- Medlem
- 26. april 2011
Kallenavnet Snoopy kommer vel fra at en av enhetene i "månelandingsflåten" på prøverunden før månelandingen hadde kallenavnet Snoopy. Omega har brukt markedsføringsgrepet Snoopy i en drøss med klokker siden det, hva er problemet med denne? At du ikke liker at det har en plastikkasse? At urverket er for dårlig?
Hvor skal grensen gå for når det er ok eller ikke å bruke Snoopy som markedsføring?
(for det er jo det det har dreiet seg om hele tiden, uavhengig av om gretne gamle gubber liker det eller ikke)
To problemer (slik jeg ser det, heldigvis har vi både ytringsfrihet og rett til å mene ulikt, det motsatte er iallefall katastrofe):
1. at Omega og Blåpæ «har solgt» merkevaren sin til noe diametralt annet enn de over lang tid har bygd opp
2. dette blir spesielt vanskelig i tilfeller hvor resultatet av dette valget (x-klokkene) også tar med seg kallenavnet, som på en måte brukes som et kjælenavn på unike modeller som vi klokkenerder har samlet oss rundt i lang tid
(jeg fikk nylig prøve den nye 40 mm BP FF blå/titan, min første assosiasjon var: Swatch…)
Siterer også meg selv fra en annen x-diskusjon:
Når en av de store gjør noe så (i våre øine) spinnvilt hører diskusjonen definitivt hjemme her. IMHO
Om noen kjøper klokken så hører den også hjemme i dagens. IMHO
Kanselleringskultur er sååå forrige år. IMHO
Disse plastklokkene er jo i seg selv pene, ikke rart hvis original de er kopiert fra.
Min reaksjon handler om BP sitt valg, som jeg ønsket de ikke gjorde.
Kjøp hvis du har lyst, del bilder på TS, gled deg over andre ting enn jeg får glede av.
Ps: relevant og god videosnutt fra Fyrsten