Betraktelig økt skuddtakt på artikler, pod og videoer har hevet TS til noe mer enn skravleforum. Veldig bra!
Kan noen forklare til meg hvorfor Certina som er i lavpris sjiktet har en power reserve på 80 timer, mens klokker til 10-20-100 ganger så mye knapt har 42 timer?
Er ikke nødvendigvis sammenheng mellom kvalitet/robusthet/eksklusivitet og gangreserve i et urverk.Kan noen forklare til meg hvorfor Certina som er i lavpris sjiktet har en power reserve på 80 timer, mens klokker til 10-20-100 ganger så mye knapt har 42 timer?
Men måtte jeg ta et år eller to i Syria ville jeg heller hatt en folkelig 2824, det har 42 timer men verket i seg selv er mer robust ville nok mange ment.
Der har vi jo i seg selv et gøyalt debatt-tema; hvilket ur ville du hatt med deg til en øde øy/krigssone/røverstat? Går man for noe robust og holdbart, noe vakkert å hvile øynene på eller noe som kan byttes mot kameler og fritt leide?![]()
Der har vi jo i seg selv et gøyalt debatt-tema; hvilket ur ville du hatt med deg til en øde øy/krigssone/røverstat? Går man for noe robust og holdbart, noe vakkert å hvile øynene på eller noe som kan byttes mot kameler og fritt leide?![]()
I enkelte deler av verden mister du hånden, eller livet, for rolexen.Bonus med å bruke Rolexen det . spørsmålet blir jo etterkvert om den kan være skyld i eskalasjonen av situasjonen du er havnet opp som gjer at du må kvitte deg med den.
I enkelte deler av verden mister du hånden, eller livet, for rolexen.
I andre deler kan du gi den til den lokale krigsherren som gave og han er din venn for livet.
Nettopp derfor G-Shock Tough Solar modellene er meget populære blant personell i utenlandstjeneste. Så har du alle fordeler som G-Shocken gir minus ulempen med batteribytte.
De fleste som har utlevert ur i tjeneste, får ymse varianter av G-Shock. Foruten en robust og pålitelig tidtaker, bottom timer m.v fordrer slike ur lite vedlikehold utover 1. linje.Nettopp derfor G-Shock Tough Solar modellene er meget populære blant personell i utenlandstjeneste. Så har du alle fordeler som G-Shocken gir minus ulempen med batteribytte.