 heller...

Forsøker å ta det rolig. Jeg har egentlig lyst på Patek igjen, men jeg er en rolexhore og vurderer å bytte ut min flat blue dial 116618 i en med sunburst dial :)
Også skal jeg kjøpe meg en Helson shark master i bronse igjen.

Redigert:
Ønskelisten er lang og består for meg kun av Rolex:

Day Date (President)
Batman 116710 BLNR
Pepsi 16710BLRO (har hatt før, ønsker inn igjen)
No Date Sub 14010 (har hatt før, ønsker inn igjen)
Matt Sea Dweller 16660
Matt transitional Sub Date 16800
Hulk 116610LV
Kermit 16610LV

Forresten, har sett så mye på Archieluxury i det siste at jeg er sugen på en Reverso også :p

Forhåpentligvis det jeg ikke klarte i 2014; en strøken Rolex 1675 Pepsi.

Og nå som vi får en forhandler i byen er jeg redd for at det kanskje også blir en Lange 1815. Vi får se.

Blir nok en Explorer eller sub mot slutten av året etter konf. Men hvis rolex fortsetter slik de gjør nå henger planen i en tynn tråd og jeg kommer til å prioritere andre merker.

Tenker først på et penere ur, JLC dress ur.... Evt hvis det kommer en re-issue av Coke slenger jeg meg på den, så lenge den kommer i stål.

Eller's er det 2-3 andre klokker i boksen som er å regne som kapital for nye anskaffelser :)

Mulig at det kommer inn en Breitling Avenger nå helt på enden av året/starten av neste :rolleyes:, men den eneste egentlige planen for 2015 er å få inn en Speedmaster! :D

Har gjort det enkelt for meg selv. I 2015 skal jeg KUN satse på Rolex. Alt annet skal ut - og flere skal inn. :)

Skal jeg bli spesifikk, så kan aktuelle kandidater bli:

- 16710 Coke
- 5513
- 5512
- Tudor Big Block
- Tudor (blå) 79090

Blir jeg virkelig gal:

- 6538 - eller en annen uten Crown Guards - eller at jeg modifiserer min 14060 til en uten CG.

2016+ er PP.

Edit. Så langt er det slik at jeg har søkt "eldre" og "nyere" modell i 2014. Samlingen er slik:

Eldre: 16570 / 14060 / 16750 / 1680
Nyere: 216570 / 114060 / 116710

Den som har OCD ser da lett at følgende mangler:

- 16710
- 16800(0)

Redigert:
keep-calm-and-do-nothing-594.png

Men har vel sagt det tidligere år også ...