Klokkecafé – løst og fast om klokker

September-tall fra Sveits
Screenshot_20201025-103347.png

Screenshot_20201025-102959.png

Screenshot_20201025-103139.png

Screenshot_20201025-103158.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkesamler
Håper det er manuelt opptrekk og ikke automat på de bordene. Tenk å bære rundt på de for å stramme fjæra...
 
A Phillips in Association with Bacs & Russo film
Our first short documentary film focuses on our industry's entrance into the cultural mainsteam, and features some of the principal actors of our industry, including watchmakers, brand historians, chief executives, retailers, members of the press, who all lend their voice to tell the story of the past 20 years.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Det er få ting her i verden som trigger meg mer enn denne evige prisgaloppen i klokke-markedet - vi er langt forbi punktet hvor man velger å betale litt mer for kvalitet eller håndverk - nå handler det kun om å presse prisen oppover for å se hvor mange invistorer og idioter som finnes der ute.

Jeg forstår at mange kanskje ikke er like kritisk til dette som meg her inne, men på ett eller annet tidspunkt så må jo folk begynne å stille spørsmål med hva de faktisk betaler penger for?
 
Det er få ting her i verden som trigger meg mer enn denne evige prisgaloppen i klokke-markedet - vi er langt forbi punktet hvor man velger å betale litt mer for kvalitet eller håndverk - nå handler det kun om å presse prisen oppover for å se hvor mange invistorer og idioter som finnes der ute.

Jeg forstår at mange kanskje ikke er like kritisk til dette som meg her inne, men på ett eller annet tidspunkt så må jo folk begynne å stille spørsmål med hva de faktisk betaler penger for?
Mitt svar: Kjøpte nettopp en brukt, komplett, norsk Omega PO. Har kost meg med Sinn, Panerai, Oris, etc i det siste. Venter på en annen «rimelig» klokke de nærmeste dagene.