Tror dere har rett begge to
@Jon Henrik og
@gullet
Men, Rolex er IMHO ikke blitt mindre «harry», snarere tvert i mot. Kanskje mer akseptert hos mannen i gata, men likevel. Nå vet jo snart «alle» hva en Rolex koster, og det gjør jo ikke saken noe bedre. Utrolig mange flere som kommenterer mine klokker, nesten bare de litt dyrere klokkene. 95% går rett over i pris og/eller «invisterings»-diskusjon = ikke-entusiaster.
Diplomatisk innspill, men han tar feil og jeg har rett
For å sette ting litt på spissen: For 15 år siden ville du kanskje tenkt deg om to ganger før du gikk inn i et kundemøte med en two-tone Submariner. I 2024 er det helt innafor.
At folk vet hva noe koster, vet at noe kan kjøpes som investering, og er nysgjerrige på det, er i min bok ikke ensbetydende med at noe er "harry".
Kommer du i en flott veteranbil til et selskapet, så lurer sikkert noen på hvor mye den koster. Men det betyr ikke at bilen din eller du nødvendigvis er harry. Har du mye kunst på veggene og din kjipe svoger lurer på hvor mye det er verdt eller kan stige i verdi, så er ikke kunsten din eller du nødvendigvis harry.
Jeg syns at Royal Oak kan være harry, men det er heller ikke et konstruktivt innspill. Ei heller at det sitter en liten gjeng av oss her inne og klager over harry invistorer som er mer opptatt av penger enn klokker.
Om vi skal snakke om "harry" på en konstruktiv måte, så tror jeg vi ikke kommer unna å snakke om hva flertallet mener. Og her fremstår det for meg som åpenbart at Rolex har blitt mer innafor. Ja – du vil definitivt få flere kommentarer, spørsmål og annet fra folk rundt nå enn før. Men jeg føler meg rimelig sikker på at de negative reaksjonene er vesentlig redusert. Jeg tror vi skal langt ut på bygda før folk tenker "rasshølet med Rolexen".
Bla gjerne tilbake i forumet her, og se hvordan kjøp av dyrere Rolex-modeller kunne bli presentert sammen med fleipete og "unnskyldende" kommentarer om at man er litt harry, litt flashy eller var litt bruktbilselger at heart
Det er jo nesten et poeng i seg selv hvor innafor Rolex har blitt, når dere ikke husker hvordan det uvitende flertall tidligere anså Rolex som harry