Klokkecafé – løst og fast om klokker

Så kult å se noen satse på denne måten, dette viser virkelig lidenskap. Så vil modellens uttrykk på lik linje med alle andre nylanseringer være gjenstand for subjektiv vurdering, men dette initiativet må fremsnakkes, vi er tross alt ikke der at "å nei, ikke enda en norskpreget klokke på det øverste nivå, nå må vi få en slutt på dette"

Naturligvis, det er viktig å være litt URÆD. (Uten sammenlikning forøvrig).

Jeg synes skiven (dvs. den lille delen mellom 11 og 19) feiler massivt. Jeg synes dette var en uelegant måte å prøve å inngå et kompromiss mellom lesbarhet og synlig urverk.

Men applaus for å tørre! Og kult at han ikke gikk i "billig Kina-klokke med ny logo"-fella som jeg var litt redd for da jeg først hørte om prosjektet.
 
Jeg synes den var litt tøff jeg da. :)
Synd at lesbarheten nærmer seg null.:confused:
Nå kan det jo være at dette er bedre irl.
 
Så kult å se noen satse på denne måten, dette viser virkelig lidenskap. Så vil modellens uttrykk på lik linje med alle andre nylanseringer være gjenstand for subjektiv vurdering, men dette initiativet må fremsnakkes, vi er tross alt ikke der at "å nei, ikke enda en norskpreget klokke på det øverste nivå, nå må vi få en slutt på dette"

Jeg er helt enig i at det er veldig kult å satse på en klokke som bygger på et urverk fra øverste hylle og er sikker på at finish og kvalitet er veldig bra. Jeg tviler heller ikke på at det ligger ekte lidenskap bak denne lanseringen. Framsnakking av folk som tør å satse er også en god ting, men det kan ikke være slik at det skal hindre oss fra å komme med våre betraktninger og meninger rundt klokker. Folk pleier ikke være veldig redd for å si sine meninger om andre klokker og slik må det være.

Denne klokken traff meg rett og slett ikke, den har ikke elegansen fra Glashutte og er heller ikke spesielt tøff eller rå (hvis der var et poeng). Hvis noen liker den så mye at de er villig til å bla opp 300k + så er det flott. Det hadde vært morsomt om det kom mer fra Tidemann :)

(...og jeg elsker metal...:cool:)
 
Jeg er helt enig i at det er veldig kult å satse på en klokke som bygger på et urverk fra øverste hylle og er sikker på at finish og kvalitet er veldig bra. Jeg tviler heller ikke på at det ligger ekte lidenskap bak denne lanseringen. Framsnakking av folk som tør å satse er også en god ting, men det kan ikke være slik at det skal hindre oss fra å komme med våre betraktninger og meninger rundt klokker. Folk pleier ikke være veldig redd for å si sine meninger om andre klokker og slik må det være.

Denne klokken traff meg rett og slett ikke, den har ikke elegansen fra Glashutte og er heller ikke spesielt tøff eller rå (hvis der var et poeng). Hvis noen liker den så mye at de er villig til å bla opp 300k + så er det flott. Det hadde vært morsomt om det kom mer fra Tidemann :)

(...og jeg elsker metal...:cool:)
Hvis denne var myntet på meg, så tror jeg du må lese det jeg skrev på nytt. Jeg skrev ikke om modellen som sådan eller at vi ikke skal kunne si hva vi mener om noen klokker, men at jeg mener initiativet er kult og noe vi ikke er bortskjemt med, og synes vi skal være rause med å applaudere dem som tør å satse. Og produktet skal selvfølgelig være gjenstand for kritikk, det er jo enhver produsents ønske å lage noe som engasjerer.
 
Hvis denne var myntet på meg, så tror jeg du må lese det jeg skrev på nytt. Jeg skrev ikke om modellen som sådan eller at vi ikke skal kunne si hva vi mener om noen klokker, men at jeg mener initiativet er kult og noe vi ikke er bortskjemt med, og synes vi skal være rause med å applaudere dem som tør å satse. Og produktet skal selvfølgelig være gjenstand for kritikk, det er jo enhver produsents ønske å lage noe som engasjerer.

Det var egentlig ikke myntet spesielt på deg og som jeg skrev så er det bra at noen tør å satse på et produkt i denne klassen.
Når det er sagt så opplevde jeg kanskje at noen mente vi skulle være mindre kritiske til dette prosjektet enn la oss si f.eks Von Doren som ofte får ganske skarpe kritikker her inne. Poenget mitt var kanskje at vi må ha lov til å sette minst like store krav til et produkt i denne prisklassen, men smak er subjektiv og som jeg sa er det veldig bra hvis dette selger og engasjerer.
 
omega-speedmaster-broad-arrow-1.jpg


Ikke så ofte at en 2915-1 dukker opp i markedet her til lands?

Har tatt over stafettpinnen fra @Nicolai og skrevet litt om denne og noen utvalgte objekter i nyeste "Markedsbevegelser" :)

 
Ikke så ofte at en 2915-1 dukker opp i markedet her til lands

Har tatt over stafettpinnen fra @Nicolai og skrevet litt om denne og noen utvalgte objekter i nyeste "Markedsbevegelser" :)


Det var jo et par andre virkelige goditer også i den auksjonen @Jon Henrik - En UG Polarouter med spennende historikk, og en ganske spesiell X33. Blir en spennende auksjon å følge generelt dette.
 
omega-speedmaster-broad-arrow-1.jpg


Ikke så ofte at en 2915-1 dukker opp i markedet her til lands?

Har tatt over stafettpinnen fra @Nicolai og skrevet litt om denne og noen utvalgte objekter i nyeste "Markedsbevegelser" :)


Kan bli dyrt/vanskelig å finne bezel, men uansett :D

Her er min favoritt fra auksjonen.


C942B6F4-D5D5-4A05-B0A0-EFE5DD55BD66.jpeg


 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og Jon Henrik
Hvordan forholder folket seg til slitasje på lenke/clasp som følge av desk diving? Er dette bare en legit måte å prege klokken med sin arbeidssituasjon, og en fin historiefortelling til barnebarna ("bestefar jobbet på kontor, med mye overtid og tilsvarende slitasje på clasp'en"), eller tar man av seg klokken for å unngå denslags?
 
  • Haha
Reaksjoner: Tranly og Todda
Redigert:
Hadde man bare vært rik! Da hadde den havnet hos meg. Er 'syklig' opptatt av romfart og dets mysterier.
For klare meg med 2x2mm av bremseskjoldet til Apollo 11 jeg kjøpte i fjor ;)
Hvis du har Moonwatch, noe jeg kanskje tror du har:mrgreen: Morsomt hvis det hadde vært mulig å integrere biten av bremseskjoldet i skiven på klokken:) Eller en liten bit av den plassert kl.12. Da hadde man virkelig satt sitt personlige preg på klokken. Kanskje bare leken med denne tanken er skikkelig fy fy fy:rolleyes:
 
Redigert:
Hvis du har Moonwatch, noe jeg kanskje tror du har:mrgreen: Morsomt hvis det hadde vært mulig å integrere biten av bremseskjoldet i skiven på klokken:) Da hadde man virkelig satt sitt personlige preg på klokken. Kanskje bare denne leken med tanken er skikkelig fy fy fy:rolleyes:
Det var faktisk en spinnvill ide min venn ;)
Dette må sjekkes opp. Eh......Må vel ha en speedy først da.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide og Grendel
Hvordan forholder folket seg til slitasje på lenke/clasp som følge av desk diving? Er dette bare en legit måte å prege klokken med sin arbeidssituasjon, og en fin historiefortelling til barnebarna ("bestefar jobbet på kontor, med mye overtid og tilsvarende slitasje på clasp'en"), eller tar man av seg klokken for å unngå denslags?

man tar aldri av seg klokken...ALDRI !!
(bortsett fra når man skal bytte til en annen klokke, selvsagt.)