Klokkeplaner 2020

Vis vedlegg 178143

SÅ da blir planen for 2020 å få dette:

1b0956077cd970db246e720a992f1682.jpg

Hadde vært rått om du hadde fått deg H. Moser & Cie. Swiss Alp Watch.

 
Hadde vært rått om du hadde fått deg H. Moser & Cie. Swiss Alp Watch.

Eller den laktosefrie varianten av Swiss Mad.




_20200119_002502.JPG
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Trifide og Edzilla
Planen er denne, og den planen tror jeg blir gjennomført :)

Vis vedlegg 173433

Ellers blir det nok impulskontrollen som styrer som vanlig. Kanskje oppgradere noe til helgull? Lysten har vært tilstede lenge, men ikke motet.


Da er vi halvveis gjennom året. Hvordan står det til med planene? For min del er det nært nok til at jeg velger å krysse av for utført :)

BA241D2A-AF74-4646-A047-A4667786E953.jpeg
 
Klokkekontoen er tom, så da må det først spares litt.

Ellers merker jeg at behovet for en tøff dykker (egentlig badeklokke) er stigende. Kanskje det kan bli rom for en Helson Shark Diver 42mm i bronse eller messing.
Vis vedlegg 172672

Det ble ikke noen Helson, og sparingen går sakte fremover. Jeg iallefall har et sparemål, En Panerai skal det bli, en gang...
 
For min del blir nok 2020 et rolig år. Jeg er på venteliste hos Bjerke for en Tudor GMT med forventet ankomst i løpet av sent 2020 til tidlig 2021, og det eneste som ellers river i lystpå-tarmen pr. nå er en PAM510 og en Spring Drive Tuna, men det er slettes ikke sagt at det blir noe av de planene med det første.
På tide å oppsummere året, tenker jeg.
IMG_0616.JPG

Det ble jo en Spring Drive Tuna. Veldig fornøyd med den, da. Vanskelig å si noe mer om den, annet enn at det i de aller fleste betydninger er jævlig mye klokke for pengene, ihvertfall hvis dykkerur er det du vil ha. At den er best i klassen tør jeg dog ikke å påstå, da den er i samme prisklasse som flere spennende ur fra Doxa og Sinn, og pent brukte Seamaster- eller Black Bay-modeller (for å nevne noe), og der har jeg dessverre ingen referanser å sammenligne den med.
Så kom det inn en Casio Oak. Denne skal jeg nok få brukt og misbrukt. Jeg har følt litt på at firkanta G-Shock har blitt litt, om ikke slitent, så vel vanlig å se rundt omkring, så de skal virkelig ha kudos for å ha tenkt i nye baner. Fin klokke å ha hvis du er praktisk anlagt men likevel vil gjøre et godt inntrykk på gjørmebrytingsstevne eller tysk swingerfest.
Her om dagen kom det en pakke fra Bjerkenissen, og siden det må være lov å åpne en pakke tidlig, gjorde jeg nettopp det, og fant en Black Bay GMT.
Førsteinntrykket imponerte - Lite slakk å spore, faste fine klikk, lekkert med snowflake, helt grei lume... Men så kom den på hånda, og det første som slo meg var "dæven, denne var feit". Nå har jeg vært advart av hver eneste omtale jeg har lest, men det er nå likevel noe med å prøve den på hånda. Likevel er den på ingen måte ukomfortabel, og det aner meg at denne kan bli en keeper, pen sportsklokke som den er.
Altså, et meget godt år for alle andre enn klokkekontoen.
PAM510 er fremdeles høyst aktuell, men først skal klokkekontoen bygges opp litt, og deretter tenker jeg at jeg gjerne vil prøve den på armen før jeg kjøper den. Om 915 har forskjøvet den er jo det litt leit, da jeg ikke vet om jeg kan digge falsktinering på akkurat den modellen, men kanskje det endrer seg med tiden. Kanskje 2021 er året jeg blir en av "dem" jeg har observert på avstand, de som leter etter utgåtte modeller i bestemte serier, med papirer og esker og noterte dokumenter som bekrefter at klokken kun ble brukt av en gammel kone hver gang hun gikk i kirken og når hun gikk for å få den servet?