Klokkeplaner 2020

En ny dressklokke i rose gull, en DJ 41 og forhåpentligvis lander en annen etterlengtet "venteliste-klokke"...
 
Redigert:
Kanskje jeg tar motet til meg å kjøper min første Two tone Rolex
E23306E6-E733-4019-9EED-E201777D5D1C.jpeg
 
Klokkekontoen er tom, så da må det først spares litt.

Ellers merker jeg at behovet for en tøff dykker (egentlig badeklokke) er stigende. Kanskje det kan bli rom for en Helson Shark Diver 42mm i bronse eller messing.
489953797.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: KTS69 og netrom71
Har et mål om å oppnå et visst volum på sparekontoen. Oppnås dette, tenker jeg det blir en av disse her:

PAM005
70243835_2533214486954459_6030122036966454118_n.jpg


Seamaster 2254 (har hatt en slik før og angrer bittert på at jeg solgte den)
172846


Eventuelt at jeg bestiller meg en Tudor GMT på nato, og kjøper lenken til Black Bay 41 ved siden av. Syns nagler på lenken er grusomt, og BB41-lenken er fantastisk. Valgets kvaler
 
Planen min for 2020 er å komme inn på en venteliste. Så får vi se om det kanskje også blir en klokke i "klokkeplaner 2022" tråden :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Den langsiktige planen er Aquanaut 5167r
Om det blir i 2020 eller 2021 er jeg neimen ikke sikker på - men det er lov å håpe!
Ellers er jeg åpen for hva som måtte dukke opp på veien ☺️
 
Det er 2 klokker som var på agenda i 2020. Dessverre var en av disse for stor så den rykker. Står igjen med en Nomos. Var tilfeldigvis i Thune sin butikk i Oslo der de hadde klokken på lager i en annen farge. Det nå blir den i blå:

716FDE0C-E185-47C8-B0CC-8106EC142944.jpeg
 
2019 var et år jeg skulle hygge meg de klokkene jeg hadde. Slik ble det ikke og nye uforventede klokker kom inn. Noen ble også solgt. Største nedtur var at følelsene mine for en klokke, som jeg hadde hatt avstandsforelskelse til i mange år, forsvant som dugg for solen. Plutselig kunne jeg bare ikke tåle dreielyden på bezelen da jeg prøvde den en siste gang før jeg skulle bestille en...
Så planen for 2020 er å kvitte meg med de jeg ikke bruker (noe jeg syns er vanskelig). Nyte noen få, samtidig som jeg åpner opp for noe nytt både i boks og i sinn. Alltids åpen for noe skranglete vintage og er nysgjerrig på hvordan det ville være å ha en «fast», ukomplisert og diskret hverdagsklokke. OP 36 kanskje? SLA017? Eller begge deler :(
 
Som alltid siterer jeg i Klokkeplaner 2018-2019 trådene og håper på det beste.

Her kunne jeg selvsagt listet opp et lite knippe klassikere som har fristet over lengre tid, men klok av skade (les. Klokkeplaner 2018-tråden, 2019-tråden) så går jeg for "nyte det jeg har og bruke pengene til mer fornuftige ting*"


*fornuftige ting er her definert som hva enn min samboer mener er mer fornuftig enn klokker i gjerningsøyeblikket. F.eks lamper til den allerede lyse stuen eller en doodle-doo valp som uforklarlig nok koster 52 ganger mer enn den forrige hunden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg er egentlig godt fornøyd på urfronten, og så lenge jeg bare kan bruke ett om gangen, så tror jeg 2020 blir året for å 'go big':
Mechanica M1 eller M4 fra Erwin Sattler i en eller annen variant. Den har temperatur- og lufttrykkompensert pendel med vektbord hvor man ved hjelp av lodd helt ned i 1 milligram kan regulere den ned mot +/- 1 sekund i måneden.
M1.jpg