Klokkecafé – løst og fast om klokker

Tips til reimsjapper med godt utvalg av reimer med hull for slike spenner som funker til dykking?

Ikke gummi eller NATO, men heller syntetiske o.l.
24 mm

Vis vedlegg 89242

Denne nettbutikken har et greit utvalg.
Har lest en eller annen plass at kvaliteten kan være så som så, men utvalg og priser gjør det vel verdt et forsøk.
Jeg har aldri fått somlet meg til å bestile derfra selv.

• Liker
Reaksjoner: kyrrer
Denne nettbutikken har et greit utvalg.
Har lest en eller annen plass at kvaliteten kan være så som så, men utvalg og priser gjør det vel verdt et forsøk.
Jeg har aldri fått somlet meg til å bestile derfra selv.
Takk for tipset, men ser ut som selv disse for Panerai har for smale hull i reima for den overdimensjonerte "tunga" på Helsonspennen.

Takk, men her også treffer jeg på problemet med størrelsen på tunga.
upload_2018-4-20_13-45-25.png

vs hos heroic
product3669-thumb1.jpg

Tunga på Helsonspennen er vel 3-4-5 mm bred.

Jeg har hatt flere Heroic-remmer både på Helson og Panerai. Mener det har gått helt fint.
Hvis jeg husker det skal jeg måle bredden på hullene i løpet av helgen.
Flott om du gjør det. Merk at min Helson er 45mm SD, så mulig av tunga og spennen er større enn på 42mm klokka fra dem. Så langt har jeg måttet fram med skalpell, og det resulatet blir ikke det mest estetisk tilfredsstillende. Skal måle bredden på tunga når jeg er hjemme fra jobb i dag.

Dæggern, tunga på spennen til Shark Diver 45, ser ut til å være nærmere 8mm bred! Ikke rart det er trøblete å finne reimer.

Jeg har VG+, og det der er patetisk lesning.
For å få kjøpt en Patek heretter, må man i samarbeid med Bjerke, sende inn søknad til PP sentralt, slik at de kan vurdere for eller mot. Og har du ikke handlet PP tidligere? Synd. Da får du ikke kjøpt.
Samme på etterspurte Rolex-modeller, man må søke til Bjerke, og kunne dokumentere en genuin interesse og en allerede eksisterende samling. Og her, som med PP, så får man ikke kjøpt noe om man ikke har handlet der tidligere.

Urmaker Saastad i Porsgrunn opprettholder listene sine, med unntak for nye Pepsi GMT. Der vil det foregå en mer selektiv salgsmetode, slik at de som får kjøpt den, faktisk beholder den.

"Det vil komme en tid der mange kommer til å angre på at de ikke solgte klokker til folk som ville kjøpe."

Pangloss
Profet/Allviter