Klokkeplaner 2020

Ingen store planer, dvs fortsette å være sykelig forelsket i min 16710!

7E3CF67F-2BFE-4D9C-91A6-3607D7A7B721.jpeg
 
Planer er veldig tentative, men jeg bør ta en beslutning om min IWC mark XV, selge eller serve og se om jeg faller for den igjen.
(...)

Lars Birger

Da var det punktet ute av verden. Penger på konto, og ikke noen spesielle lyster.

Lars Birger
 
Klokkeplaner for 2020 har jeg flere av men i dag dukket årets første nye klokke opp i posten og det var av typen jeg inntil nylig overhodet ikke hadde noen plan om å skaffe meg. Jeg har heller ikke helt forstått fascinasjonen av disse, men en kombinasjon av akevitt og juleøl, dårlig impulskontroll og at jeg "trengte" en reserveklokke:rolleyes: i forbindelse med tidtakningen på et idrettsarrangement gjorde at jeg bestilte meg en G-shock (Rangeman GW 9400) en sen natt i romjula.

Her er det vel bare å finne frem bruksansvisningen :) Fortsatt litt skeptisk, men jeg skal gi den en sjanse...

20200107_222354.jpg
 
Flere som driver netthandel i etanol tåke. Endte opp med å kjøpe noe - som ikke blir levert før i mai.... Fordel å lese alt før man trykker, ja. Mer om det når den dukker opp.
Har forøvrig planer om en chronograph til samlingen. Blir nok ikke en Speedy(litt over budsjettet), men manuelt opptrekk er pri.
 
Blir nok en SKX013 og en G-shock dw5600.
Og så tror jeg en Speedmaster Reduced vil se bra ut på mine smale håndledd, så vi får se. Noen som vet om G-shock trygt kan ligge i klokkeboksen uten å magnetisere klokkene ved siden av?
 
  • Liker
Reaksjoner: DoDe
Har ikke hatt problemer med det hvertfall. Er det en greie?

nei, jeg veit ikke. Har bare hørt at man ikke skal legge fra seg klokken ved siden av mobiltelefon eller bærbar PC. Kanskje det gjaldt digitale klokker også...da er det sikkert trygt:)
 
nei, jeg veit ikke. Har bare hørt at man ikke skal legge fra seg klokken ved siden av mobiltelefon eller bærbar PC. Kanskje det gjaldt digitale klokker også...da er det sikkert trygt:)
Det eneste jeg har hørt at kan være et problem er induksjonsplatetopp men jeg har aldri hatt problemer der heller. Kjør på;)
 
  • Liker
Reaksjoner: EivindR