Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg sa "Isofrane" : det er veldig tydelig skrevet at det er Lux varemerket (strap by Lux) reimer, altså ikke Isofrane varemerket.
Det er ikke noe nytt at man kan få produsert reimer av andre selskaper for seg selv og man trenger ikke å gå til Asia for det.

"We've made it a point to visit the companies where the straps are made, to get a first hand view of the detailed production facility. Italy, Germany, Switzerland, Austria, Spain, and the United States as well."

Jeg har aldri kjøpt der før og vet ikke om shipping prisene.
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen
GMW-B5000TR-9JR_side.jpg


Årets nye "luksus-G-SHOCK" fra Casio :)

 
Når 2-åringen insisterer på å ha på klokke er det greit å ha en delvis defekt en som ikke er så dyr.
20210312_063951.jpg

I den sammenheng begynte jeg å titte etter klokker til ham, selv om det kanskje er litt tidlig.
Noen som har erfaring med feks denne https://www.klokkegiganten.no/fibex-mini-100m-aqua-lume-fibexaad01?
Virker jo fint med både lys på skiven og 10 bar...?
 
Maurice Lacroix med en "norsk" klokke:
AIKON Quartz Chronograph Limited Edition
Sandvolleyballspillerne Anders Mol og Christian Sørum er sponset av ML.


Screenshot_20210312-205207.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Swearengen
Når 2-åringen insisterer på å ha på klokke er det greit å ha en delvis defekt en som ikke er så dyr.
Vis vedlegg 238949
I den sammenheng begynte jeg å titte etter klokker til ham, selv om det kanskje er litt tidlig.
Noen som har erfaring med feks denne https://www.klokkegiganten.no/fibex-mini-100m-aqua-lume-fibexaad01?
Virker jo fint med både lys på skiven og 10 bar...?
Ta en titt på flik Flak. Riktignok quarts.

her er min Jr med sin klokke. Et par dager veldig opptatt av den, så går det en måned til han vi ha den igjen.

87A0AEBE-F51E-41DA-B337-9944C9794E5D.jpeg
 
Redigert:
Ta en titt på flik Flak. Riktignok quarts.
Tror nok det meste av barneklokker er quarts, og det er jo i grunnen helt greit. For en som er opptatt av "klokka tikk takk!" kan det være en fordel at den faktisk sier det, og ikke tikktikktikktikk :)

Kan jo godt være automatisk også, men har ikke funnet noe som er lite og billig nok. Vostok sine 33mm amphibia er dessverre manuelle, og det er uaktuelt på en sånn smårolling.

Flik Flak er helt sikkert fine klokker det, men er det noen grunn til å velge det fremfor fibexen jeg lenket til? Swatch er jo et mer kjent merke, men fibex har som nevnt 10bar vs 3bar på flik Flak.
Det ville gi meg litt mer trygghet hvis han insisterer på å ha den på under bading til sommeren.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg hatt et par av disse til min datter, kommer i flere farger. 10atm, min datter på ni har brukt sine mye under bading og dykk i basseng. Veldig greit med tanke på å lære klokken at det er tall på flere av variantene. Eneste minus er at glasset er plast. Min datter er aktiv så glassene kan slites ut.

 
  • Liker
Reaksjoner: Pinn1
Min datter var fem når jeg kjøpte. Den er ikke 47,5, det må være høyde med god margin. Ja så ikke at knotten din var to. Men jeg vurderer selv å kjøpe til min gutt på to. Om så bare for å fange interessen. Han får se på det som en purists Panerai
 
Kom tilfeldigvis over en video fra en kanal jeg ikke abonnerte på, Watches TV
Hadde ikke fått med meg at HYT gikk sååå dårlig, og at Hublot hadde fått seg en skikkelig knekk ved å miste Ferrari partnerskapet til fordel for Richard Mille.

Skal helt klart utforske Watches TV kanalen, og anbefaler folk å ta en titt
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og Grendel
Hva med en sånn en til sneipen? Bare 29 mm. (og 17000kr på ch24, garantert ikke cubus unge! :cool:)

18714378-s2ctw323ltmo1wju2ap6x0fh-Zoom.jpg

Når 2-åringen insisterer på å ha på klokke er det greit å ha en delvis defekt en som ikke er så dyr.
Vis vedlegg 238949
I den sammenheng begynte jeg å titte etter klokker til ham, selv om det kanskje er litt tidlig.
Noen som har erfaring med feks denne https://www.klokkegiganten.no/fibex-mini-100m-aqua-lume-fibexaad01?
Virker jo fint med både lys på skiven og 10 bar...?
 
  • Elsker
Reaksjoner: andersen