Klokkecafé – løst og fast om klokker

Noen som har erfaring med bruk av klokke (med lenke) og macbook pro?
Ser ut som om det kan bli en kjip konflikt som fører til mye riper både på maskinen og lenken/spennen...
Har et strategisk plassert klistremerke på min pc, mest pga at skrapingen plager meg når jeg jobber. Om det blir merker på maskinen bryr jeg meg ikke om og låsen får juling andre steder også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen og Grendel
Tror kanskje man blir sosialt død på kontoret om man teiper fast en microfiber klut på laptopen fordi man er redd for riper på klokke spenna??? :rolleyes:

Haha, dette er vel seriøst ikke noe problem!?! :p
HaHa, så einig, MEN eg har sett det... Prøvde google, fant ingen bilder, men veit eg har sett det før ein plass... Klokkeriet? Usikker kor....
 
  • Liker
Reaksjoner: EBH
Fra en petimeter til en annen (it takes one to know one): slapp av, prøv å bare la det gå. Hvis du tenker på bruksklokker som museumsgjenstander så gjør du deg selv sprø (og du kompliserer livet ditt unødvendig). Lev med swirls og deskdiver-merker, de er et tegn på at klokka er med deg i livet ditt. Battle scars. :)
 
Mener bestemt jeg har sett @gulenissen legge ut bilde av sin Mac, med mikrofiberklut på venstre side av påtrykksplaten.

Det er nok dessverre ikke meg, men det selges folie dersom man er lei av riper på spennen ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Surface pro-en min har i alle fall ikke hatt helt godt av møtet med klokkelenker...
167496
 
Artig med litt "ord-spilleri -spillera". Det kan nok være nyttig for bransjen å bli mer folkelig, og dermed trekke inn flere "vanlig dødlige". Men som så mange andre folkelige faglige messer, så begynner det å koste mer enn det smaker. Hva er da nytten? Blir de borte på sikt?

Jeg håper ikke det går med disse messene som med SoftWare-messene og bil-messene som var årlige og hyggelige happeninger før. Det at "alt er på nett nå" kan ikke erstatte en messe.

8
 
Var inne med eldstemann da han tok MRI idag, og måtte således ta av meg uret mitt, da maskinen hadde et magnetfelt på 3T (tilsvarer 30000 gauss). Meg kjent er vel Omega den som er nærmest dette, med sine 15000 gauss, men finnes det andre ur som tåler mer magnetisme?
Uansett er jo lenken magnetisk, og jeg ville ikke hatt på meg noe som kunne bli sugd fast på den magneten..
Vet ikke om det finnes noen serieproduserte som tåler mer, men Omega har testet en prototype ved 160000 gauss.
https://monochrome-watches.com/the-prototype-seamaster-that-omega-tested-at-insane-160000-gauss/
Omega-Seamaster-Master-Chronometer-160000-Gauss-Antimagnetic-3.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Grendel