Klokkecafé – løst og fast om klokker


Hvorfor ikke bare kjøpe seg en ekte vintage? :rolleyes:
Dette er jo hærverk av helt strøkne klokker.

Klokker som kommer fra produsenten med påført patina er kanskje hakket bedre?
Disse fra Laco f.eks.

862098-tablet.jpg
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Loevhagen og Grendel
grand-seiko-tentagraph-slc001-5.jpg


Deler noen tanker om Grand Seikos første mekaniske kronograf.

Kronograf-modulen har på sin side kolonnehjul og vertikal clutch, og er i følge Grand Seiko utviklet eksklusivt Tentagraph.

Tja, den ser ut til å være samme som kronografmodulen i "billigverket" NE88, uten at det behøver å være noe galt i det.
Ikke min oppdagelse, men kronografmodulen i 9SC5-verket i Tentagraphen ser ut til å være en variant av det relativt rimelige NE88-verket til Seiko.
Vis vedlegg 327434Vis vedlegg 327435Vis vedlegg 327436

NE88
Vis vedlegg 327439Vis vedlegg 327440
 
Noen som vet om det er et krav at lenka justeres av AD? Fikk akkurat en Oris ProPilot X i posten fra Urmaker Larsen, og jeg lurer på om jeg kan gå til nærmeste urmaker for å få lenka justert, eller om det kan skape issues?
 
grand-seiko-tentagraph-slc001-5.jpg


Deler noen tanker om Grand Seikos første mekaniske kronograf.

Beklager, men for meg var denne skuff.
Har alltid likt Seiko Grand Seiko, selv om eg per nå står uten i samlinga.
Synes feks Zenith sin ser mye mer gjennomført ut.
 
  • Wow
Reaksjoner: Todda
Christopher Ward med lansering i dag av sin vri på sportsklokke med integrert lenke:
 
Christopher Ward med lansering i dag av sin vri på sportsklokke med integrert lenke:

den var da skammelig lik Czapek:confused:
 
Christopher Ward med lansering i dag av sin vri på sportsklokke med integrert lenke:
Skjønner ikke helt hvem denne er siktet mot, 25k er ikke i budsjettklasse, men du får heller ikke noe spesielt. Skal de liksom rake opp alle som føler at PRX er «for billig»??

Leit at de kommer med dette rett etter Bel Canto fulltrefferen…