Klokkecafé – løst og fast om klokker

2FCCBE4F-A321-4751-9C0E-F7A01BF4ED0D.jpeg

Jeg forstår det ikke. Dette er så langt borte fra enkel bondetamp fra fjellknaus en kan komme. Allikevel sier min indre påfugl( ja kanskje ikke påfugl men hvite italiener ) at disse er sykt kule!
 
Vis vedlegg 217669
Jeg forstår det ikke. Dette er så langt borte fra enkel bondetamp fra fjellknaus en kan komme. Allikevel sier min indre påfugl( ja kanskje ikke påfugl men hvite italiener ) at disse er sykt kule!
Har hatt en sånn. Kjøpte den i Bulgari-store i Milano. Kul opplevelse. Syns ikke de er påfuglete, men veldig flotte. Bulgari har masse flotte urverk, kanskje spesielt Bulgari octo finissimo minute repeater (som jeg fikk klå på under OWF i fjor), mens denne har et kjipt ETA-verk, som gjør den litt Yblå-ete... hvis du skjønner? Men innmari sprekt design! Digger lenke, bezel og skive!


1603111014592.png
 
Jeg har denne gamle Polerouteren. Den har ligget ubrukt i en skuff i 50 år, men begynner å tikke når man beveger på den. Den trenger sårt en spa-behandling! Noen som kan anbefale en dyktig urmaker i Oslo-området som kan freshe opp denne for meg?
75CDCC7D-E074-4619-9799-291F52AE45F3.jpeg
 
Morsom og researchet video om historien til en... spesiell klokke-sjanger. :)

Syns forøvrig youtube-kanalen til fra Jenni Elle er bra. Det kom nettopp et intervju med henne på Hodinkee-podcasten.

 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og EBH