Klokkecafé – løst og fast om klokker

Here you go :)

Hadde man bare vært rik! Da hadde den havnet hos meg. Er 'syklig' opptatt av romfart og dets mysterier.
For klare meg med 1x1mm av varmeskjoldet til Apollo 11 jeg kjøpte i fjor ;)
1605000320962.png

Redigert:
Hadde man bare vært rik! Da hadde den havnet hos meg. Er 'syklig' opptatt av romfart og dets mysterier.
For klare meg med 2x2mm av bremseskjoldet til Apollo 11 jeg kjøpte i fjor ;)
Hvis du har Moonwatch, noe jeg kanskje tror du har:mrgreen: Morsomt hvis det hadde vært mulig å integrere biten av bremseskjoldet i skiven på klokken:) Eller en liten bit av den plassert kl.12. Da hadde man virkelig satt sitt personlige preg på klokken. Kanskje bare leken med denne tanken er skikkelig fy fy fy:rolleyes:

Redigert:
Hvis du har Moonwatch, noe jeg kanskje tror du har:mrgreen: Morsomt hvis det hadde vært mulig å integrere biten av bremseskjoldet i skiven på klokken:) Da hadde man virkelig satt sitt personlige preg på klokken. Kanskje bare denne leken med tanken er skikkelig fy fy fy:rolleyes:
Det var faktisk en spinnvill ide min venn ;)
Dette må sjekkes opp. Eh......Må vel ha en speedy først da.

• Liker
Reaksjoner: Trifide og Grendel
Hvordan forholder folket seg til slitasje på lenke/clasp som følge av desk diving? Er dette bare en legit måte å prege klokken med sin arbeidssituasjon, og en fin historiefortelling til barnebarna ("bestefar jobbet på kontor, med mye overtid og tilsvarende slitasje på clasp'en"), eller tar man av seg klokken for å unngå denslags?

man tar aldri av seg klokken...ALDRI !!
(bortsett fra når man skal bytte til en annen klokke, selvsagt.)

Årets GPHG er overstått. Her er vinnerne :)

Hva er tankene dine rundt all kritikken i forkant av årets GPHG?
Selv enkelte av jurymedlemmene har gått ut og ment at objektivitet i denne konkurransen kan sidestilles med demokratiet i Hviterussland.
Vil det reflekteres på vinnerene? Hva skjer med konkurransen fremover?

Du pleier å ha kloke betraktninger @Jon Henrik

Hva er tankene dine rundt all kritikken i forkant av årets GPHG?
Selv enkelte av jurymedlemmene har gått ut og ment at objektivitet i denne konkurransen kan sidestilles med demokratiet i Hviterussland.
Vil det reflekteres på vinnerene? Hva skjer med konkurransen fremover?

Du pleier å ha kloke betraktninger @Jon Henrik

Hvem, hva, hvor? Har ikke fått med meg noe spesifikt ift. kritikk.