Klokkecafé – løst og fast om klokker

Kjenner at jeg er proppfull av likegyldighet.

Er ingen stor fan av John Mayer foruten at jeg har stor respekt for hans klokkesamling. Men denne falt på ingen måte i smak.
For takke meg til min egen Casiosamling.
5C54E9F7-7CE4-4B81-A67E-2D64ACF6579F.jpeg
 
På den Unimatic/Massena passer det akkurat fint med litt avdempet farge på visere og indekser. Det nederste bildet viser tydelig at blåfargen er litt utvasket i retning jeans, bezel har litt struktur med samme "blasse" blåtone. Da mener jeg det er et riktig valg å dempe ned det hvite også.

Jeg synes det er en fulltreffer og det beste jeg har sett fra Unimatic. Den går for eksempel langt utapå Hodinkee versjonen som definitivt mangler noe vesentlig ;)


U4-A_Nato-02-001.jpg


LarsB
 
Må nesten applaudere Seiko for å droppe "fauxtina" o.l. på sine etter hvert uttalige nyutgivelser av vintagemodeller. SLA017 må være en av de peneste klokkene jeg har eid, og overgangen fra den til BB58 var stor.
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda og Grendel
Må nesten applaudere Seiko for å droppe "fauxtina" o.l. på sine etter hvert uttalige nyutgivelser av vintagemodeller. SLA017 må være en av de peneste klokkene jeg har eid, og overgangen fra den til BB58 var stor.

Hadde du en SLA017 og byttet den i en BB58?
 
Kan jo hende man har et motiv ved å ha konkurranser, sånn utover at man ønsker å øse av egen godhet.
Ved å ha det i en kanal som kanskje har mindre trafikk og også sette som krav at man melder seg inn.
Så kan det tenkes at konkurransen også er for å drive trafikk dit.
:rolleyes: