Klokkecafé – løst og fast om klokker

På Fjesbokji dukket det opp en reklame for en WEB-side som kalte seg ditur.no. Vel, jeg skal ikke på noen reiser i sommer, så dette var ikke så interessant, men det som fanget interessen var noe annet. På bildet sto en kar og snakket om klokker.... Det var heller ikke snakk om tur-klokker... Jeg gikk inn på ditur.no og må si jeg blir imponert. Det var ikke snakk om 'tur", men 'ur'! Det var ment som "Ditt ur", og ikke "Di tur" (Selv om de skrives med e og ikke i). Sikkert et firma som går i Bølgene daaaaler.

Når man først oppretter et firma så er det en bragt å stave det feil. Det er kanskje en ny trend. Slik det er når man passerer 50?

8- )
 
maurice-lacroix-aikon-venturer-gmt-1.jpg


Første GMT-modell i Aikon-kolleksjonen. @Jørgen skriver...

 
Noen som vet om man kan finne noen liggnende rubber straps som er kurvet og passer til seiko skx?? Og det må også være deployment clasp på de :)
Det nærmeste jeg klarer å finne er crafter blue straps, men da får jeg ikke deployment clasp....
 

Vedlegg

  • 595970F9-850F-4990-8E78-E3AC107538D5.jpeg
    595970F9-850F-4990-8E78-E3AC107538D5.jpeg
    44 KB · Visninger: 0
SINN_U1DS_K_quer_CMYK-2.jpg


Årets første nye fra Sinn.

Mangler det et «ikke» her?

Rent teknisk følger U1 DS en velkjent formel, med et Sellita SW200-1 under baklokket. Sinn fortjener for øvrig skryt for åpenhet rundt dette, og har sett nødvendigheten av å gi urverket et pompøst kodenavn. Slik kan vi definitivt like, og i denne prisklassen (og for denne typen klokke) fremstår Sellita-verket som et naturlig valg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Liker vanligvis Sinn veldig godt, men sinn med skive som er inspirert av et respatex bord fra 70 tallet er ikke min kopp med te :p
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
_20210306_141816.JPG


Selv om det står "member-exclusive", går det an å bestille billetter via Deployant sin link. 211 plasser ledig nå.

https://deployant.com/roger-smith-opens-his-workshop-in-exclusive-virtual-event/

Details:
The Alliance of British Watch & Clock Makers is due to host its first ever member-exclusive Open Dial event with Roger W. Smith OBE scheduled to take place at 5pm GMT on March 10th.

Event overview
  • The Open Dial will be hosted by Rikki Daman, host of the popular Scottish Watches Podcast
  • It will give attendees an in-depth behind the scenes look at the Roger W. Smith studio on the Isle of Man
  • It will feature an exclusive world-first tour of the George Daniels studio which Roger has been the custodian of since 2013
There will be a live Q&A with Roger Smith for which members can submit questions in advance. The Open Dial will give a unique behind the scenes tour of Roger Smith’s studio, with in-depth insight into his working methods, his continued advancement of the co-axial escapement and an update on his pioneering research in nano-materials technology.

This will also be accompanied by a first-time tour of the George Daniels studio. Dr George Daniels CBE (1926-2011) – the inventor of the co-axial escapement, and Roger’s mentor – bequeathed the entire contents of his Riversdale studio to Roger W. Smith to assure the continuation of his work. It was George’s wish that this important collection of horological work benches, tools and equipment be preserved and used by Roger W. Smith in the maintenance of Daniels’s legacy watches and in continuation of Daniels London, as well, of course, in the making of Roger’s own watches.

In addition to the tour of Roger’s studio and the George Daniels studio, there will be a live Q&A hosted by Scottish Watches Podcast host Rikki Daman where Roger will take questions from the audience (which can be submitted in advance via email or on the day during the event).
 
Som et tiltak for å holde meg aktiv under en lang periode med hjemmekontor har jeg satt meg målsetning om at jeg minst skal ha 10k skritt hver dag i januar, februar og mars. For å telle har jeg måtte ty til daglig bruk av en treningsklokke, og har kun sporadisk tatt frem og brukt en "skikkelig" klokke på kvelden etter jeg har oppnådd skrittene mine, eller ved spesielle anledninger (les: som å bevege meg ut i sivilisasjonen). Heldigvis så har ikke overdreven bruk av treningsklokke skadet klokkeinteressen, snarere tvert i mot. Men må si jeg gleder meg til å få igjen morgenrutinen med å velge ut dagens klokke før jeg går på jobb, i stedet for dagens slitne joggebukse akkompagnert med en garminklokke.

I vinter og høst, før jeg begynte med denne galskapen så la jeg merke til at jeg varierte bruken av klokkene mine vesentlig mye mindre enn før corona. Når jeg hadde tatt frem en klokke, ble den gjerne på armen i en uke eller mer før jeg byttet.

Generelt et kjipt tema, men er det andre som har endret bruken av klokker som følge av corona?
Et lite tips. Hvis du bruker Garmin og Iphone kan du la Garmin Connect kople seg til helseappen på Iphone og dermed telles skrittene dine uten at du bærer Garmin klokken. Telefonen må du imidlertid ha med deg. Jeg bruker min Garmin kun til trening og likevel får jeg skrittellingen oppdatert. (Funker sikkert på Androide også, men det har jeg ikke prøvd).
 
Et lite tips. Hvis du bruker Garmin og Iphone kan du la Garmin Connect kople seg til helseappen på Iphone og dermed telles skrittene dine uten at du bærer Garmin klokken. Telefonen må du imidlertid ha med deg. Jeg bruker min Garmin kun til trening og likevel får jeg skrittellingen oppdatert. (Funker sikkert på Androide også, men det har jeg ikke prøvd).

Takk for strøkent tips, da røyk pulsklokka rett av..:mrgreen:
 
NOW LIVE: A Survey of Artisanal Watchmaking
2020 - 1970
The Persistence of Memory is an online exhibition that surveys the last fifty years of artisanal watchmaking. Our point of departure begins in 1970 with the genre defining work of two close friends - Dr George Daniels and Derek Pratt; the continuity of their non-utilitarian horological attitude by the likes of François-Paul Journe, Philippe Dufour, Kari Voutilainen and Denis Flageollet and, ending this decade past with the promising contributions of their younger colleagues such as Roger Smith, Felix Baumgartner and Rexhep Rexhepi.
The Hour Glass’ goal with The Persistence of Memory is to create a living online repository of the key members of this contemporary independent watchmaking movement, documenting its developmental timeline and photographing and archiving its most important watches.

We look forward to seeing you online!
CONNECT WITH US
InstagramFacebookYouTubeLinkedInWeChatWeibo
Copyright © The Hour Glass Limited.
All rights reserved.
You are receiving this email because you have agreed to the collection and use of personal data by The Hour Glass Group in accordance with the Privacy Policy at one of our boutiques or via other communication channels. To unsubscribe, click here.
 
Jeg sjekket og tenkte at to stk. i fine farger kunnne være fint, men selv billigste frakt koster faktisk dobbelt så mye som stroppen.
1615484721302.png



Spleiselag på samlebestilling? 8)