Klokkecafé – løst og fast om klokker

Helt korrekt det i hvertfall. Mørkt for natt, rødt for dag.

Litt spesielt med rødt som farge for dagstimene, men definitivt veldig kult estetisk resultat. Lurer på hvorfor de valgte nettopp disse to fargene... Kan det ha noe med at rødt er en av "kontrastfargene" til blått? Mener å huske det fra en kunstbok jeg leste en stund tilbake, hvor det var listet opp en fargeskala og hvilke farger som er komplementære til hverandre. Kan være jeg er helt på viddene.

Haha, det må sies at vi nå er på dypt vann i geekhavet. :D
 
Fra rolex til breitling...

Er det noen som har noen meninger/personlige erfaringer med Breitling SuperOcean II? (A1736402-BA28-131A Breitling Superocean II Black, Black Dial Pris 21.795,-)

Har tenkt på denne som en såkalt "ventepølse" til rolex..Har konkludert med at en rolex DJ 36 mm blir litt for lite for mitt håndledd, så derfor må jeg nesten spare opp litt mer cash for å få tak i en ny/pent brukt Datejust 2 med roman-blue skive! Når jeg tenker etter kunne jeg gjerne tenkt meg en GMT-Master 2 ?? Jeg har virkelig blitt bitt av basillen. Ikke bra tegn å være så dypt i det allerede for å akkurat være ferdig med den videregående skolen! Kom gjerne med forslag til en annen ventepølse :D
 
Fra rolex til breitling...

Er det noen som har noen meninger/personlige erfaringer med Breitling SuperOcean II?

Jeg synes klokken er for tykk, skiven for rotete, tallene for store, klokken for blank og lenken for blingete. Men likevel liker jeg den svært godt og har vært på nippet til kjøpe flere ganger - da helst med skrikende oransje eller gule varianter. Den er en slags horologisk variant av en glamourmodell - vulgær og kanskje ikke egnet som den eneste klokken man skal ha iløpet av livet, men et artig supplement.
 
Fra rolex til breitling...

Er det noen som har noen meninger/personlige erfaringer med Breitling SuperOcean II? (A1736402-BA28-131A Breitling Superocean II Black, Black Dial Pris 21.795,-)

Har tenkt på denne som en såkalt "ventepølse" til rolex..Har konkludert med at en rolex DJ 36 mm blir litt for lite for mitt håndledd, så derfor må jeg nesten spare opp litt mer cash for å få tak i en ny/pent brukt Datejust 2 med roman-blue skive! Når jeg tenker etter kunne jeg gjerne tenkt meg en GMT-Master 2 ?? Jeg har virkelig blitt bitt av basillen. Ikke bra tegn å være så dypt i det allerede for å akkurat være ferdig med den videregående skolen! Kom gjerne med forslag til en annen ventepølse :D

Personlig ville jeg styrt unna. Om planen er å spare til en DJ2/GMT-master 2, så blir denne en litt vel dyr "ventepølse" etter min mening, og om/når du skal flippe den når rolexkjøpet nærmer seg vil du nok gå ganske kraftig i tap.

Forøvrig helt med på hva Hopalong har å si om designet, det er ikke helt i min gate heller. :)
 
Takk for tilbakemeldinger! Er enig i hva dere sier og den blir kanskje litt i dyreste laget når det er en såkalt ventepølse! Da gjenstår bare jakten på ventepølser....Er HELT UMULIG å konkludere, har lyst på forskjellige klokker hver uke! Regner med de fleste kjenner seg igjen! :D
 
Jeg synes klokken er for tykk, skiven for rotete, tallene for store, klokken for blank og lenken for blingete. Men likevel liker jeg den svært godt og har vært på nippet til kjøpe flere ganger - da helst med skrikende oransje eller gule varianter. Den er en slags horologisk variant av en glamourmodell - vulgær og kanskje ikke egnet som den eneste klokken man skal ha iløpet av livet, men et artig supplement.

+1 haha. det er ikke Breitling alt som glitrer.
 
Jeg synes klokken er for tykk, skiven for rotete, tallene for store, klokken for blank og lenken for blingete. Men likevel liker jeg den svært godt og har vært på nippet til kjøpe flere ganger - da helst med skrikende oransje eller gule varianter. Den er en slags horologisk variant av en glamourmodell - vulgær og kanskje ikke egnet som den eneste klokken man skal ha iløpet av livet, men et artig supplement.

+2! he he! Du kan få sagt det du!:D
 
Lurer på hvilke rolex-modell som blir sett på som "faren"? Jeg oppfatter at Daytonaen er "big daddy" men kom gjerne med motargumenter/medargumenter. Sett gjerne opp en rankeringsliste :)
 
JLC Master Compressor Diving Automatic Navy Seals kommer i tre versjoner. Ifølge prislisen til urverket.no koster varianten med lærrem det samme som den ene av de to med gummirem. Den tredje koster 10K mer og den eneste forskjellen jeg kan se er at den har en "articulated rubber" lenke/rem. Den sistnevnte ser ut som en lenke lagd av gummi.

Noen som kan si om det finnes andre forskjeller eller om det er den spesielle remmen/lenken som gjør denne så mye dyrere?

Link til de aktuelle modellene her
 
JLC Master Compressor Diving Automatic Navy Seals kommer i tre versjoner. Ifølge prislisen til urverket.no koster varianten med lærrem det samme som den ene av de to med gummirem. Den tredje koster 10K mer og den eneste forskjellen jeg kan se er at den har en "articulated rubber" lenke/rem. Den sistnevnte ser ut som en lenke lagd av gummi.

Noen som kan si om det finnes andre forskjeller eller om det er den spesielle remmen/lenken som gjør denne så mye dyrere?

Link til de aktuelle modellene her

+1 Jeg har også sett på disse en stund og klarer ikke å se argumentet for +10k for den ene modellen. Hadde forøvrig vært et fantastisk mye bedre ur om man hadde droppet Navy Seal-dillet på baksiden. Slike ting har et navn ; Spam..
 
JLC Master Compressor Diving Automatic Navy Seals kommer i tre versjoner. Ifølge prislisen til urverket.no koster varianten med lærrem det samme som den ene av de to med gummirem. Den tredje koster 10K mer og den eneste forskjellen jeg kan se er at den har en "articulated rubber" lenke/rem. Den sistnevnte ser ut som en lenke lagd av gummi.

Noen som kan si om det finnes andre forskjeller eller om det er den spesielle remmen/lenken som gjør denne så mye dyrere?

Link til de aktuelle modellene her

Jeg har denne klokken med alle 3 tilgjengelige lenker/remmer. Det er altså bare den gummikledde stållenken med "deployant clasp" som gjør den versjonen så mye dyrere. De andre to remmene er jo egentlig ganske billige.
 
Jeg har denne klokken med alle 3 tilgjengelige lenker/remmer. Det er altså bare den gummikledde stållenken med "deployant clasp" som gjør den versjonen så mye dyrere. De andre to remmene er jo egentlig ganske billige.

Forstår. Du må gjerne slenge ut et bilde av den igjen. et av sonens beste ur synes jeg.
 
Er det noen sonenmedlemmer som er fotballgale nok til å kjøpe Hublots siste marketing jippo? Limited edition så klart.

hublot1.png

Satan, så jævlig. Uten tvil myntet på det Øst-Europeiske markedet... :D
 
Satan, så jævlig. Uten tvil myntet på det Øst-Europeiske markedet... :D

Lite fin ja, hvilket marked den er myntet på vet jeg ikke. Det som hadde vært interessant å vite er jo hvor mange av denne og tilsvarende LEmodeller fra "finere" produsenter som faktsik blir solgt. Tenker alt fra Messi AP til OL og 007 modeller.
 
Jeg har denne klokken med alle 3 tilgjengelige lenker/remmer. Det er altså bare den gummikledde stållenken med "deployant clasp" som gjør den versjonen så mye dyrere. De andre to remmene er jo egentlig ganske billige.

Gummikledd stållenke, ja det forklarer saken. Takk for oppklaringen. Et nydelig ur - så legg gjerne ut noen bilder igjen.