Sinn Spezialuhren

Nytt rem ekspriment... Denne gangen har jeg laget en custom nato av hakestroppen
til en gammel jagerpilot hjelm. Slik ble resultatet.

DSCN1019.jpg


DSCN1013.jpg


DSCN1025.jpg


DSCN1035.jpg


DSCN1041.jpg


Selv etter og ha bli kokevasket på 90 grader har remmen beholdt en flott patina;)

Veldig bra resultat må jeg si. Min (eneste) innvending mot mye av Natospekteret er at remmene er tynne. Din customrem så kraftig ut. Og ja fargen var utsøkt. Fin kombo til et nydelig ur fra Sinn. Si fra om du lager flrere remmer:p
 
Etter noen dager med U1 på armen er jeg frelst... :)

En betenkelighet er glassets evne til å suge til seg fett og fingermerker. Se eksempel under!
Er dette pga ar coatingen?

20120820_074553.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Nei. Det er fordi du tar på glasset. :p

Litt mer seriøst - ar-coatingen gjør at fingermerker lett setter merker, men når jeg bruker U1 pleier jeg å tørke den med t-skjorten innimellom.

Peker til klokkevasketråden og JoLu som skal ha sagt noe i stil med at han spytter på skiven og drar helsetrøya over den :)
 
Jeg har kun coating på innsiden av glasset. Det anbefaler jeg. Det blir litt mer refleksjoner, men det er minimalt. Slipper finger prints, skraper og tørket vannmerker som sitter godt.
 
Jeg har kun coating på innsiden av glasset. Det anbefaler jeg. Det blir litt mer refleksjoner, men det er minimalt. Slipper finger prints, skraper og tørket vannmerker som sitter godt.

Hvis jeg skulle forsøke å pusse vekk coatingen, ville Cape Cod fungere? Hva skal man bruke?
Måtte vel i tilfelle ha maskert opp (eller fjernet?) bezelen for ikke å ødelegge finishen på den?
 
Fjerne ar-coating på Sinn klokker kan være en utfordring. Ikke forsøkt selv, men man må kraftig til verks etter hva jeg forstår. Finnes noen tråder på WUS om dette.

Jeg ville sendt den inn til Sinn, alternativt bestilt et nytt glass og fått det montert hos en habil urmaker.
 
Var det ikke denne som IKKE hadde "screw-down-crown" Sponon?

Jo, det stemmer. Ikke noe screw down crown på denne. D3-system :cool:

Quote fra Sinn:



In our D3-System watches, the push-piece pins and crown shafts are mounted directly in a fine-finished case aperture, creating a perfect seal to the case.
In conventional designs, the push-piece pin and crown shaft are mounted in the case hole inside a tube insert. The required tube seal not only represents an additional potential source of gas diffusion (see Ar-Dehumidifying Technology), but careless handling can also lead to loss of water resistance with this design. This is because the push-piece pin and the crown shaft can bend in the tube if exposed to lateral knocks, permitting moisture to penetrate. This is a risk which also exists in screwable crowns and push-pieces when they are unscrewed to make an adjustment.
The D3-System permits the crown and push-piece to be integrated in the case, providing reliable protection from lateral knocks and the penetration of dust or moisture.
 
En fjerde grunn for å ikke bruke hoseprotector, særlig i varmere strøk på leieutstyr, er at mange liker å løfte flaskene etter desse fine "håndtakene". Har observert det ved flere tilfeller i Rødehavet.
Ellers er det veldig mange flotte klokker her, men synes det er rart at det ikke er,på 16 sider, et eneste bilde av 556.
Jeg har blitt veldig begeistret for denne. Riktignok bare 2824, men topgrade.

688187d1335128971-sinn-556-thread-6916946600_ca927d9db8.jpg


688183d1335128908-sinn-556-thread-6942667007_b45faa274a.jpg


Bildene er skamløst lånt fra WUS.
38,5mm x 10,1mm, 20ATM, dette må være tidenes allrounder!