Klokkeplaner 2020

173482


173483
 
Vurderer å bytte min 116500 sort mot en 116520 hvit eller 16520 sort/hvit. Da jeg antar at ingen 1680/8 eller 16808 dukker opp innenfor landets grenser...
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Planer er veldig tentative, men jeg bør ta en beslutning om min IWC mark XV, selge eller serve og se om jeg faller for den igjen.

Og så har jeg lyst på en Seiko 7549-7010 quartz Tuna Can om det dukker opp en bra.

Ellers er jeg åpen for impulser på nivå som ikke blakker meg. Og jeg vil lære litt mer skruing i 2020.

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor
Seiko 6105-8119 er en grail for meg, og nå har jeg fått tak i 2 originale kasser. Den ene har bezel. insert og glass, mens den andre mangler alt annet.

Så 2020 kommer til å bli brukt til å sette sammen en komplett 6105-8119. Legger jeg puristen til sides, kan dette gjøres ganske kostnadseffektivt ved hjelp av donorverk fra billigere Seiko'er.
 
  • Liker
Reaksjoner: KBZL
Etter mange besøk og hyggelig klokkeprat har jeg fått bestilt denne hos Bjerke. Blir min første egenkjøpte Rolex. Forventet levering er mai/juni. Endte med hvit urskive, som jeg har forstått kan byttes til annen farge dersom man skulle angre. Gleder meg og med sommerfugler i magen.
AB3DBF1B-12A1-44CD-830D-A43F831A61F8.jpeg
 
Speedmaster i stål med nye 321-verket? o_O Kunne jeg godt tenkt meg. Har eventuelt også veeeeldig lyst på en Overseas i stål med blå skive men $$$$. Vi får se.
 
For min del blir nok 2020 et rolig år. Jeg er på venteliste hos Bjerke for en Tudor GMT med forventet ankomst i løpet av sent 2020 til tidlig 2021, og det eneste som ellers river i lystpå-tarmen pr. nå er en PAM510 og en Spring Drive Tuna, men det er slettes ikke sagt at det blir noe av de planene med det første.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Planen er veldig klar:

- Jeg tenker og holde meg til 2-3 dyrere klokker.

- Jeg har ett par i bestilling, men om disse blir levert i 2020, eller 2021 vites ikke.

- Jeg vil prøve og få inn en Zenith El Primero 38mm.

- Jeg venter på mail fra AD lenger nede i Europa. Blir den mailen positiv, endres de tre første punktene.
 
- Dersom Bjerke noen gang svarer på epost, så blir det nok en BB58.

- Jeg tror jeg trenger en Pepsi, men det kan hende det må vente til 2021.
 
Håper denne finner veien inn snart.
Syk ‘ulogisk’ klokke! Gull på en dykker:mrgreen:
Ja liver er herlig!

Er da mange "dykkere" med gull på seg å se. Strengt talt ikke nødvendig med gull, men det korroderer ikke så det er jo teknisk sett ikke helt ufornuftig :cool:
Jeg fikk prøve denne i stål på hånden hos Bjerke en gang, og jeg må si jeg ble overrasket over hvor fint den bærer. Overgangen fra 36mm DJ til Ploprof var merkelig liten. Jeg har små hender, middels håndledd og stort hat for klokker som føles for store. Likevel følte jeg at Ploprof potensielt var noe for meg :oops:
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
- Dersom Bjerke noen gang svarer på epost, så blir det nok en BB58.

- Jeg tror jeg trenger en Pepsi, men det kan hende det må vente til 2021.
Liker ordet «trenger» :)

Lykke til med korrespondansen med Bjerke, BB58 er en fantastisk klokke! Om den kommer med hvitt gull-markører er jeg solgt og må omgruppere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Amund og Alinoe