Klokkeplaner 2022 - >

Min klokkeplan har jammen meg endret seg mange ganger de siste årene. Nå er et par keepere i boks, et par som lever litt usikkert, og noen står fortsatt på ønskelista. Jeg tenker at neste klokke blir en Speedy, men om det blir i 2022 er ikke sikkert.

• Liker
Reaksjoner: netrom71
Det har blitt mange kjøp i høst så blir nesten tørrlagt neste år. Jeg sier nesten for jeg blir 30 i Oktober og har en BB58 i bestilling tiltenkt annledning.
Vis vedlegg 271015
Avbestilt.
Etter å ha tenkt litt blir det noe annet til 30års-dagen. Syntes det er mye mer stas å bruke litt tid på å prøve klokker for så å faktisk kjøpe den der å da.

(Jeg har også innsett at jeg ikke blir enig med dykkerur, så vil ikke tro BB58 er noe annerledes.)

Til info: fikk beskjed om at BB58 kunne leveres i januar hvis jeg ville det (lar den gå videre), så fra 12-18mnd estimert til 3mnd faktisk leveringstid.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og netrom71
Den siste del av 2021-planen min leveres helt i starten av 2022. Utover det har jeg kun en grønn Seiko Willard som realistisk plan, samt én klokke jeg tror skal ut.

2020 og 2021 har vært, for meg, travle klokkeår, så jeg tror det kommer til å bli roligere fremover. Men hvis pandemien fortsetter tror jeg ikke akkurat impulskontrollen min blir bedre, så vi får se.

• Liker
Reaksjoner: netrom71
Jeg er lysten på denne. Men usikker på om jeg får råd. :mrgreen:

MBandF-Legacy-Machine-Thunderdome-triple-axis-regulator-7.jpg

2021 har bestått i en del endringer i samlingen for egen del. Så ila 2022 kommer jeg kanskje til å selge et par klokker. Har obskur Indy i bestilling med levering på vårparten. En firkanta dressy klokke er på ønskelisten, samt noe spennende fra Raketa. Noe ut over det er lite sannsynlig, men ikke umulig (ut fra erfaringen min)..

Jeg må ta ett rolig år da jeg må pusse opp leilighet. Siden 00 har det blitt Zenith, Rolex, Brellum og Tudor. Jeg må bruke penger på andre ting nå. Men skal unne meg en Longines hydroconquest med grå skive og beezel, evnt en Flagship Heritage. Evnt serve den hydroconquesten jeg har, men den er sort og jeg liker den grå varianten bedre.

Redigert:
Er ganske happy akkurat nå, så primært tror jeg muligens det blir å selge et par-tre stk. En 1963 Vintage Timex skindiver (handwound), Seals model A PVD og Certina DS PH skal nok ut.

Etter en opprydning tidlig 2021 og at jeg kun har hatt GO SeaQ siden, begynner det å krible igjen.

Har bestilt en Big Pilot 43 som kommer om 6-8 uker. Valgte den sorte med brun rem.
Er spent på denne, har verken prøvet eller sett den, men tror 43mm blir bra. Den bør kunne fungere i de fleste sammenhenger, både jobb og fritid.