Klokkecafé – løst og fast om klokker

Klokkehender? Er det noen som sier det?

Tenker du det er flere som sier "tallvisere"?;)

Screenshot_20230224-195827.png
 
Klokkehender? Er det noen som sier det?
Om du fornorsker et engelsk ord og glemmer at det norske ordet «visere» har eksistert i lang, lang tid.

 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og Sandvik
Daniel_Roth59361.jpg


La Fabrique du Temps Louis Vuitton gjenoppliver Daniel Roth – en av de første "indy"-merkene!

Interessant hvordan Roth «med et pennestrøk» klarte det Biver/Piguet og senere SWATCH ikke i like stor grad klarte med Blancpain; å få det til å se ut som om Breguet aldri hadde vært borte. Dagens Breguet er jo i stor grad Roth sin tanke om historiske Breguet. Veldig kjekt at hans egne arbeider igjen begynner å skinne blant hvermannsen og. Flott design!
 
  • Wow
Reaksjoner: kire
Jeg løper endel (snikskryt) og har prøvd litt diverse på Garmin (945, 955 og nå nylig Epix) Det er jo feil fora dette, men det er jo på sin plass å berømme hvor utrolig bra produkter dette er til formålet. Hjelpes meg for et bra opplegg, design og brukervennlighet.
 
Jeg løper endel (snikskryt) og har prøvd litt diverse på Garmin (945, 955 og nå nylig Epix) Det er jo feil fora dette, men det er jo på sin plass å berømme hvor utrolig bra produkter dette er til formålet. Hjelpes meg for et bra opplegg, design og brukervennlighet.
Ulempen med Epix er at når man trener hver dag (skryt) er det kjedelig å bytte frem/tilbake flere ganger om dagen.
har hendt seg at klokka må shakes i gang igjen.