Klokkecafé – løst og fast om klokker

Finnes det en egen tråd for flippere her inne? ;)
Dvs: De som er «hatet av folket». Hadde vært moro å hørt hva de drives av. Må være mer enn raske (venteliste) penger som er motivet?
 
Greed is good.

Har sikkert nevnt det før. Jeg er glad i min 126710. men det «trygge» valget om at «formuen» er sikret forstyrrer litt den ekte klokkegleden.
Misforstå meg rett, men hadde jeg vært mer modig ville jeg brukt 100 k på noe annet.
JLC eksempelvis.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Greed is good.

Har sikkert nevnt det før. Jeg er glad i min 126710. men det «trygge» valget om at «formuen» er sikret forstyrrer litt den ekte klokkegleden.
Misforstå meg rett, men hadde jeg vært mer modig ville jeg brukt 100 k på noe annet.
JLC eksempelvis.
Jeg tror mange tenker som deg at man velger det "trygge" i forhold til hva man kjøper. Men det ene utelukker ikke nødvendigvis det andre. Jeg er jo ihuga Rolexentusiast, men det betyr jo ikke at det kun handler om trygt plasserte penger, da ville jeg plassert pengene i et fond. Men det skader jo heller ikke at en dyr hobby kan holde verdien sin heller. Man er ikke nødvendigvis grådig eller spekulativ av den grunn. Jeg synes man skal velge det som harmonerer mest med hvor man vil med hobbyen. Jeg har tilgode å tjene penger på en klokke enda, men så er jeg litt ferdig med å flippe og beholder i stor grad det jeg kjøper.
 
Jeg tror mange tenker som deg at man velger det "trygge" i forhold til hva man kjøper. Men det ene utelukker ikke nødvendigvis det andre. Jeg er jo ihuga Rolexentusiast, men det betyr jo ikke at det kun handler om trygt plasserte penger, da ville jeg plassert pengene i et fond. Men det skader jo heller ikke at en dyr hobby kan holde verdien sin heller. Man er ikke nødvendigvis grådig eller spekulativ av den grunn. Jeg synes man skal velge det som harmonerer mest med hvor man vil med hobbyen. Jeg har tilgode å tjene penger på en klokke enda, men så er jeg litt ferdig med å flippe og beholder i stor grad det jeg kjøper.

Fine betraktninger dette. Har ingen stor kolleksjon (enda). Men tror på den ferske reisen at verdsettelsen av Rolexen blir større når man har flere man rullerer på.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
tag-heuer-porsche-orange-featured.jpg


Liker du klokker? Og liker du Porsche? Da er kanskje dette noe for det :)

 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Merker meg at Oris har økt prisene i februar - 40k nå for Aquis cal 400, kostet 33600,- ved lansering sommeren '21


Aggressivt. Hadde denne i kikkerten en stund
Mener den var 10' mindre for ikke så lenge siden.
Ikke fullt så interessant nå.
 
Ser Bjerke Vintage solgte en 1655 Steve McQueen for 120' i dag. Utrolig billig, selv med tilstanden på klokken tatt i betraktning eller?


 
«Luksusklokkeskvis»


Jeg kjenner jeg blir svett bare av å lese et paragrafer om alt penge-styret til den fyren der. "Ro ned og la penger stå på konto!" (Unner alle å bruke spenn på hva man enn vil, men det må da være forferdelig stressende å ha så mange high maintenance livsstils-valg samtidig?)
 
Redigert:
Diagnosen likviditetsskvis skal en ikke kødde med, eneste effektive behandling er mer spenn