Klokkecafé – løst og fast om klokker

Noen som har erfaring med 2500 Aqua Terra/Railmaster og kan si noe om kvalitet på lenke og lås på disse? Tenker på denne (bilde lånt fra nettet):

D4B738DF-5437-4646-B84B-9AF2374763DE.jpeg

A26FF6B3-E16B-4198-8428-C90A96B36AB3.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: semmern
Noen som har erfaring med 2500 Aqua Terra/Railmaster og kan si noe om kvalitet på lenke og lås på disse? Tenker på denne (bilde lånt fra nettet):

Vis vedlegg 260053

Vis vedlegg 260054
Funker flott den. Slim. Behagelig. :)
Åpner låsen kun på en side, men har ikke opplevd det som et "sikkerhetsproblem" i praksis å åpne den ved er uhell. Og i såfall må den jo over hånda også. Den kan vær litt trang å få over hånda da det ikke er verdens største utvidelse åpen.
Kan være noe klønte å lukke første ganger da man må "dra" den sammen, men tenker ikke over det etter et par ganger.
Holdbarhet og soliditet tør jeg ikke si då mye om da jeg ikke har brukt mine som beatere langvarig, men det finnes jo kraftigere låser. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: AamundSH
Litt drodling rundt trenden med veganske klokkeremmer..


Jeg tror at man finer ikke mer bærekraftig enn naturell gummi klokkeremmer, siden man trenger ikke en gang og kutte/drepe et tre for å produsere remmene.
Og mens et tre produserer din fremtidig klokkerem, spiser han CO2 som "dreper planeten"... Vinn-vinn
hevea.jpeg

approved.jpeg
 
Absolutt. Naturgummi er vel et godt alternativ, men gir sjelden helt samme utseende og følelse som lær..

Sant nok, gummi er noe helt annerledes og gir ikke samme følelse.
Men fortsatt, en del av disse vegan-lær alternativer som Pinatex trenger polyvinyl eller polyurethane behandling.
Vi er ikke helt der med 100% naturlige alternativer angående soliditet og utseende.
For meg hovedproblemet med lær er krom behandling som forurenser miljøet og er egentlig giftig : det er sagt at 80% av verdens lærproduksjonen er basert på krom behandling mens resten er plantebasert.
Her handler det om produksjonskostnader som er høyere med plantebaserte behandlinger.
Jeg syns det er bra at klokkebransjen utforsker alternativer men noen ganger faller det litt i "virtue signaling", som med resirkulert stål urkasser (Panerai...), siden (det er sagt at)35.5% av verdens stål mengden allerede kom fra resirkulerte kilder i 2017.
 
Noen som har erfaring med 2500 Aqua Terra/Railmaster og kan si noe om kvalitet på lenke og lås på disse? Tenker på denne (bilde lånt fra nettet):

Vis vedlegg 260053

Vis vedlegg 260054

Ingen problemer med min etter at jeg kjøpte Railmaster i oktober i fjor. Har sikkert brukt den 80% av tiden siden jeg fikk den. Lenken er Omegas mest komfortable spør du meg, og låsen er enkel å bruke. Solid og komfortabel den også.

B0C9D3C8-C640-4356-81EC-24F1A51FAFA9.jpeg
 
Deler denne flotte artikkelen.

Takk!
Bestilte boka om Sørnes fra Østfoldmuseene.
Screenshot_20210820-095746~2.png


Mere om uret her:

 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Skjermbilde.PNG

Morsom, denne her. "Fredag av Finn".

 
Vis vedlegg 261420
Morsom, denne her. "Fredag av Finn".


Tro hvor mange som legger merke til at den går bakover...
Stilig sak!

8- )
 

Hva syns folket om Norqain? Og eventuelt om denne nye modellen?:unsure:

Vis vedlegg 261487

Jeg fikk faktisk litt "må ha" følelse av den hvite.
"In-house" urverk (ok nesten da) i et flott innpakning til en overkommelig pris.
Synes faktisk at de på et eller annet merkelig vis klarer å skille seg litt ut i mengden også.
Me like. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen og Grendel
Ja @UJU den hvite skiven er den hittil flotteste klokken fra selskapet, spør du meg! Hadde dette vært første modell fra selskapet hadde jeg trolig ansett det som en home-run i første kamp.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Grendel