Klokkecafé – løst og fast om klokker

Barett bytte på min 1,5 år gamle Pelagos.
Jeg synes at det er greit å være på den sikre siden.

-Fast rutine-
Trykktest hvert år eller oftere
Barett bytte hvert 1,5 år
Smøre/ bytte pakninger hvert 2,5 år

Noen syndere her? :p

Vis vedlegg 131433 Vis vedlegg 131434 Vis vedlegg 131435
Barettbytte hver 1,5 år? Glem det, his du bruker klokka som en daily beater kan du ha fokus på jobb og ikke Pelagosen - den takler det. Har min SeaDeller 16660 ennå - den har vært min beater siden 1984 og har hatt en service i 2006, et lenkebytte pga slitasje og ett barettbytte på 35 år.

Hamilton oppgraderer Khaki Field-linjen med nytt urverk, nye finisher og nye reimer.

https://wornandwound.com/introducin...field-mechanical-and-intra-matic-auto-chrono/

Hamilton-Khaki-Field-Mechanical-new-colors-1.jpg

Hamilton-Khaki-Field-Mechanical-new-colors-2.jpg

Redigert:
Barettbytte hver 1,5 år? Glem det, his du bruker klokka som en daily beater kan du ha fokus på jobb og ikke Pelagosen - den takler det. Har min SeaDeller 16660 ennå - den har vært min beater siden 1984 og har hatt en service i 2006, et lenkebytte pga slitasje og ett barettbytte på 35 år.

Jo holder med her, renhold med såpe, vann og tannkost av lenker og baretter gir mindre slitasje og er bedre enn bytte.

• Liker
Reaksjoner: Ruos
Barett bytte på min 1,5 år gamle Pelagos.
Jeg synes at det er greit å være på den sikre siden.

-Fast rutine-
Trykktest hvert år eller oftere
Barett bytte hvert 1,5 år
Smøre/ bytte pakninger hvert 2,5 år

Noen syndere her? :p

Vis vedlegg 131433 Vis vedlegg 131434 Vis vedlegg 131435

Jo holder med her, renhold med såpe, vann og tannkost av lenker og baretter gir mindre slitasje og er bedre enn bytte.

Viktig med litt renhold, enig med deg. Viktig å få vakset bort slitasjen så alt ser ut som nytt!
Jeg liker følelsen klokken gir meg etter en vask med vann og tannkost. -DA blir den plutselig "NOS"

• Liker
Reaksjoner: eidehelg
Enig med andre "renholdere" her: Rengjøring ca. en gang pr. uke med myk tannkost, lunkent vann og litt zalo - og uret ser nytt ut med en gang :)

• Liker
Reaksjoner: titan
Er vel ikke verre enn at en har på seg klokken når en dusjer, og vasker den ilag med resten av kroppen. Det kølla di tåler, tåler Rolex'n også...

Makan... Tror mange er mer opptatt av å ha en skinnene klokke på Instagram, enn en klokke å bruke/glede seg over i hverdagen.

Ja tenk å ha såpe,eller gud forbye noen unaturlige og ekkle hudceller på klokken sin... Fysj av meg, de jo bare å kaste den da.

Godt du bekrefter mine antakelser med den posten.

(Og om du tror penis er selvrensende, så tar du feil)

Redigert: