Klokkecafé – løst og fast om klokker

den var da skammelig lik Czapek:confused:

Skjønner ikke hva du mener :p

IMG_1463.jpeg

IMG_1462.jpeg
 
Den følelsen når klokken har vært på service i 11 uker og ved utlevering finner den ansatte i butikken ut at datoen ikke lar seg justere.
QC på høyt nivå…

Mon tro hvor mange uker det tar denne gang…
 
  • Trist
  • Wow
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Husk, det finnes ikkje dumme spørsmål, men dumme folk. U-boat, er det berre ein kostbar kopi av Panerai? Eller er det godt bygde klokker som er verdt å vurdere for ein som desverre liker grove klokker - til tross for at det er i ferd med å bli umoderne
 
Jeg hadde en U-boat ja.
Thousands of Feet sånn(bildet er fra nettet).
th-2944128282.jpg

Den ble solgt en del år siden.
Det var kvalitet når det gjelder kasse fresing og montering.
Det var et ETA urverk 6497-2(høy frekvens) inn i den, samme base som Panerai brukte på starten sin.
Kan ikke si noe galt om U-boat.
Den hadde en god del fine detaljer.
Glasset var rødt, da var det dårlig med lume men det var en kul klokke.
Naturligvis er en sånn klokke ikke for alle pga størrelsen og stilen.
 
Jeg hadde en U-boat ja.
Thousands of Feet sånn(bildet er fra nettet).
Vis vedlegg 330884
Den ble solgt en del år siden.
Det var kvalitet når det gjelder kasse fresing og montering.
Det var et ETA urverk 6497-2(høy frekvens) inn i den, samme base som Panerai brukte på starten sin.
Kan ikke si noe galt om U-boat.
Den hadde en god del fine detaljer.
Glasset var rødt, da var det dårlig med lume men det var en kul klokke.
Naturligvis er en sånn klokke ikke for alle pga størrelsen og stilen.


Var jeg som kjøpte den:) Har den fortsatt og har vært veldig fornøyd med den. Er den modellen av U-boat som ser best ut etter min mening
 
Redigert:
Jeg liker den omtrentlige WR-benevnelsen "thousands of feet":

"Ikke bekymre deg om tettheten nøyaktig her, vi garanterer at den tåler mer enn deg."
Nei, det var noe som ble inspirert av fly "cockpit" klokker/instrumenter tror jeg.
Som lignende design fra Bell&Ross.
Modellen er bare garantert for 100 meter.
Ingen dykkerklokke det.
 
@Jørgen,

Det slår meg at dere i det siste har sagt "ja, flott, men de priser seg for høyt" nokså ofte og det virker som om mange nye modeller går opp ett hakk eller tre på prisskalaen.

Det er alltid én plass som er ledig i et marked, den som dyreste tilbyder. Tenker du at det er en trend å prise seg opp til å bli eksklusiv, eller er prisøkningen drevet av faktisk økt kostnad?
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
@Smokeless: Prisene (og ikke minst i NOK) har økt ganske markant over hele linja, så man henger nok "litt etter" når man får presentert prisene, fordi man erindrer hva konkurrentene koster (les: brukte å koste). Sånn sett reagerer man kanskje litt for fort enkelte ganger og tenker at "ouph, det var litt dyrt", fordi man ikke har kalibrert skallen til gjeldende kostnadsnivå helt.

At det har vært en generell prisoppgang også for produksjonen er nok høyst reellt, men supersvak krone slår nok også uheldig ut.

Med Ingenieur (og en del andre modeller fra merker både i Richemont og Swatch) er det imidlertid ingenting som kan forsvare prisen, etter min ringe mening. Det er rett og slett en modell de ønsker å bruke for det det er verdt som en pådrivende markedsmekanisme like mye som en ny modell. Det har flere merker gjort ganske aktivt de siste årene, som et forsøk på å høyne egen eksklusivitet.