Klokkecafé – løst og fast om klokker

Nå begynner jeg å bli klar for juleferie....
I min mer eller mindre meningsløse surfing på nettet oppdager jeg til min forbauselse at ALS konsekvent presenterer sine klokker 13:50-ish, mens det vanlige er +/- 10:10 (Med noen unntak). Rart jeg ikke har tenkt over dette før. Jeg får bruke resten av arbeidsdagen til å grave dypere ned i dette mysteriet :rolleyes:

Litt mer om dette viktige tema: https://www.ethoswatches.com/the-watch-guide/10-10-myths-realities-behind-time-watches/
I samme gate, alle bilder fra ALS av klokke med dato er satt til den 25. Kommer av at Gunter Blumlein satte datoen til den 25. da de relanserte merket i 1994, selv om launch var den 24. Da han ønsket at bildene skulle vise korrekt dato når de ble delt dagen etterpå.
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj, UJU og Ban
Liker man designet (og da kanskje en annen skivefarge?) gir Reverie deg mye klokke for pengene..


Vis vedlegg 226422
Jeg hev meg rundt og bestilte en med lys skive og diver bezel. Til gi-bort-pris får man tilsynelatende latterlig mye for pengene..
 
Elegant er ikke noe man forbinder med moderne Frank Müller. Men dette er vel det nærmeste man kommer. Lekker sak. Minner meg litt om Bulgari Octo Finissimo.
BDD2DA66-AA52-4F32-8CA4-712D0AA27ECD.jpeg
 
I en helt annen gate enn the master og complications over.

Certina ser ut til å ha truffet blink med den nye utgaven av DS Action Diver. 38 mm er helt i tida ånd. Jeg er fristet selv av denne godsaken her. (men jeg kommer ikke til å gå og kjøpe den av helt andre årsaker.)


AB2CD22D-D21D-4DAC-A5B5-C65BF04F9707.jpeg



Og ja andre har hatt grønn bezel før. Men det er ikke så farlig. Akkurat som andre har hatt two tone dykkerklokker. Certinaen konkurrerer ikke med R uansett. Men kanskje mer mot T med den blå utgaven. En fin moderat blå dykker til en fin pris og uten to års ventetid, om du får lov til å være med, er bra saker uansett.

Stjælt fra Monochrome.
 
Som førstemann i rekken drodler jeg over året som har gått.. Mulig @Jon Henrik mfl. vil komme med noen tanker også etter hvert :cool:

Veldig godt skrevet, likte spesielt artikkelen din om SAS og UG.
Ikke for å starte en ny debatt, men for mitt vedkommende var nok klokkeåret 2020 preget av en fallende begeistring for Rolex som merke, pga. sirkuset (jeg finner ikke et mer passende ord for det) vi har vært vitne til i kjølvannet av tilbudet-etterspørselen, og måten autoriserte forhandlere har valgt å forholde seg til det.
 
Veldig godt skrevet, likte spesielt artikkelen din om SAS og UG.
Ikke for å starte en ny debatt, men for mitt vedkommende var nok klokkeåret 2020 preget av en fallende begeistring for Rolex som merke, pga. sirkuset (jeg finner ikke et mer passende ord for det) vi har vært vitne til i kjølvannet av tilbudet-etterspørselen, og måten autoriserte forhandlere har valgt å forholde seg til det.

Veblen-effekten er noe forklarende for dette sirkuset, syns jeg.

 
Trivelig lesning @Edzilla :) mitt nyttårsønske for de av oss som ikke er så aktive på sosiale media er at du trapper opp frekvensen i høstdepresjon-tråden. Den er en berikelse å lese. Ønsker deg et godt nyttår med forhåpentligvis masse spennende i tråden din om både hverdags og fest :)
 
Trivelig lesning @Edzilla :) mitt nyttårsønske for de av oss som ikke er så aktive på sosiale media er at du trapper opp frekvensen i høstdepresjon-tråden. Den er en berikelse å lese. Ønsker deg et godt nyttår med forhåpentligvis masse spennende i tråden din om både hverdags og fest :)

Mange takk for hyggelig tilbakemelding @GrimReaper
Skal gjøre mitt beste for å øke frekvensen på mine poster i høstdepresjon-tråden. IG er en plattform som gjør det fryktelig enkelt å dele. Men jeg skal absolutt ikke glemme at det er her inne på TS jeg Jar mine aller fleste klokkevenner.
Ønsker deg og dine en riktig god nyttårsfeiring!
 
Nestemann ut ble meg. Her er mine tanker om 2020 og veien videre.

Takk for flott innlegg! Ser frem til 2021 og forhåpentlig hyppige oppdateringer under «Høstdepresjon» - som forøvrig var mitt første bekjentskap med Tidssonen. Jeg brukte faktisk dine reiseskildringer fra London da jeg bestilte tur til kona og meg som julegave i fjor. Både hotell og restauranter var booket etter dine råd. Dessverre ble også denne turen avlyst grunnet nedstengingen. Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår!
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Takk for flott innlegg! Ser frem til 2021 og forhåpentlig hyppige oppdateringer under «Høstdepresjon» - som forøvrig var mitt første bekjentskap med Tidssonen. Jeg brukte faktisk dine reiseskildringer fra London da jeg bestilte tur til kona og meg som julegave i fjor. Både hotell og restauranter var booket etter dine råd. Dessverre ble også denne turen avlyst grunnet nedstengingen. Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår!

Tusen, tusen takk for hyggelige ord!
Slikt gjør godt for Zilla ❤️
Håper dere får gjennomført reisen i 2021 og at forventningene innfrir.
Beste ønsker for det nye året.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt og johage
Nestemann ut ble meg. Her er mine tanker om 2020 og veien videre.

Bra skrevet og en veldig god refleksjon på året. Ikke minst hvordan en negativ situasjon åpner nye og spennende dører. Vil også bruke anledningen til å takke for mange gode innlegg på IG, diverse tråder og ikke minst de arrangementene som ble avholdt tidlig på året. Bjerke x watches GTG var et absolutt høydepunkt i klokkeåret 2020 for min del.

Ønsker et riktig godt nytt år!
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla